AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Det ble slutt mellom eksen min og meg for tre mnd siden. Langvarig forhold, vanskelig brudd, han gikk, jeg har brukt hele sommeren på å gråte over ham. Han har gått videre, ny dame. Nå begynner tåken å lette bittebittelitt og jeg har truffet en ny mann jeg synes er interessant. Problemet er bare at jeg sammenligner ALT med eksen min - alt fra skostørrelse, klesstil, kropp til vaner og fritidsinteresser. Eksen min "vinner" alltid og jeg ender opp med å savne ham. Er dette bare fordi jeg er så vant til han og synes det nye er utrygt? Eller er jeg bare langt fra det å kunne begynne å date igjen? På en måte må jeg jo tvinge meg selv til å tenke på andre enn eksen og gå videre, men når slutter man å sammenligne slik? Blir jo bare trist av det. Anonymous poster hash: a04f5...c0a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Det virker ikke som at du er klar for en ny ennå... Synd å gi glipp på han nye, hvis han er bra, og ikke bare en rebound. Men gå veldig forsiktig frem i hvert fall, vær ærlig med han nye om at du ikke er helt klar for noe Anonymous poster hash: f4f75...467
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Han er en snill og god fyr, har ikke lyst å "bruke" han (eller noen andre for den saks skyld) som en rebound. Jeg har bare veldig lyst å komme over eksen og klare å gå videre.. Han vet om bruddet, tror han også er innstilt på å ta det rolig. Tror bare det er et dårlig tegn at jeg føler eksen alltid kommer best ut i sammenligningen ts Anonymous poster hash: a04f5...c0a
Gjest brutal_mann Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Tror du skal droppe han nye. Du er overhode ikke klar for noen som er på deg som noe mer enn ei å feie over.
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Det ble slutt mellom eksen min og meg for tre mnd siden. Langvarig forhold, vanskelig brudd, han gikk, jeg har brukt hele sommeren på å gråte over ham. Han har gått videre, ny dame. Nå begynner tåken å lette bittebittelitt og jeg har truffet en ny mann jeg synes er interessant. Problemet er bare at jeg sammenligner ALT med eksen min - alt fra skostørrelse, klesstil, kropp til vaner og fritidsinteresser. Eksen min "vinner" alltid og jeg ender opp med å savne ham. Er dette bare fordi jeg er så vant til han og synes det nye er utrygt? Eller er jeg bare langt fra det å kunne begynne å date igjen? På en måte må jeg jo tvinge meg selv til å tenke på andre enn eksen og gå videre, men når slutter man å sammenligne slik? Blir jo bare trist av det. Anonymous poster hash: a04f5...c0a Først vil jeg gratulere deg for at du vet du må gå videre! Veldig bra,for det er nok av de som dyrker sorgen. Det vil nok ta litt tid før du er over kjærlighetssorgen,så kanskje vil du sammenlikne en tid fremover. Bare vær såpass ærlig at du ikke får noen skuffede/såra dater du må forholde deg til i tillegg. Den dagen kommer hvor du ikke sammenligner. Fordi du blir forelsket på nytt. Blir ganske glad over å lese at du vil videre,og gjør noe med det. Selv om jeg skjønner at du har det vondt også. You go! :-)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 3 mnd er kanskje litt for kort tid? Jeg har gjort det samme en gang: Ble sammen med en ny mann etter veldig kort tid, og ser i ettertid at jeg overså en del viktige ting fordi jeg var så fornøyd med å være sammen med en ny. Det er lurt å vente litt lenger, kanskje kan du date litt med han nye men ikke inngå et forhold med en gang? Anonymous poster hash: a03e4...cb8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Håper dagen kommer da jeg ikke lenger sammenligner. Akkurat nå føles det som om ingen når opp til eksen min. Kan synes en annen mann er snill og kjekk og hyggelig, men ser på han og tenker likevel at det er feil mann. Bør man tvinge seg selv litt uti det? Hoppe ut i noen dater igjen? Vil det etterhvert føles bra? Jeg er ikke over eksen min i det hele tatt, men kan ikke tillate meg å dvele over det lenger. Han har gått videre - og dessuten har han såret meg så mye at det ville vært umulig å gå tilbake, så det er ikke et alternativ. TS Anonymous poster hash: a04f5...c0a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 Håper dagen kommer da jeg ikke lenger sammenligner. Akkurat nå føles det som om ingen når opp til eksen min. Kan synes en annen mann er snill og kjekk og hyggelig, men ser på han og tenker likevel at det er feil mann. Bør man tvinge seg selv litt uti det? Hoppe ut i noen dater igjen? Vil det etterhvert føles bra? Jeg er ikke over eksen min i det hele tatt, men kan ikke tillate meg å dvele over det lenger. Han har gått videre - og dessuten har han såret meg så mye at det ville vært umulig å gå tilbake, så det er ikke et alternativ. TS Anonymous poster hash: a04f5...c0a Da vi gikk på familievernkontoret i forbindelse med skilsmissen, ble jeg utfordret av en av terapeutene å lage en liste over det jeg ønsket i en ny mann. Og da sa hun: Vær klar over at denne listen antagelig vil være nesten som din eks-mann. Det er en slik mann du er vant til å leve med og som du kanskje søker videre. Det er nok der du også er nå tror jeg. Du kommer videre fra det, men du trenger nok mye lenger tid. Slapp av og lev livet ditt, så blir det bedre etter hvert. Anonymous poster hash: a03e4...cb8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 Jeg var i samme båt som deg for et par måneder siden, TS. Jeg gikk gjennom et brudd før sommeren og hadde dyp kjærlighetssorg da jeg tilfeldigvis møtte en annen fyr som jeg falt for da jeg egentlig var ute etter vennskap. Jeg hadde et par runder med meg selv i tankene der jeg sammenlignet eksen og han nye, og på mye så vant eksen. Men etterhvert tenkte jeg mindre på eksen (jeg tok det svært rolig med han nye, jeg VILLE videre men visste at det kom til å ta litt tid) og etterhvert tenkte jeg mer på han nye. Etter tre måneder med dating så var jeg klar for å innlede forhold til han nye, og det har gått bra! Han har vært der for meg hele veien og tatt ting rolig. Nå er jeg kun veldig glad for at eksen er en eks, og det er SÅ mange områder som han nye er mye bedre enn eksen. Det går over, ta det rolig og hør på magefølelsen. Ikke hast med noe, ikke stress, ta det som det kommer. Jeg var også nervøs for om jeg "brukte" han nye, men følelsene mine var der, og han var ikke kun en rebound. Jeg kunne ikke hatt det bedre enn jeg har det nå, og jeg har kuttet helt kontakten med eksen Anonymous poster hash: 6e53f...681 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #10 Skrevet 14. september 2014 Håper dagen kommer da jeg ikke lenger sammenligner. Akkurat nå føles det som om ingen når opp til eksen min. Kan synes en annen mann er snill og kjekk og hyggelig, men ser på han og tenker likevel at det er feil mann. Bør man tvinge seg selv litt uti det? Hoppe ut i noen dater igjen? Vil det etterhvert føles bra? Jeg er ikke over eksen min i det hele tatt, men kan ikke tillate meg å dvele over det lenger. Han har gått videre - og dessuten har han såret meg så mye at det ville vært umulig å gå tilbake, så det er ikke et alternativ. TS Anonymous poster hash: a04f5...c0a Da forholdet mitt tok slutt, tok det ikke mange ukene før folk begynte å oppfordre til å treffe en ny, date litt, være aktiv i letingen. Jeg syntes ikke det føltes rett, og lot det være. Rådene kom, maset ble større og større, før det etter hvert dabbet av. Etter ca. et år gikk jeg på en date - og da føltes det riktig. Den mannen var nok ikke drømmemannen, men jeg hadde ikke med meg eksen som "tredje person" på date. Det var meg og ham, ingen idealer, ingen forsøk på å "finne tilbake" til det jeg hadde hatt. For meg var det helt rett å vente lenge og fylle tiden med andre ting mens jeg ventet på at eksen skulle forsvinne ut av hodet mitt.. Jeg lot være å tvinge meg ut i det, og angrer ikke et sekund på at jeg valgte å gjøre det slik. Så jeg vil si nei, man må ikke tvinge seg ut i det. Og ja, det vil etter hvert føles bra, og det vil jeg tro det gjør uansett hvordan denne prosessen kommer til å gå for seg for deg. Mitt beste råd er å lytte mer til deg selv enn andre, og å stole på at du vet best hvis du føler at noe blir feil eller for tidlig. Anonymous poster hash: 80cb6...ef4 1
Meline37 Skrevet 14. september 2014 #11 Skrevet 14. september 2014 Det ble slutt mellom eksen min og meg for tre mnd siden. Langvarig forhold, vanskelig brudd, han gikk, jeg har brukt hele sommeren på å gråte over ham. Han har gått videre, ny dame. Nå begynner tåken å lette bittebittelitt og jeg har truffet en ny mann jeg synes er interessant. Problemet er bare at jeg sammenligner ALT med eksen min - alt fra skostørrelse, klesstil, kropp til vaner og fritidsinteresser. Eksen min "vinner" alltid og jeg ender opp med å savne ham. Er dette bare fordi jeg er så vant til han og synes det nye er utrygt? Eller er jeg bare langt fra det å kunne begynne å date igjen? På en måte må jeg jo tvinge meg selv til å tenke på andre enn eksen og gå videre, men når slutter man å sammenligne slik? Blir jo bare trist av det. Anonymous poster hash: a04f5...c0a Jeg har erfaring med at det beste er å vente med å gå videre til du er helt over eksen. Hvis du går videre mens du fortsatt har følelser for eksen så blir alt feil. Nyt deg selv. Pleie deg selv. Tren. Ta vare på deg selv. Kos deg med filmer og ting du liker å gjøre. Og snakk med venner osv. Tenk så mye negativt om eksen som mulig, så finner du gjerne ut at du er mer lykkelig uten også...
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #12 Skrevet 14. september 2014 Tror du trenger å være litt single jeg! Hva skal du få ut av å bytte ut mann i senga så fort? Er du for svak til å leve alene en liten periode? Det er slike spm jeg ville stilt meg selv, og forøvrig har stilt meg selv. Anonymous poster hash: 20a86...e86
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #13 Skrevet 14. september 2014 Jeg møtte en mann på nettet en måned etter det ble slutt med eksen min. Jeg føler vel han reddet meg ut av mørket og han ville så gjerne møte meg, men jeg turte ikke. Jeg var så glad i ham blitt og jeg visste jeg ikke var klar for noe nytt, så ville ikke holde ham for narr heller. Etter mange måneder, så fikk han nok av å bli avvist, så vi brøt kontakten. Tenker jo av og til på hva hvis om jeg hadde møtt ham. Jeg tror jeg hadde følelser for ham fått, men skjønte det ikke før det var alt for sent. Anonymous poster hash: 62677...c49
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 TS: Takk for mange gode svar.. Dere har vel rett, jeg er nok ikke klar for å treffe en ny. Vil så gjerne være det siden han også har gått videre, mens jeg har sørget veldig over alt sammen. Dessuten føler jeg at klokken tikker ift barn og familie og det stresser meg litt.. Den nye mannen virker bra, men han vet hva jeg har gjennomgått og tar det veldig rolig. Likevel er det kanskje ikke riktig å begynne å date han heller.. Uff, brutte forhold er noe dritt Anonymous poster hash: a04f5...c0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå