AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Er jeg gal? Kjøpte den på nettet, og inkludert tollkostnader havner den vel på 3500 kr. Herregud:O Har lett etter en enkel kåpe i et par år, men ikke funnet noe. Endelig fant jeg en på nettet, så da slo jeg til. Kan noen si noe dyrt de har kjøpt som de egentlig ikke hadde råd til, så jeg føler meg bedre? Hehe:D Anonymous poster hash: 96f51...cce
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Er jeg gal? Kjøpte den på nettet, og inkludert tollkostnader havner den vel på 3500 kr. Herregud:O Har lett etter en enkel kåpe i et par år, men ikke funnet noe. Endelig fant jeg en på nettet, så da slo jeg til. Kan noen si noe dyrt de har kjøpt som de egentlig ikke hadde råd til, så jeg føler meg bedre? Hehe:DAnonymous poster hash: 96f51...cce Kos deg med kåpa di du Eneste som er dumt, er å kjøpe noe man egentlig ikke har råd til. Datteren min kjøpte seg en jakke til 7500,- her om dagen. Hun betalte den selv med oppsparte penger. Fikk det deg til å føle deg bedre Anonymous poster hash: 76960...5a2 6
Antoinette Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Jeg kjøpte en kåpe i cashmere da jeg var 19 år. Den kostet nesten 8000 kroner og jeg følte meg litt crazy, Men den er over 10 år i dag og like fin. Damen i butikken hadde rett- dette er en kåpe som varer. 4
Gjest Teora Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Vet ikke om det hjelper, men jeg vurderer sterkt å kjøpe en slik svindyr acnecardigan. Hadde håpet å finne noe lignende i ull til mer rundt 1500,- (som også er galskap for meg altså), men finner ikke andre alternativ som ikke bare er akryl. Prøver å rettferdiggjøre det med at jeg pleier å fryse meg gjennom vinteren både hjemme og på jobb. Kåpe høres forøvrig mye mer fornuftig ut! 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 3500 er da ikke så dyrt? Har en nesten ubrukt pelskåpe hengende i skapet, den kostet en del mer da jeg fikk den. Å kjøpe ett kvalitetsplagg er etter mitt hode mer fornuftig enn to til tre billigplagg du bytter ut til neste sesong. Da belaster du miljøet mer.Anonymous poster hash: ba682...ffd 3
Pinkee Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Del beløpet du betaler, på antall år du har lett etter en slik kåpe. Da ser du at kostnaden pr år ikke er så høy Hvis du i tillegg regner med alle årene du skal bruke den, så blir den rett og slett billig 12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Jeg kjøpte en kåpe i cashmere da jeg var 19 år. Den kostet nesten 8000 kroner og jeg følte meg litt crazy, Men den er over 10 år i dag og like fin. Damen i butikken hadde rett- dette er en kåpe som varer. Kvalitet koster, å så lenge den er like fin etter så mange år, så har jo du sluppet å bruke penger på å kjøpe ny Damen i butikken der datteren min kjøpte jakken, sa også at det var kvalitet og at den holder jenta god og varm gjennom hele vinteren. Hun var så lei av å kjøpe jakker på disse kjedebutikkene som koster opptil 1000,- De holder ikke på varmen i det hele tatt. Anonymous poster hash: 76960...5a2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Jeg kjøpte nylig en vest til 400 kr og jeg syntes det var temmelig crazy, jeg... Men kos deg med kåpa di, du! Anonymous poster hash: 0e8c0...9c7 2
minister-mio Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Det var da ikke så dyrt for en kåpe 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Det jeg synes er "skummelt" er at klær er billigere nå enn de var på 80/90-tallet. Og det skyldes at klærne nå er produsert i lavkostland med underbetalte arbeidere. Så hvis kåpen din er produsert i Europa med stoff av god kvalitet: nyt den med god samvittighet. Det er verdt det å betale mer for klærne - og vi har råd til det. Anonymous poster hash: 23ce4...799 6
Gjest BabyBlue Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Se på det som en investering i klesskapet ditt, nå har du noe fint og klassisk som varer
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Hehe, tusen takk alle sammen! Nå skjønner jeg jo at jeg rett og slett har spart penger på dette kjøpet:p Anonymous poster hash: 96f51...cce 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Kos deg med kåpa di du Eneste som er dumt, er å kjøpe noe man egentlig ikke har råd til. Datteren min kjøpte seg en jakke til 7500,- her om dagen. Hun betalte den selv med oppsparte penger. Fikk det deg til å føle deg bedre Anonymous poster hash: 76960...5a2 Hvilken jakke har hun kjøpt? Anonymous poster hash: 96f51...cce
Gjest BettyBoop Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Er jeg gal? Kjøpte den på nettet, og inkludert tollkostnader havner den vel på 3500 kr. Herregud:O Har lett etter en enkel kåpe i et par år, men ikke funnet noe. Endelig fant jeg en på nettet, så da slo jeg til. Kan noen si noe dyrt de har kjøpt som de egentlig ikke hadde råd til, så jeg føler meg bedre? Hehe:D Anonymous poster hash: 96f51...cce om det er en kåpe med god kvalitet som du kan ha i mange år så er det jo en god investering da 1
Gjest Lille-pus Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg ble nå så urimelig nysgjerrig på den kåpen Tør du dele en lenke med oss, TS? Og en virkelig god kåpe er et plagg som varer lenge, og som gjør deg aldeles desperat når det en gang er tid for å bytte den ut. For å hjelpe på samvittigheten din så har jeg lekt meg med å kjøpe Lise Charmel undertøy fra en liten butikk i Frankrike.... for omtrent den summen du har brukt på kåpen din 'Desverre' har jeg råd til å leke meg litt. Endret 13. september 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Hva er sjansen for at du er dritt lei den kåpa i 2015 eller 2016? Mnge sier "du har den i ti år", de færreste går med samme klærne i TI ÅR... Da er det bedre å kjøpe noe billig, siden man kaster det etterhvert uansett.Anonymous poster hash: c4b2e...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 jeg har brukt 4000 den måneden her på hesten min da, får det deg til å føle deg litt bedre? og det har jeg brukt hver måned i mange, mange år nå.. totalt unødvendig, men for en glede i hverdagen det gir meg! Kåpa di har jo i alle fall en fornuftig funksjon. hehe. Anonymous poster hash: 0bcc9...a1b 1
Gjest Lille-pus Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Hva er sjansen for at du er dritt lei den kåpa i 2015 eller 2016? Mnge sier "du har den i ti år", de færreste går med samme klærne i TI ÅR... Da er det bedre å kjøpe noe billig, siden man kaster det etterhvert uansett.Anonymous poster hash: c4b2e...e1b En klassisk kåpe som kler deg, og som er godt sydd og i et bra stoff, vil du oppleve at du ikke kaster neste høst. Å kjøpe såkalt 'billig dritt' fordi det skal jo hives når sesongen er over og modellen ikke er 'in' lenger, - det er en innstilling som for mange går over etter hvert som man tar seg anledning til å kjøpe bedre sydde plagg i renere materialer og ikke like 'typisk 20014' eller 'typisk 2015' stil. Jeg har også en lang kåpe med 90% cashmire, - kjøpt for noen hundrelapper på Steen & Strøm høsten år 2000 under såkalte "Elleville dager" (den var leftover fra en tidligere sesong, siste eksemplaret, i str. 36) - og det minnet meg på at den skal en tur på renseriet før sesongen starter igjen. Med andre ord: den har bodd med meg og på meg i snart 14 år og jeg bruker den fremdeles, den er helt klassisk og er bare 'seg selv'. Jeg har flere kåper, i andre farver og andre lengder, men denne brukes fremdeles og jeg har ikke en plan i havet om å kaste den. 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 Har kjøpt jakke til over 6000 kr, hatt den i 3 år, bruker den fortsatt, og angrer ikke.. Synes ikke du har gjort et dårlig kjøp dersom du har lett etter en slik kåpe veldig lenge Anonymous poster hash: b9de4...a9c
Gjest Tigress Skrevet 13. september 2014 #20 Skrevet 13. september 2014 3500,- for ei kåpe er 1) ikkje så mykje, og 2) potensielt ei veldig god investering, så lenge kåpa er klassisk. Eg trur eg betalte om lag det for den lange vinterkåpa mi, og det var i 1997 - eg måtte slå meg saman med både mor mi og ein annan slektning for å kunne ha råd til det - eg fekk dei andre halvdelane som julegåve. Godt kjøpt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå