Gå til innhold

Leilighet i Tyrkia.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her eller noen du kjenner som eier lelighet i Tyrkia?

Har du/dere noen gang angret på valg av plass? Er du førnøyd/missfornøyd?

Hvordan er tempraturen på de forskjellige årstidene?

Hvordan er rytefly tilbudet? er det dyrt å reise dit?flyselskap? Antalya eller Alanya flyplass.

Masse spm :) som jeg håper noen vil ta seg tid til å svare på :)

Anonymous poster hash: 49ef3...b43
Skrevet

Mine foreldre har. Vi elsker plassen alle sammen, Avsallar. Ligger rett utenfor Alanya, ca 15 min med buss dit mener jeg. Temperaturen er så og si god fra mars til oktober :) Selvsagt varmere om sommeren. Ruteflytilbudet er bra fra Oslo fra mars-oktober ihvertfall, ofte billige billetter helt ned til 349 kr også. Man kan fly både til Antalya og Gazipaza, men er flest avganger til Antalya. Mye kortere vei å kjøre om man lander på Gazipaza.

Mener vi reiste med Norwegian sist, men tror Sas flyr også? Tar alltid det billigste vi finner, er som regel Norwegian ;)

Anonymous poster hash: 6c9b0...3e0
  • Liker 1
Skrevet

Takk for ett flott svar:) Vi er i den situasjonen at vi vurdere å kjøpe leilighet i Tyrkia, litt gøy å høre andre sine erfaringer:) Litt greit at fly tilbudet er so bra også, 349 er no ingenting i grunnen:)

TS

Skrevet

Vi har leil i mahmutlar/ Alanya

Strålende fornøyd- så fornøyd at vi tar med ungene ned og skal bo der.

Hyggelige priser, hyggelig klima, veldig god mat og menneskene er veldig barnevennlig og høflige!

Sykehus og helsetjeneste er veldig pålitelige!

Kjør på kjøp leil😄

Kan jeg spørre hvor dere tenker å kjøpe?

Anonymous poster hash: 18d3e...233

Skrevet

Hvor mye koster slike leiligheter?

Anonymous poster hash: 73e39...b6d

Skrevet

Vi har leil i mahmutlar/ Alanya

Strålende fornøyd- så fornøyd at vi tar med ungene ned og skal bo der.

Hyggelige priser, hyggelig klima, veldig god mat og menneskene er veldig barnevennlig og høflige!

Sykehus og helsetjeneste er veldig pålitelige!

Kjør på kjøp leil

Kan jeg spørre hvor dere tenker å kjøpe?

Takk for svar hyggelig svar :) Ja det er kjempekjekke priser og hærleg klima ;)

Det er leligheter ca 10 min fra Alanya :)

Skrevet

Hvor mye koster slike leiligheter?

Anonymous poster hash: 73e39...b6d

De vi lukter på er 3 sov til ca 1 mil, de er store, pluss det er ett stort anlegg med leker, basseng,kino, trimrom, resturant osv... Det er ikke helt ferdigstilt enda.

Går du inn på finn so finner du leligheter fra 300 000 og oppover (Alanya området), kjempe billig i Tyrkia :)

Skrevet

Vi kjenner noen som har leilighet der og er fornøyd. Vi leide en leilighet i Mamuthllar et år og hatet det. Et ord HARRY! Alt for mange russere, for høye/sterke bølget. Prisnivået var ok. Men alt var kopi og dritt så det bar ingen ring å kjøpe. Maten var ok noen ganger. mange steder masseprodusert plankestek og pasta. Vil aldri tilbake! Har reist mye og etter to ganger i nærheten av Alanya er jeg helt sikker på at jeg ikke skal tilbake. Verden er full av fine stedet, og det er ikke en av de

• Liker 2
Skrevet

Glemte helt å si at jeg forstår at de kaster leilighetene etter turister, det er så mange nybygd at det er rene getting tilværelse og det er synd at de bygges i et så kjipt materiale st de ser nesten falleferdig ut ettt ca ti år. Tyrkere aner jo inke hva vedlikehold er

• Liker 2
Skrevet

Glemte helt å si at jeg forstår at de kaster leilighetene etter turister, det er så mange nybygd at det er rene getting tilværelse og det er synd at de bygges i et så kjipt materiale st de ser nesten falleferdig ut ettt ca ti år. Tyrkere aner jo inke hva vedlikehold er

Haha så utrolig ufin du er. Vi har leil i mahmutlar og kjenner meg overhodet ikke ogjen i dine beskrivelser! Det som bygges nå er etter EU standard så skal ikke stå på det. I det komplekset vi bor i finnes en alt muligmann som vedlikeholder hagen, basseng ol. Bygget ble bygget i 2006 og ser fremdeles nytt ut.

Dessuten blir ikke leil kastet etter noen, prisen har steget meget de siste årene og det er jo kun på grunn av etterspørsel! Så klart blir det nok bygget mer enn nødvendig kanskje! Litt annen byggepoilitik enn i Norge

Faktisk så er jeg litt glad for at det ikke kommer for mange turister dit/ sånne som deg for de ødelegger hele idyllen!

Mahmutlar er i tillegg bygget på Europeiske prinsipper/ infrastruktur så det er absolutt stedet å kjøpe leil! Bor omlag 3000 nordmenn der både fast og langtidsopphold, og mange nederlendere!

Russere derimot finnes det mer av Alanya og andre steder i Tyrkia.

Jeg vet dette for jeg har vært med en tyrker i ti år og vi flytter dit til våren!

Elsker mahmutlar/ Alanya og Tyrkia😃😀😄

Skrevet

Ja ja, hver sin smak

Ja heldigvis!!!

Skrevet

Foreldrene mine kjøpte i Oba i Alanya i 2007 og vi er fremdeles storfornøyd :)

• Liker 1
Skrevet

Haha så utrolig ufin du er. Vi har leil i mahmutlar og kjenner meg overhodet ikke ogjen i dine beskrivelser! Det som bygges nå er etter EU standard så skal ikke stå på det. I det komplekset vi bor i finnes en alt muligmann som vedlikeholder hagen, basseng ol. Bygget ble bygget i 2006 og ser fremdeles nytt ut.

Dessuten blir ikke leil kastet etter noen, prisen har steget meget de siste årene og det er jo kun på grunn av etterspørsel! Så klart blir det nok bygget mer enn nødvendig kanskje! Litt annen byggepoilitik enn i Norge

Faktisk så er jeg litt glad for at det ikke kommer for mange turister dit/ sånne som deg for de ødelegger hele idyllen!

Mahmutlar er i tillegg bygget på Europeiske prinsipper/ infrastruktur så det er absolutt stedet å kjøpe leil! Bor omlag 3000 nordmenn der både fast og langtidsopphold, og mange nederlendere!

Russere derimot finnes det mer av Alanya og andre steder i Tyrkia.

Jeg vet dette for jeg har vært med en tyrker i ti år og vi flytter dit til våren!

Elsker mahmutlar/ Alanya og Tyrkia

Og der mistet du din seriøsitet og objektive sans :)

Anonymous poster hash: dbd9b...36b

Skrevet

Og der mistet du din seriøsitet og objektive sans :)

Anonymous poster hash: dbd9b...36b

Kanskje mistet objektiveteten, men seriøsiteten kan jeg ikke forstå jeg mistet! Kan man ikke være seriøs om man har annet tilhørighet til landet annet enn en vanlig turist??

Jeg ville trodd jeg var enda mer påletilg enn flere andre siden jeg har vært der mye!

Skrevet

Å kjøpe fast eiendom i et land som har en kultur fjernt fra det vi kjenner, og som opplever politisk/religiøs uro, vil jeg se på som et risikoprosjekt.

Ok, jeg vet at nordmenn flest gir f..., bare de får sol og billig alkohol.

Tyrkia er ikke et EU-land. Og vil sannsynligvis aldri bli det. Se for deg Tyrkia om 10 år. Du vet ikke hva som skjer der.

Mye bedre og tryggere å kjøpe i land som har en mer forutsigbar fremtid. For eksempel EU-land som Portugal, Spania, Italia og Hellas. Ok, alt henger ikke på greip der heller, og det er litt dyrere Men du er litt tryggere på at ikke det oppstår militærkupp, religiøse gærninger og lignende som vil definitivt gjøre din leilighet verdt 0 kroner. Det sistnevnte kan du nemlig risikere i Tyrkia.

Anonymous poster hash: c85c8...f8b
Skrevet

Kulturen i Tyrkia der vi nordmenn og andre utlendinger kjøper eiendom er faktisk ikke så forferdelig ulik vår. Tyrkerne i de store byene er moderne og ser på verden tilnærmet likt som oss!

Når det gjelder fremtidsutsikter så er Tyrkia et av få land som ikke har vært rammet av noen økonomisk krise da de er tilnærmet selvforsynt og ikke så avhengig av eksport/ import som mange andre Europeiske land! De har hatt stor økonomisk vekst og inntekten til den vanlige tyrker har tredoblet seg de siste årene. Når det gjelder militær kupp og andre religiøse gærninger så er det nettopp dette militære har som oppgave- ta over makten om en religiøs gærning kommer til makten. Ataturk gjorde Tyrkia til en sekulær stat i 1923 og han er fortsatt så stor og har så mange tilhengere at ingen kan klare å forandre på det han gjorde for Tyrkia! Man er selvfølgelig aldri sikker, men jeg tenker at Tyrkia er et flott sted å kjøpe leil! De som kjøpte i Spania/ Hellas har i hbertfall gjort bomkjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...