Gå til innhold

Frustrert over å sitte alene helg etter helg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en lørdagkveld sitter jeg her alene....

Jeg har sendt meldinger rundt om til venninner og spurt om de vil finne på noe. Men enten skal de i besøk, være med kjæresten, eller sier at de rett og slett ikke kan.

Jeg jeg er så lei av å bli avvist hver gang jeg sender mld i helgen. Mange har kjæreste, og jeg skjønner jo at de vil være med han. Men kan de ikke se av litt tid en kveld til meg også? Jeg forventer ikke mye. Bare 1 times kveldstur sammen hadde vært ok. Men jeg tror ikke de forstår hvordan det er å sitte alene hjemme helg etter helg, for de vet jo ikke hvordan det er når de alltid har en kjæreste å gå til.

Jeg kan jo finne på ting alene også, men det er ikke det samme som å være sosial med andre.

Anonymous poster hash: af4d6...471
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du bytte med meg? Hver eneste helg er et eneste mas. Bli med på ditt, bli med på datt. Nei jeg orker ikke. Jooo kom igjen da. Mas på tlf, snapchat, face og sms. Denne helga har jeg skrudd av tlf for jeg orker ikke mas.

Er hyggelig med venner og bli bedt med på ting men nå vil jeg ha litt fred og ro.

Har du ingen single venninner da? Jeg unngår venner som har kjæreste, de er så kjedelige.

Anonymous poster hash: 8784d...329
Skrevet

Den viktigste overlevelsesmekanismen å dyrke når man er singel er å trives alene. Når man trives alene går man aldri i fella med å bli i et dårlig forhold i frykt for å være alene. Så velt deg i å være diktator i eget hjem og liv, for du vet aldri når det tar slutt. Unngå fella med å synes ekstra synd på deg selv i helgen. Alene er alene uansett hverdag eller fest.

Anonymous poster hash: efd74...fb7

• Liker 4
Skrevet

Vil du bytte med meg? Hver eneste helg er et eneste mas. Bli med på ditt, bli med på datt. Nei jeg orker ikke. Jooo kom igjen da. Mas på tlf, snapchat, face og sms. Denne helga har jeg skrudd av tlf for jeg orker ikke mas.

Er hyggelig med venner og bli bedt med på ting men nå vil jeg ha litt fred og ro.

Har du ingen single venninner da? Jeg unngår venner som har kjæreste, de er så kjedelige.

Du blir hvertfall spurt da...Virker som venninnene mine bare glemmer meg når de får kjæreste.

De single venninnene mine bor ikke lenger i min by, pga. studier. Og jeg har også fått med meg at et par av venninnene mine er ute på byen/spiser hjemme hos hverandre i helgen sammen med kjærestene sine. Er det ikke mulig å spise alle sammen? Om man er singel, eller ikke...

Jeg har prøvd å invitere de hit, men da sier de at de ikke kan eller at de har planer med kjæresten.

Skrevet

Du må få nye venner

Jeg har egentlig innsett det. Men det er ikke bare bare. Man kan ikke bare gå bort til folk å spørre: skal vi være venner? Da blir man sett rart på. For det er jo IKKE normalt å ikke ha en flokk med venner.

Jeg har en "ny" venninne da, som jeg liker godt. Men hun er mye opptatt pga barn og jobb. Men hun har nå i alle fall litt tid til overs for meg. Jeg er ikke ute etter å ha mange venner heller. Jeg vil ha noen få som faktisk bryr seg. Venninner som sender en mld og spør hvordan det går/hva jeg har gjort i det siste og ikke tar det som en selvfølge at jeg skal ta intiativ eller at jeg har det bra hele tiden.

Men hvor finner man nye venner da?

Skrevet

Men hvor finner man nye venner da?

Legg ut en annonse på KGs vennefinnerforum eller aktivitetsvenner.no

Skrevet

Hvor gammel er du, og hvor bor du?:)

Anonymous poster hash: 2551c...fd0
Gjest Pink.Pearls
Skrevet

Det er ikke lett å få seg ny venner i voksen alder. De jeg har truffet i senere tid har som regel vært igjennom studie eller jobb. Eller venn av venn opplegg. Jeg har heller ingen å henge med i kveld, så skal bare slappe av å se på serie :)

Skrevet

Ikke spør i helgen, men lag en avtale i begynnelsen av uken før de evt lager andre planer

Skrevet

Ikke spør i helgen, men lag en avtale i begynnelsen av uken før de evt lager andre planer

Dette har jeg prøvd på. Fikk feks. en mld fra en venninne forrige helg om vi skulle finne på noe. Jeg svarte, men fikk aldri svar igjen - før mandagen! Og da beklaget hun seg at hun hadde glemt å sende mld og spurte om vi heller kunne finne på noe denne helgen i stedet. Jeg sendte mld for et par dager siden, og fikk svar at hun kunne ikke fredagen for da skulle hun ..... og ikke lørdag pga ...... og var ikke helt sikker på søndagen. Det er så typisk! Det går ikke an å holde på avtaler.

Skrevet

Dette har jeg prøvd på. Fikk feks. en mld fra en venninne forrige helg om vi skulle finne på noe. Jeg svarte, men fikk aldri svar igjen - før mandagen! Og da beklaget hun seg at hun hadde glemt å sende mld og spurte om vi heller kunne finne på noe denne helgen i stedet. Jeg sendte mld for et par dager siden, og fikk svar at hun kunne ikke fredagen for da skulle hun ..... og ikke lørdag pga ...... og var ikke helt sikker på søndagen. Det er så typisk! Det går ikke an å holde på avtaler.

:riste: Du bør få nye venner ja.. Virker som om hun bruker deg som "backup" :(

:klem:

Skrevet

De kommer ikke til å endre seg tror jeg. Du må nesten bruke litt energi på å prøve å bli kjent med noen andre.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvem vil ikke heller bli mast på en å kjenn epå den gnugende følelsen av ensomhet?

• Liker 5
Skrevet

Jeg og venninnene mine sees veldig sjeldent, de har mannfolk, det har ikke jeg. De planlegger lenge før jeg har begynt å tenke på hva jeg skal en gang.

Men, jeg har funnet andre ting å bruke tiden min på, annet enn å sitte å sture og syntes synd på meg selv fordi det er ferdigpizza til middag og ingen å kose på.

Slutt å syntes synd på deg selv fordi andre har det bra, finn ut noe som gjør at du selv har det bra, selv om du er alene.

Anonymous poster hash: 29a5f...dd3
Skrevet

Har nettopp blitt singel og er trist over bruddet, og kjenner at jeg og kvier meg til helgene Jobber hver 3.helg pga turnus. Jeg har et par single veninner, og noen som er i forhold, men spesielt hun ene er flink til å ta vare på venner selv om hun har kjæreste. Ellers er det litt som med deg, at noen "aldri har tid" (og en "glemmer" alltid avtalene). Kjenner jeg trenger å bli sosial med venner igjen for å komme meg til hektene. F.eks tok jeg kontakt med en jeg studerte sammen med, som jeg egentlig ikke var venn med under studiet men alltid har hatt en god tone med, og spurte henne om vi skulle finne på noe, så vi har en avtale til uka. Hun svarte også at hun syns det var koselig at jeg tok kontakt. Er det noe du og kan gjøre? Gjenoppta kontakt med gamle venner/folk du kjenner fra tidligere?

Hva gjør du på i hverdagene? Jobber eller studerer du? Kollegaer kan jo være kjekt å finne på noe med utenom jobb. Ellers prøver jeg som en annen her sa, å gjøre avtaler for helgen tidlig i uken.

Anonymous poster hash: 4f942...9d6
Skrevet

Jeg har opplevd noe av det samme. Mine venninner ringer og vil finne på sosiale ting når ektefellene/kjærestene er bortreist, eller er opptatt med andre ting... føler det er utrolig irriterende, og litt sårende å fungere som "backup".

Anonymous poster hash: 066cb...242
Gjest Elisabeta
Skrevet

Jeg har opplevd noe av det samme. Mine venninner ringer og vil finne på sosiale ting når ektefellene/kjærestene er bortreist, eller er opptatt med andre ting... føler det er utrolig irriterende, og litt sårende å fungere som "backup". Anonymous poster hash: 066cb...242

Tragiske venninner. De som sitter hjemme hver forbanna helg og holder lanken med kjæresten. Så blir de sånn passe desperate når de blir single og da.

Hele samfunnet i dag er trist. Moren min sier at de alltid var samlet i helgene. Barna var med, og alle koste seg sammen :)

I dag er det Grandiosa/taco, face/insta eller tv. Og de fleste alene eller alene sammen. DET er tragisk det :(

Skrevet

Du må få nye venner

Dette. Du må bare gå på jakt etter single venner som du kan gjøre noe med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...