Gå til innhold

Folk som er penere enn deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig høye forventninger til meg selv på alle områder i livet, også når det kommer til utseende, uansett hvor overfladisk og dumt det høres ut. Ønsket at jeg ikke var så opptatt av utseende, vet jo at det er utrolig mye annet som er viktigere, så er irriterende at jeg bekymrer meg så mye for om jeg er "pen nok".

Har begynt i en ny klasse og der er det spesielt ei som skiller seg ut og er utrolig pen. Om hun ikke hadde vært noe grei hadde jeg nok ikke brydd meg, men hun er i tillegg et godt menneske, og jeg merker at jeg mister selvtilliten helt når jeg er i nærheten selv om jeg vet at jeg er normalt pen, men når jeg ser folk som jeg anser som penere enn meg blir jeg misfornøyd med mitt eget utseende og ønsket at jeg hadde vært enda penere!

Tenker også når jeg en gang får kjæreste. Er redd for at jeg skal bekymre meg for om han synes andre (venner, folk på gata, på tv ect) er penere enn meg - det vil jo alltid være noen som er penere, men :/

Dette ble litt surrete skrevet, men er det noen som har/har hatt det på samme måte? Noen tips for å bli mer fornøyd med utseende og ikke bry seg så mye om at det er andre som er penere enn deg?

J22

Anonymous poster hash: 9147a...3eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil alltid være noen som er penere enn en.

• Liker 6
Skrevet

Jeg faller ikke for den typiske kjekkasen.. For meg er det mer interessant med en spennende/annerledes look.

Sånn er det mange menn som tenker og. Selv om du synes hun er utrolig pen, gjør nok ikke alle det.

Anonymous poster hash: ec115...568
Skrevet

Det vil alltid være noen som er penere enn deg, morsommere enn deg, smartere enn deg, flinkere enn deg.. Men det er ingen som er alt dette på én gang! :) Kanskje hun er penere enn deg, men det kan godt hende at du er smartere enn henne f.eks. I et annet scenario kan det være at du er penest, men at en annen er morsommere. Det er vanskelig å være fornøyd med seg selv, om en til enhver tid sammenlikner seg med andre.

Det høres ut som du har veldig lav selvfølelse. Om du jobber med å styrke den, så er jeg sikker på at dette ikke kommer til å plage deg like mye. Har selv jobbet enormt mye med dette, og det var en befrielse å innse at dette ikke egentlig handlet om hvordan jeg så ut eller presterte på ting, men hvordan jeg hadde det inni meg :hug:

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke som om menn faller for alle som er snille og pene uansett. Faller du for absolutt alle kjekke og snille menn du møter? Det er som regel en side ved personligheten som gjør at du er interessant i forhold til de fleste andre. Så er det og noe med at menn er ulike de og, de har ulike preferanser for hva som er søtt eller vakkert.

• Liker 1
Skrevet

Det må være slitsomt å bare tenke på utseendet, for da blir man aldri fornøyd likevel. Finner folk som er penere hele tiden. Jeg er fornøyd med utseendet mitt jeg. Så lenge jeg er trent og har litt muskler. Har alltid tenkt sånn at menn bør ha litt muskler. Ikke være svake pingler ;) Men å gå rundt å prøve å være den peneste og deiligeste blir for dumt. Folk får være sånn de er, så lenge det ikke går utover kropp og helse.

Skrevet

Ok, vi kjenner alle en hel drøss med pene kvinner og pene menn, men kan vi si at de har et enklere liv enn oss andre?

Skrevet

Det må være slitsomt å bare tenke på utseendet, for da blir man aldri fornøyd likevel. Finner folk som er penere hele tiden. Jeg er fornøyd med utseendet mitt jeg. Så lenge jeg er trent og har litt muskler. Har alltid tenkt sånn at menn bør ha litt muskler. Ikke være svake pingler ;) Men å gå rundt å prøve å være den peneste og deiligeste blir for dumt. Folk får være sånn de er, så lenge det ikke går utover kropp og helse.

Men du er mann og det stilles ikke like strenge utseendekrav til dere.

Anonymous poster hash: eceb2...9f2

• Liker 1
Skrevet

Ok, vi kjenner alle en hel drøss med pene kvinner og pene menn, men kan vi si at de har et enklere liv enn oss andre?

På den sosiale arenaen har de pene folkene jeg kjenner det adkillig enklere enn oss andre. På andre områder i livet opplever jeg liten forskjell.

• Liker 2
Skrevet

På den sosiale arenaen har de pene folkene jeg kjenner det adkillig enklere enn oss andre. På andre områder i livet opplever jeg liten forskjell.

Vel, sånn opplever ikke jeg det.

Skrevet

Vel, sånn opplever ikke jeg det.

De er ikke mye ensomme, for å si det slik.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det gjør det ikke for dere damer heller. Det er bare noen som har fått det i hodet sitt. Dere er pene nok. Damer er det vakreste som finnes for meg og de burde ikke føle noe press på utseendet. Vær dere selv. Ikke slutt å ta vare på utseendet for det må alle gjøre. Passe på seg selv. Men ikke overdriv.

Endret av Baby_Blue
Skrevet

Sosialt sett så tror jeg iallfall det kan se ut som om de har det enklere. Men jeg kjenner nå de som sliter der også, med at det alltid er forventninger å leve opp til, mye sjalusi og drama. Mens det for eksempel er ingen som forventer noe av meg eller engang tenker tanken på å være sjalu overfor meg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det vil alltid være noen som er penere enn en.

Det bor en slik jævel på badet mitt! :glare: Om jeg kommer morgen, eller kveld, om jeg spurter eller sniker meg inn :lete: så er den jævelen på veggen over vasken, smilende og glad, og føkkings kjekk! :sur: Tror det er han som stiker av med alle kvinnfolka :opplyser:

Nei TS, du må lære å like deg selv for noe annet enn utseendet ditt.

Skrevet

De er ikke mye ensomme, for å si det slik.

Det er de nok på linje med oss andre.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Neida, vi skal bare være mørke og høye, sterke fysisk og psykisk, tjene nok penger for to, ta oss av minst halvparten av husarbeidet og leke med ungene. Videre så skal VI få HENNE til å le, VI skal ta HENNE med storm og VI skal gi henne orgasmer så hinsides bra at det blir fred på jorden mens hun ligger der som en potetsekk.

Men for all del, gå for han spinkle duden på 170cm med 10cm pikk og som jobber som assisterende butikksjef på den lokale Rema'en...

• Liker 1
Skrevet

Neida, vi skal bare være mørke og høye, sterke fysisk og psykisk, tjene nok penger for to, ta oss av minst halvparten av husarbeidet og leke med ungene. Videre så skal VI få HENNE til å le, VI skal ta HENNE med storm og VI skal gi henne orgasmer så hinsides bra at det blir fred på jorden mens hun ligger der som en potetsekk.

Men for all del, gå for han spinkle duden på 170cm med 10cm pikk og som jobber som assisterende butikksjef på den lokale Rema'en...

Niks, for han har like stort ego som han lekre som er tyve cm høyere.

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har veldig høye forventninger til meg selv på alle områder i livet, også når det kommer til utseende, uansett hvor overfladisk og dumt det høres ut. Ønsket at jeg ikke var så opptatt av utseende, vet jo at det er utrolig mye annet som er viktigere, så er irriterende at jeg bekymrer meg så mye for om jeg er "pen nok".

Har begynt i en ny klasse og der er det spesielt ei som skiller seg ut og er utrolig pen. Om hun ikke hadde vært noe grei hadde jeg nok ikke brydd meg, men hun er i tillegg et godt menneske, og jeg merker at jeg mister selvtilliten helt når jeg er i nærheten selv om jeg vet at jeg er normalt pen, men når jeg ser folk som jeg anser som penere enn meg blir jeg misfornøyd med mitt eget utseende og ønsket at jeg hadde vært enda penere!

Tenker også når jeg en gang får kjæreste. Er redd for at jeg skal bekymre meg for om han synes andre (venner, folk på gata, på tv ect) er penere enn meg - det vil jo alltid være noen som er penere, men :/

Dette ble litt surrete skrevet, men er det noen som har/har hatt det på samme måte? Noen tips for å bli mer fornøyd med utseende og ikke bry seg så mye om at det er andre som er penere enn deg?

J22

Anonymous poster hash: 9147a...3eb

Vel. Uansett hvem en er,så er det alltid noen som er penere. Det er ikke der problemet ditt ligger i det hele tatt. Du må bli kjent med deg selv,og du skal vite at en personlig stil teller så utrolig mye mer enn et pent ansikt. Jeg lover deg. Såfremt du er et normalt hyggelig og respektfullt menneske,kommer stil så langt foran! Når en føler seg vel,og er glad i seg selv(ikke det samme som selv-dyrking!),så får en også selvtillit.

Alt i alt ender du opp med sjarme. En kan "stå i mot"et pent ytre,men sjarm er noe de fleste faller for. Det ligger i ordet.

Så. Glem å bli penest. Bli DEG.

Skrevet

La oss være litt realistiske. Ingen som du kjenner er venn med deg fordi du er "penest".

Moren din er ikke stolt av deg fordi du er "penest" og vennegjengen har ikke blitt dine nærmeste venner fordi du har "pent hår og fin rumpe".

Det samme gjelder typen din. Klart det er andre penere jenter der ute, det er fordi ingen er "penest", sånn egentlig. Selv om kvinne er symmetrisk perfekt og den ideelle vekten,så betyr det ikke at alle menn syns at hun er penest. Smaken er så forskjellig og vid.

Du og din type kommer til å bygge en fremtid, fortid og nåtid sammen. Ja,selv fortid.

Deres opplevelser på godt og vondt gjør ut premisser for deres forhold og er helt unikt.

Det har så mye større verdi enn at Mari fra klassen har finere øyner enn deg for eksempel.

Skrevet

La oss være litt realistiske. Ingen som du kjenner er venn med deg fordi du er "penest".

Moren din er ikke stolt av deg fordi du er "penest" og vennegjengen har ikke blitt dine nærmeste venner fordi du har "pent hår og fin rumpe".

Jeg tror faktisk det skjer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...