AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Har en hund av rasen Pomeranian. De tre siste dagene har jeg lagt merke til at han halter, høyre bakfoten er i lufta når han går. Men bare innimellom, når vi går tur så halter han ikke, da går han vanlig. Han klarer å hoppe opp og ned av sofaen, han er leken, spiser normalt osv.... Burde jeg skjekke dette hos veterinær?Anonymous poster hash: a4acf...eff
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Tisser han samtidig? Da markerer han. Nei, det gjør han ikke.Anonymous poster hash: a4acf...eff
Frk.K Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 (endret) Ta en tur eller ring til vet da, de vet nok best. Endret 13. september 2014 av Frk.K
Gjest stian86 Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Kan være alt fra hoften, til noe mildere. Sjekk potene innimellom om du finner noe småsår osv.
Gjest Evans Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Inngrodd negl? Om det ikke går over etter en liten stund hadde jeg tatt turen til dyrlegen.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Ville dratt til dyrlegen så fort som mulig. Pomeranian er utsatt for patellaluksasjon (kneskålen sitter ikke ordentlig, og vipper smertefullt ut av posisjon), og dette høres ikke ut som mildeste grad. Hvilken status har foreldrene hans på patella? Det kan naturligvis være noe helt annet også, men uansett er det tydelig at hunden har vondt. Anonymous poster hash: dc1a7...f2a 1
Frisørdama Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Kan det være patellaluksasjon? Det var det første jeg tenkte på også. Tanen sjekk hos vetten.
Honey Dew Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Kan det være patellaluksasjon? Det kan det være. Jeg hadde en bichon som hadde dette og han hadde til tider problem med å sette ned ene bakfoten
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #11 Skrevet 15. september 2014 Ville dratt til dyrlegen så fort som mulig. Pomeranian er utsatt for patellaluksasjon (kneskålen sitter ikke ordentlig, og vipper smertefullt ut av posisjon), og dette høres ikke ut som mildeste grad. Hvilken status har foreldrene hans på patella? Det kan naturligvis være noe helt annet også, men uansett er det tydelig at hunden har vondt.Anonymous poster hash: dc1a7...f2a Har bestillt time til han imorgen og klarer ikke nesten å vente. Jeg håper og ber om at dere tar feil Anonymous poster hash: a4acf...eff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #12 Skrevet 15. september 2014 Har bestillt time til han imorgen og klarer ikke nesten å vente. Jeg håper og ber om at dere tar feil Anonymous poster hash: a4acf...eff Så bra. Patellaluksasjon er alvorlig, men kan opereres med godt resultat, så det er ingen krise sånn sett. Men er naturligvis bedre om veterinæren finner noe som er kjappere å fikse. Lykke til Anonymous poster hash: dc1a7...f2a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #13 Skrevet 15. september 2014 Jeg klarte ikke å vente til imorgen så jeg fikk time idag. Fikk beskjed om at det er nok patellaluksajon Hun prøvde å få den på plass, men gikk ikke og det ble besluttet at hun skal ringe til Oslo Dyreklinikk i morgen (ettersom det ligger nærmest meg) så blir vi henvist dit. Dere hadde nok rett og jeg er så trist og lei meg, jeg bare gråter og synes så synd på hunden min. Håper bare at vi ikke må vente lenge, for jeg vil at hunden min skal bli bra. Hilsen TsAnonymous poster hash: a4acf...eff
Gjest Haaploes Skrevet 15. september 2014 #14 Skrevet 15. september 2014 Jeg klarte ikke å vente til imorgen så jeg fikk time idag. Fikk beskjed om at det er nok patellaluksajon Hun prøvde å få den på plass, men gikk ikke og det ble besluttet at hun skal ringe til Oslo Dyreklinikk i morgen (ettersom det ligger nærmest meg) så blir vi henvist dit. Dere hadde nok rett og jeg er så trist og lei meg, jeg bare gråter og synes så synd på hunden min. Håper bare at vi ikke må vente lenge, for jeg vil at hunden min skal bli bra. Hilsen TsAnonymous poster hash: a4acf...eff Nå vet du i hvert fall hva du har med å gjøre - det er første skritt på veien! Det skal nok gå fint skal du se :-)
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #15 Skrevet 15. september 2014 Ok. Synd det var PL, men nå vet du iallefall hva det er og dere vil bli fulgt opp. PL kan som sagt opereres med godt resultat, dersom graden er så sterk at operasjon er nødvendig. Og kanskje veterinæren kan skrive ut noe smertestillende hunden kan få i mellomtiden? Nå fremover bør du prøve å minimere aktiviteter hunden får vondt av. Som å hoppe opp og ned fra sofaen (kanskje du kan lage en rampe han kan gå istedet, eller sette noe foran så det blir en "trapp", så hoppet ikke blir så høyt?), leke dersom han får vondt av det, osv. Du ser selv hva som er for mye belastning for din hund, sånn at du kan forhindre de aktivitetene mest mulig. Hvis du googler patellaluksasjon hund finner du også mange erfaringer og kanskje noen tips fra andre som har vært gjennom dette. Lykke til og god bedring til vofsen. Anonymous poster hash: dc1a7...f2a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #16 Skrevet 15. september 2014 Ok. Synd det var PL, men nå vet du iallefall hva det er og dere vil bli fulgt opp. PL kan som sagt opereres med godt resultat, dersom graden er så sterk at operasjon er nødvendig. Og kanskje veterinæren kan skrive ut noe smertestillende hunden kan få i mellomtiden? Nå fremover bør du prøve å minimere aktiviteter hunden får vondt av. Som å hoppe opp og ned fra sofaen (kanskje du kan lage en rampe han kan gå istedet, eller sette noe foran så det blir en "trapp", så hoppet ikke blir så høyt?), leke dersom han får vondt av det, osv. Du ser selv hva som er for mye belastning for din hund, sånn at du kan forhindre de aktivitetene mest mulig. Hvis du googler patellaluksasjon hund finner du også mange erfaringer og kanskje noen tips fra andre som har vært gjennom dette. Lykke til og god bedring til vofsen.Anonymous poster hash: dc1a7...f2a Takk for det. Tro meg at jeg passer på ham som om han var min unge. Krysser fingrene for at veterinæren ringer meg imorgen og at de har tid å ta han inn i Oslo dyreklinikk. Takk for alle gode råd og skal nok Google om dette her. Anonymous poster hash: a4acf...eff
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 Idag skal vi på konsultasjon hos en kirurg. Men har forhørt meg litt ang om forsikringen dekker dette og det er ikke sikkert at de gjør det Noen som har peiling? Hilsen tsAnonymous poster hash: a4acf...eff
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #18 Skrevet 18. september 2014 Hei Da har vi vært og tatt røntgen og det er IKKE Patellaluksasjon som den første veterinæren sa, alt står bra til med kne men det er hasebein tror han kalte det dét? Så vi skal til CT for å se enda mer. Stakkars, stakkars hunden min Hilsen TS Anonymous poster hash: a4acf...eff
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #19 Skrevet 18. september 2014 Haseledd mente Jeg. TsAnonymous poster hash: a4acf...eff
Sapientia Skrevet 18. september 2014 #20 Skrevet 18. september 2014 Haseledet er hælen til hunden, det punktet over tærne på bakbeinet som peker litt bakover. Hva var galt med haseleddet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå