Gå til innhold

far og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere når barnefar ikke bryr seg om sine barn etter at han har fått en ny dama? Ikke gidde han å sende en gratulasjon til barnet ved bursdag.

Anonymous poster hash: 50fc1...41a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært mor i en slik situasjon, men jeg har vært datter. Det var ikke så ille, men jeg følte meg ofte glemt og det ble verre jo eldre jeg ble. Mamma prøvde nok så godt hun kunne og var enig med meg og trøstet, men jeg ønsket så inderlig at hun turte å ta i et tak og røske han litt i ørene! Si at dette ikke er greit og at man må stille opp. Forklare hvordan jeg har det når han ikke dukker opp.

Jeg foreslår at du prøver å ta det opp med barnets far. Ikke angrip, men spør hvorfor han ikke tar kontakt og bare prøv å formidle hvor sårt det er for barnet at han ikke er tilstede.

Anonymous poster hash: 4427c...965

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vær ærlig med barnet om at faren er en dass som gir faen.

Skrevet

Det nytter ikke å tvinge noen til å bli en gid far. Fedre tar jeg lite seriøst. Ikke noe vits i å forvente stort, for man blir bare skyffet selv. Har en ålreit far jeg. Hadde jeg vokst opp med bare han, da hadde jeg vært mye alene! ! Fedre er dårligere foreldre enn mødre i nesten alle tilfeller. Kun få unntak.

Anonymous poster hash: 31575...aa7

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har aldri vært mor i en slik situasjon, men jeg har vært datter. Det var ikke så ille, men jeg følte meg ofte glemt og det ble verre jo eldre jeg ble. Mamma prøvde nok så godt hun kunne og var enig med meg og trøstet, men jeg ønsket så inderlig at hun turte å ta i et tak og røske han litt i ørene! Si at dette ikke er greit og at man må stille opp. Forklare hvordan jeg har det når han ikke dukker opp.

Jeg foreslår at du prøver å ta det opp med barnets far. Ikke angrip, men spør hvorfor han ikke tar kontakt og bare prøv å formidle hvor sårt det er for barnet at han ikke er tilstede.

Du. Jeg må bare få si at jeg syns du ilegger din mor mye ansvar her?

Det var din fars(dumme)valg,så det var ikke så mye din mor fikk gjort kanskje?

Hun hadde nok nok med å oppdra deg,om hun ikke skulle oppdra en uvillig far også. Regner med at hun på et tidspungt sa til din fraværende pappa,hva hun mente om det.

Følte bare for å forsvare din mor litt.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Nei?

Greit å være ærlig med ungene,men dette blir for brutalt.

For det første så liker ingen barn å høre stygge betegnelser på foreldrene,de er faktisk barna hans,og er lojale. Dessuten er det ikke så sikkert faren gir faen. Selv om det er lett å mene det...

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hvordan takler dere når barnefar ikke bryr seg om sine barn etter at han har fått en ny dama? Ikke gidde han å sende en gratulasjon til barnet ved bursdag.

Hvor gamle er barna? Det er jo relevant her.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nei?

Greit å være ærlig med ungene,men dette blir for brutalt.

For det første så liker ingen barn å høre stygge betegnelser på foreldrene,de er faktisk barna hans,og er lojale. Dessuten er det ikke så sikkert faren gir faen. Selv om det er lett å mene det...

Når en glemmer bursdagen til egne unger, da gir en faen.

• Liker 1
Skrevet

Og for å forsvare fedrene litt også, så har jeg en fantastisk far som hadde full foreldrerett for meg, og stiller opp for alle barna sine. Så syns det ikke er mye å forvente at en far skal huske sitt barns bursdag.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Når en glemmer bursdagen til egne unger, da gir en faen

Jeg skjønner heller ikke hvordan og hvorfor.

Men for å si til et barn at han "gir faen"skal en være sikker på at det er det forelderen gjør. For en kan vel ikke si noe mer sårende til et barn?

Men skal ikke kverne mer på det. Syns bare det du mener er litt brutalt å si.

Skrevet

Skrevet

Tusen takk til alle råd og kommentarer her.alle deres mening har jeg tenkt på og vurdere.jeg er alene med 3 engler på 12,8,4 år og en full jobb ved siden av.vi skilte lag for 4 år siden.han skaffe seg rask en dame og bryr seg lite om barna.4 åring havnet i en ulykke i utlandet,jeg sendte en sms til ham.han spurte hvordan det gikk med barnet.etter noe dager måtte jeg sende sms og ba ham ringe å trøste barnet litt for barnet ropet jo på faren sin.føles som jeg tigger omsorg til barna.Han lover å hente barna men dukker ikke opp og ikke en beskjed.barnet minnet ham om bursdagen 3 dager før, så han kunne ikke glemme det.føles veldig vondt for barna med sånn pappa.skulle ønsker jeg og barna kunne kutte han ut av hjernen,men det er så vanskelig.han sperre samtale med barna.barna har ikke gjort ham noe vondt bortsett fra han må betale barnebidrag.

Skrevet

Du. Jeg må bare få si at jeg syns du ilegger din mor mye ansvar her?

Det var din fars(dumme)valg,så det var ikke så mye din mor fikk gjort kanskje?

Hun hadde nok nok med å oppdra deg,om hun ikke skulle oppdra en uvillig far også. Regner med at hun på et tidspungt sa til din fraværende pappa,hva hun mente om det.

Følte bare for å forsvare din mor litt.

Nei, det gjorde hun ikke. Vi har snakket om det. Hun visste ikke hva hun skulle gjøre og valgte å la han seile sin egen sjø. Han er veldig ålreit når han er tilstede altså. Jeg er glad i begge to, det er ikke det. Og jeg har tatt et oppgjør med dem etter jeg ble voksen, men da er det ofte litt sent.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Nei, det gjorde hun ikke. Vi har snakket om det. Hun visste ikke hva hun skulle gjøre og valgte å la han seile sin egen sjø. Han er veldig ålreit når han er tilstede altså. Jeg er glad i begge to, det er ikke det. Og jeg har tatt et oppgjør med dem etter jeg ble voksen, men da er det ofte litt sent.

Ok. Ja,da skjønner jeg bedre. Godt å se at du ser det positive nå :-)

Og vet du. Du har iallefall fått tatt et oppgjør. Selv om skaden er skjedd,så er det ihvertfall NOE. Det er mange som ikke får tatt noe oppgjør i det hele tatt,og bærer mye inne i seg. Du virker som en forståelsesfull person som dessuten er sterk.

Skrevet

Det nytter ikke å tvinge noen til å bli en gid far. Fedre tar jeg lite seriøst. Ikke noe vits i å forvente stort, for man blir bare skyffet selv. Har en ålreit far jeg. Hadde jeg vokst opp med bare han, da hadde jeg vært mye alene! ! Fedre er dårligere foreldre enn mødre i nesten alle tilfeller. Kun få unntak. Anonymous poster hash: 31575...aa7

Hvordan i all verden kan du påstå det?

Har du hatt så mange fedre?

Skrevet

Når en glemmer bursdagen til egne unger, da gir en faen.

Kona mi prioriterte jobbreise der hun knulle sjefe,n på bursdagen til eldste dattera vår (på 11). Finnes faktisk rimelig dårlige mødre også!

• Liker 1
Skrevet

Føy til at han dropper den nye dama med. Det kan ligge mye der hos henne.

Skrevet

Kona mi prioriterte jobbreise der hun knulle sjefe,n på bursdagen til eldste dattera vår (på 11). Finnes faktisk rimelig dårlige mødre også!

Skrevet

Er enig med Kyrre om at ikke alle mødre perfekte.her snakkes jeg om en liten del av foreldre som er egoistiske.tenker bare på sine egen behov.

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...