AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Heisann! Har noen kunnskap om hvorvidt man har krav på forsinkelsesrente når man har gjort krav på utbetaling av Navs depositumsgarant for husleie. Framsatte krav mot Nav i februar om utbetaling av garanti tilsvarende 3 mnd, siden leietaker ikke betalte. Nav har fremdeles ikke utbetalt dette, og skal nå fremsette et nytt krav, denne gang inkludert forsinkelsesrente, dersom det fins hjemmel for dette. Anonymous poster hash: bc444...901
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Dersom du har skrevet tråder om depositumsgaranti, utbetaling og somling fra NAVs side tidligere vil jeg bare si at jeg krysser fingrene for deg og at jeg er glad for at du tar opp kampen og ikke bare lar det skure. Har dessverre ikke noe svar på spørsmålet dit, dog. Anonymous poster hash: 98e89...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Nei, jeg har ikke opprettet andre tråder om dette! Så det er tydeligvis et problem som flere sliter med. Ikke bra. Anonymous poster hash: bc444...901
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Du har krav på rente etter loven (9,5%) fra første gang leietaker ikke betalte. Anonymous poster hash: b7941...356
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Her bør du rådføre deg med Huseiernes Landsfb. Eller advokat. Det skal lite til for å trø feil og tape kravet ditt. Husk at NAV er profesjonell på området. Advokatutgiftene kan du kreve tilbake fra NAV, fordi advokatbruk er nødvendig for deg for å nå frem til NAV. Det finnes forsinkelsesrentekalkulatorer, men for å få forsinkelsesrenter er jungelen kronglete. Jeg holder på med å få hevet kjøp for en kostbar gjenstand. Der har advokaten vurdert det som mest gunstig å ikke kreve forsinkelsesrenter men laget en annen vri på dette. Anonymous poster hash: 06509...53d 1
Guppy88 Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Les gjennom garantien du har mottatt fra NAV. Jeg vil anta at garantien er begrenset til oppsigelsestiden, ofte 3 mnd. Dersom du krever inn dette, har du nådd maksimumsgrensen for hva NAV dekker. NAV kommer ikke til å betale forsinkelsesrenter med mindre det er hjemlet i garantien.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Les gjennom garantien du har mottatt fra NAV. Jeg vil anta at garantien er begrenset til oppsigelsestiden, ofte 3 mnd. Dersom du krever inn dette, har du nådd maksimumsgrensen for hva NAV dekker. NAV kommer ikke til å betale forsinkelsesrenter med mindre det er hjemlet i garantien. Er du helt sikker på dette? Hvis kravet ble fremsatt for lenge siden, uten at Nav har utbetalt dette, så vil det i de fleste tilfeller bety at det løper rente på beløpet. Anonymous poster hash: 22709...756
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 Heisann! Har noen kunnskap om hvorvidt man har krav på forsinkelsesrente når man har gjort krav på utbetaling av Navs depositumsgarant for husleie. Framsatte krav mot Nav i februar om utbetaling av garanti tilsvarende 3 mnd, siden leietaker ikke betalte. Nav har fremdeles ikke utbetalt dette, og skal nå fremsette et nytt krav, denne gang inkludert forsinkelsesrente, dersom det fins hjemmel for dette. Anonymous poster hash: bc444...901 Har NAV svart på dine henvendelser? Er leieboerne satt under forvaltning eller betalte de husleie (fysisk) selv? Har du varslet at du vil kreve forsinkelsesrenter, det er nemlig første bud.Anonymous poster hash: 06509...53d
Guppy88 Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 Er du helt sikker på dette? Hvis kravet ble fremsatt for lenge siden, uten at Nav har utbetalt dette, så vil det i de fleste tilfeller bety at det løper rente på beløpet. Anonymous poster hash: 22709...756 Hvis du har tenkt til å purre opp saken, kan du skrive at du krever forsinkelsesrenter. Men utleier har ikke klagerett på vedtaket, kun NAV-brukeren. NAV vil antakelig avslå rentene. Da har du mulighet til å legge fram saken for fylkesmannen. Jeg er imidlertid usikker på om fylkesmannen kan avvise dette, når det ikke er klagerett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå