AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Under lunchen forsynte jeg meg 2 ganger av pizza også sa hun: du skal ikke ha 2 pizzastykker til? Du skal ikke det? - Jo, sa jeg, er veldig sulten i dag. -Men du kan jo ikke ta 2 pizzastykker til! sa hun da. Ble veldig lei meg, så heiv pizzaen i søpla. Kanskje ingen big deal for mange andre, men jeg sliter litt med vekt og bulimi, så da er det ikke så hyggelig å høre dette. La på meg masse da jeg var i USA i sommer og prøver å gå ned, men i går ville jeg unne meg pizza. Da trenger jeg ikke sånne kommentarer. Jeg har nesten ikke klart å spise noe eter denne hendelsen. Føler meg bare stygg og lite verdt. Denne jenta har bedt om unnskyldning men jeg føler meg fortsatt dritt Vurderer å skippe lunchen på mandag. Siden jeg er så feit. Hvordan takler man sånne mennesker? Det er ikke første gang hun snakker uten å tenke. Hun har sagt SÅ mange sårende ting til meg. Men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal takle det for jeg blir så satt ut Anonymous poster hash: 57d1a...a92
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Du moser maten inn i trynet hennes neste gang, og gir beskjed om at hvis hun ikke holder nebb heretter blir det juling. Anonymous poster hash: 86a68...c97 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Du heter ikke tilfeldigvis Ronja? Jeg har også sånne folk på jobben, alt man spiser blir kommentert. En av flere grunner til at jeg har begynt å spise på kontoret. Om de ikke kommenterer direkte, så gjør de det indirekte ved å "klage" over hvor supermette de blir av et halvt rundstykke, eller at nå har de spist en sjokoladerute så da blir det faste resten av uken. Anonymous poster hash: cba48...1ea 6
got2go Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Du må dessverre bli litt mer hardfør og ikke la sånne ting gå innpå deg. Visste kollegaen din om bulimien din da? 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Du moser maten inn i trynet hennes neste gang, og gir beskjed om at hvis hun ikke holder nebb heretter blir det juling. Anonymous poster hash: 86a68...c97 Hehe kanskje jeg skulle prøvd det. Jeg har sagt fra at hun trenger ikke si alt hun tenker på, som at jeg er patetisk som er singel, at jeg burde spise mindre etc. Man vet aldri hva folk sliter med. Da sier hun bare at jeg må slutte å ta meg nær av alt. Men det ER faktisk ikke greit å snakke sånn til folk mener jeg. Anonymous poster hash: 57d1a...a92 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Du må dessverre bli litt mer hardfør og ikke la sånne ting gå innpå deg. Visste kollegaen din om bulimien din da? Nei, det er det ingen på jobben som vet. Men denne jenta vet jeg har det ganske kjipt for tiden og da går det an å ta litt hensyn. Og er det ikke uansett utrolig frekt å bry seg med hva/hvor mye andre spiser? Er det virkelig vanlig? Anonymous poster hash: 57d1a...a92
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Hehe kanskje jeg skulle prøvd det. Jeg har sagt fra at hun trenger ikke si alt hun tenker på, som at jeg er patetisk som er singel, at jeg burde spise mindre etc. Man vet aldri hva folk sliter med. Da sier hun bare at jeg må slutte å ta meg nær av alt. Men det ER faktisk ikke greit å snakke sånn til folk mener jeg. Anonymous poster hash: 57d1a...a92 Dette høres ikke ut som en person man gidder omgås mer enn nødvendig. Har dere stor kantine, eller mulighet for å spise ved plassen? Ser ingen grunn til å bruke opp lunsjtid med et sånt menneske. Anonymous poster hash: cba48...1ea 2
SardintrollReturns Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Du moser maten inn i trynet hennes neste gang, og gir beskjed om at hvis hun ikke holder nebb heretter blir det juling. Anonymous poster hash: 86a68...c97 Støtter denne. Det hadde iallefall jeg gjort. 1
Cata Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Og er det ikke uansett utrolig frekt å bry seg med hva/hvor mye andre spiser? Er det virkelig vanlig? Anonymous poster hash: 57d1a...a92 Jo, det er frekt. Men dessverre også ganske vanlig. En kollega har i årevis mast på meg fordi jeg kjøper baguette i kantina. (Jepp, jeg er ofte for lat til å smøre matpakke.) "Det blir så dyrt," maser han. Jo, takk, men det er mine penger.... Matpakker og/eller matinntak er visst av stor interesse for enkelte. 2
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Under lunchen forsynte jeg meg 2 ganger av pizza også sa hun: du skal ikke ha 2 pizzastykker til? Du skal ikke det? - Jo, sa jeg, er veldig sulten i dag. -Men du kan jo ikke ta 2 pizzastykker til! sa hun da. Ble veldig lei meg, så heiv pizzaen i søpla. Kanskje ingen big deal for mange andre, men jeg sliter litt med vekt og bulimi, så da er det ikke så hyggelig å høre dette. La på meg masse da jeg var i USA i sommer og prøver å gå ned, men i går ville jeg unne meg pizza. Da trenger jeg ikke sånne kommentarer. Jeg har nesten ikke klart å spise noe eter denne hendelsen. Føler meg bare stygg og lite verdt. Denne jenta har bedt om unnskyldning men jeg føler meg fortsatt dritt Vurderer å skippe lunchen på mandag. Siden jeg er så feit. Hvordan takler man sånne mennesker? Det er ikke første gang hun snakker uten å tenke. Hun har sagt SÅ mange sårende ting til meg. Men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal takle det for jeg blir så satt ut Anonymous poster hash: 57d1a...a92 Visste den her kollegaen om din kamp mot bulimi? Hvis ikke hun gjorde det, så er det du som er nærtagende.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Off, kjedelig TS. Ikke tenk på det, folk sier teite ting, både med vilje og med uhell. Men om du ønsker mer hensyn kan det være lurt å fortelle hvorfor, hvis ikke må du nok bare stålsette deg litt mer, for folk blir å si teite ting innimellom. Har hendt jeg har sagt noe, og så, mange timer etter på renner det i meg at det jeg sa faktisk kunne tolkes som noe helt annet. Anonymous poster hash: d9c8b...bb2
Ulla Ullsokk Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Hun har ingenting med hva du spiser! Kanskje hun var misunnelig fordi du unnet deg det! Ikke la hun gå inn på deg!
Gjest extra Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Under lunchen forsynte jeg meg 2 ganger av pizza også sa hun: du skal ikke ha 2 pizzastykker til? Du skal ikke det? - Jo, sa jeg, er veldig sulten i dag. -Men du kan jo ikke ta 2 pizzastykker til! sa hun da. Ble veldig lei meg, så heiv pizzaen i søpla. Kanskje ingen big deal for mange andre, men jeg sliter litt med vekt og bulimi, så da er det ikke så hyggelig å høre dette. La på meg masse da jeg var i USA i sommer og prøver å gå ned, men i går ville jeg unne meg pizza. Da trenger jeg ikke sånne kommentarer. Jeg har nesten ikke klart å spise noe eter denne hendelsen. Føler meg bare stygg og lite verdt. Denne jenta har bedt om unnskyldning men jeg føler meg fortsatt dritt Vurderer å skippe lunchen på mandag. Siden jeg er så feit. Hvordan takler man sånne mennesker? Det er ikke første gang hun snakker uten å tenke. Hun har sagt SÅ mange sårende ting til meg. Men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal takle det for jeg blir så satt ut Anonymous poster hash: 57d1a...a92 Så frekt av kollegaen din. Neste gang ser du stygt på henne og spiser videre. Ikke la deg bli forstyrret av slike idiotiske vesener kalt for homo sapiens 1
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Var det nok pizza til alle? Godt spørsmål. 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Jeg jobber bare med jenter på en kafé hvor det er en del mat. Hun ene kommenterer oss andre når vi kjøper med oss mat hjem. Feks "skjønner ikke hvorfor du kjøper med deg mat herfra, det er jo så dyrt. Du må jo bruke store deler av lønnen din på mat!". Selv kommer hun innom på kveldstid flere ganger, da maten som er igjen er gratis ettersom det skal kastes. Hun spiser altså oftere ferdigmat enn alle andre på arbeidsplassen, forskjellen er at hun ikke betaler for det. En annen kommenterer som en annen her skrev, "jeg blir stappmett etter ett knekkebrød, forstår ikke hvordan noen klarer å spise en hel baguett til lusj". Anonymous poster hash: 01cf1...3e5
Gjest Livmora Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 Er det mulig hun uttalte seg fordi det kun var et visst antall pizzastykker? Ofte så er det kanskje beregnet så og så mange stykker til hver. Om ikke dette var tilfelle så var det veldig lite gjennomtenkt sagt, men det skjønte hun nok selv når hun så reaksjonen din. Flott at hun beklaget seg i etterkant, selv om det muligens ikke hjalp så mye 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Jeg jobber bare med jenter på en kafé hvor det er en del mat. Hun ene kommenterer oss andre når vi kjøper med oss mat hjem. Feks "skjønner ikke hvorfor du kjøper med deg mat herfra, det er jo så dyrt. Du må jo bruke store deler av lønnen din på mat!". Selv kommer hun innom på kveldstid flere ganger, da maten som er igjen er gratis ettersom det skal kastes. Hun spiser altså oftere ferdigmat enn alle andre på arbeidsplassen, forskjellen er at hun ikke betaler for det. En annen kommenterer som en annen her skrev, "jeg blir stappmett etter ett knekkebrød, forstår ikke hvordan noen klarer å spise en hel baguett til lusj". Anonymous poster hash: 01cf1...3e5 skjønte ikke helt hva som var galt med det der jeg da. gratis mat er flott, og fint at noen tar det så man slipper å kaste det Anonymous poster hash: f1baf...dbe
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 Var det nok pizza til alle? Ja, det var mer enn nok igjen. Det som ikke ble spist opp i går måtte uansett kastes. Anonymous poster hash: 57d1a...a92
minister-mio Skrevet 13. september 2014 #20 Skrevet 13. september 2014 Ja, det var mer enn nok igjen. Det som ikke ble spist opp i går måtte uansett kastes. Anonymous poster hash: 57d1a...a92 Da burde kollegaen din passe sine egne saker. Ga du beskjed til henne om det? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå