Gå til innhold

Høylytte barn og tenåringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må barn være så forbanna høylytte. Nå mener jeg ikke spedbarn og barnehagebarn. De er små. Men når barn i skolealderen og tenåringer skriker og hyler ute blant folk. Tror de det er kult? Hvorfor lar foreldrene de holde på når de er med? De kan ikke snakke. De må skrike så hele verden hører hva de snakker om. Unger og tenåringer som liksom skulle ha bedre vett. Oppfører seg som babyer. Herregud. Irriterende med sånne unger!! Det er mye verre å høre på store unger hyle og skrike enn små unger som hyler og skriker! Så noen ute i dag, i tenåra. Skulle tro de ble kidnappet!

Er det bare jeg som irriterer meg over dette eller?

Neste gang skal jeg vertfall bort å spørre hvor gamle de er, og at de får skrike og gnåle som babyer hjemme hos seg selv.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet... tenåringer får en hormondose som gjør at de veksler mellom å oppføre seg som femåringer, tjuefemåringer og åttifemåringer. Det er greit å snakke til dem om at de kan dempe seg, for de kan godt ta seg sammen.

Detter jo ganske typisk at tenåringsjenter hyler og kniser og at tenåringsgutter roper og i tillegg er temmelig fysiske av seg.

Jeg er enig med deg - de er ofte ganske slitsomme når det blir mange av dem på samme plass. Heldigvis går det over!

• Liker 1
Skrevet

Ja selv om de er full i hormoner så bør de tenke at det finnes andre folk rundt dem også. Det er jo ikke bare de i denne verden. Best å si i fra til de ja. Jeg koker inni meg hver gang.

• Liker 5
Skrevet

Naboene mine er slik. Ekstremt irriterende, og jeg koker inni meg hver gang de er utenfor huset..... :glare:

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med deg Baby_Blue. Barn i alle aldre har blitt ekstremt plagsomme. Foreldre gidder ikke å oppdra barna sine lenger, og de bryr seg heller ikke om at omgivelsene plages.

Anonymous poster hash: 2025d...e1d
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at 90% av alle barn skulle vært en størknet flekk på et laken.. syns det er så mange fæle barn som skriker og hyler. Kan de ikke bare holde kjeft?

Anonymous poster hash: fe14e...57f
  • Liker 3
Skrevet

Helt enig med deg Baby_Blue. Barn i alle aldre har blitt ekstremt plagsomme. Foreldre gidder ikke å oppdra barna sine lenger, og de bryr seg heller ikke om at omgivelsene plages.

Sant. Lurer på hva foreldre som ikke kan oppdra ungene sine driver med egentlig..

Skrevet

Blir irritert selv. Men mest på foreldrene når de er med og tydelig ikke bryr seg engang ..

tenåringer er jo ofte alt for selvsentrerte til å ta særlig hensyn da impuls kontrollen gjerne er dårlig. Og for å tøffe seg virker det som.

Plagsomt for oss andre som ikke er barn og tenåringer selv ihvertfall

Gjest Badebuksa
Skrevet

JA

Fy flate så irriterende. Særlig på buss/tog. Gjengen (hvorfor går de alltid i gjeng, egentlig? Er de så sinnsykt usikre på egenhånd? Tør de ikke å ta egne valg? Venninner har samme jakke/veske/sko t.o.m! Tragisk!!!) sitter og gnåler og skriker. Drittunger.

Og så setter de på den dritttelefonen sin med et eller annet idiotisk, fullstendig uinteressant, og tragisk lyd/videoklipp som de tror alle i hele verden er så j*vla interesserte i å høre på. De skulle hatt juling.

Og så ler de høyt (særlig hun ene som er sånn "jaa, se på meeeg, hør meg daa, se meg daaaaa") og skriker om hvor kult det klippet var.

Er vel foreldrenes skyld, late egoister som har latt ungene få gjøre nøyaktig som de vil hele oppveksten for "husfredens skyld".

• Liker 2
Skrevet

Sant. Lurer på hva foreldre som ikke kan oppdra ungene sine driver med egentlig..

Sånn blir det staten i mange år har kastet stadig flere penger etter foreldre/barnefamilier. De føler seg som at de er Norges elite og reddende engler, og oppfører seg deretter.

Skrevet

Hvorfor ble tråden flyttet til "Barn og famile" tro? Blant leserne her blir det neppe mye sympati å få.

Akkurat nå er det en fantastisk varm fin høstdag, men jeg terroriseres av et jæ*¤% krapyl som skriker og bråker utenfor, mitt og 150 andres vinduer!

Hva i h.. tenker foreldrene på?

Skrevet

Mange foreldre har, som naturlig er, utviklet en høyere toleranse for ungeskrik og skrål. For mange foreldre er skrik og skrål fra unger noe positivt. Problemet er bare at mange også tror at resten av verden deler dette synet. Navlebeskuende? Ja.

Jeg mener absolutt ikke at barn skal være stille og ikke høres, men hvorfor kan ikke barn lære seg å i det minste ta hensyn til andre? I et samfunn må vi jo det, hele tiden. Jeg tror ikke det er bare bra hvis unger skal få ture frem som de vil, selv om vi også må tåle at barn høres til en viss grad.

Anonymous poster hash: cdc37...088
  • Liker 1
Skrevet

Generalisering er morsomt.

Skrevet

Mange foreldre har, som naturlig er, utviklet en høyere toleranse for ungeskrik og skrål. For mange foreldre er skrik og skrål fra unger noe positivt. Problemet er bare at mange også tror at resten av verden deler dette synet. Navlebeskuende? Ja.

Jeg mener absolutt ikke at barn skal være stille og ikke høres, men hvorfor kan ikke barn lære seg å i det minste ta hensyn til andre? I et samfunn må vi jo det, hele tiden. Jeg tror ikke det er bare bra hvis unger skal få ture frem som de vil, selv om vi også må tåle at barn høres til en viss grad.

Anonymous poster hash: cdc37...088

du er klar over at empatien ikke er utviklet ordentlig før 12 års alder? barn kan ikke ta hensyn fordi de klarer ikke på samme måte å sette seg inn i andres følelser. de kan forstå at nå må jeg være stille fordi mamma blir sliten (tenke seg til at det ikke er godt å være sliten) men ikke føle det inni seg etterpå når de glemmer at mamma var sliten og begynner å bråke igjen. (ganske kort tid etter de har fått beskjed) da kommer også det med dårlig impuls kontroll inn. barn har ikke styring på impulsene sine. (mange voksne tilogmed som sliter med dette) og de tenker enkelt og greit ikke gjennom handlingene sine før de utfører dem, fordi de ikke evner det. de er så veldig her og nå. så å lære dem dette vil kreve særdeles mye energi tid og krefter fra foreldrene. noe mange ikke har til overs. og "barn er barn" og alt sånt

Anonymous poster hash: e5785...996

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...