AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Sier det aldri egentlig til partneren min, er det noe galt? Og han mener det er fordi da blir det ikke spesielt, men har bare hørt han si det en gang da vi ble sammen og det var litt over ett år siden. Anonymous poster hash: d350d...f10 Anonymous poster hash: d350d...f10
Red-Ruby Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Folk er forskjellig. Jeg for eksempel bryr meg ikke om det ordet. Jeg har aldri ønsket å høre verken "jeg elsker deg" eller "Jeg beklager" fra noen. Enten jeg elsker personen tilbake, eller personen har såret meg. For meg betyr ord veldig lite og handling veldig mye. Så kjæresten din har nok et annet syn på det. At det ordet skal man spare til helt spesielle anledninger. Mens du gjerne kunne tenkt deg å bruke det litt oftere. Alt er normalt vil jeg tro:) Det behøver ikke gjenspeile om dere "virkelig" elsker hverandre eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Folk er forskjellig. Jeg for eksempel bryr meg ikke om det ordet. Jeg har aldri ønsket å høre verken "jeg elsker deg" eller "Jeg beklager" fra noen. Enten jeg elsker personen tilbake, eller personen har såret meg. For meg betyr ord veldig lite og handling veldig mye. Så kjæresten din har nok et annet syn på det. At det ordet skal man spare til helt spesielle anledninger. Mens du gjerne kunne tenkt deg å bruke det litt oftere. Alt er normalt vil jeg tro:) Det behøver ikke gjenspeile om dere "virkelig" elsker hverandre eller ikke. Er akkurat slik jeg og Handling betyr så mye mer enn noen enkle ord! Anonymous poster hash: 39044...f42
kattaa Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Vet ikke hva som er vanlig, men vi sier det nesten daglig. Har aldri sagt det til tidligere kjærester, og jeg og han jeg er sammen med var sammen i over et halvt år før jeg sa det første gangen. Føler at det aldri blir mindre spesielt av å si det ofte nå siden jeg oppriktig mener det hver eneste gang. Tror det har litt med hvordan man tolker det. Jeg tolker "jeg elsker deg" som "jeg er forelsket i deg og ønsker å leve et liv sammen med deg", "jeg liker deg" som "jeg syns om deg som person", og "jeg er glad i deg" som "jeg bryr meg om deg". Så jeg bruker alle tre alt etter hva jeg ønsker å formidle akkurat der og da. Sier også "jeg er glad i deg" til venner og familie som jeg bryr meg om. Er bare tull å spare på ordene som beskriver de følelsene jeg har i frykt for at ordene skal miste mening. Er bedre å risikere å bruke opp ordene enn å spare på de.
Gjest lurven Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 det viktigste er ikke at man sier det men at man viser det
Anglofil Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Folk er forskjellige, for meg er det helt naturlig å si til samboeren min. Mvh Yvonne
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Ordene innebærer veldig mye,og jeg syns ikke det skal være en daglig "frase". De mister litt sin kraft da,syns jeg. Tror vel det er normalt å si det,og jeg mener ikke at de som sier det ofte ikke mener det. Men som sagt,det blir mer romantisk når det er i spesielle situasjoner eller perioder :-)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Jeg har bare sagt det til èn. Husker ikke hvor ofte vi sa det til hverandre.. Ikke kjempeofte. Han elsket jeg virkelig. De andre typene har jeg bare sagt at jeg er glad i til. For jeg elsket de ikke.. Han ene sa "glad i deg" hver dag, gjerne flere ganger. Da svarte jeg det samme. Men ellers har jeg pleid å si det et par ganger i uka ca. Anonymous poster hash: 3218a...861
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 For meg er det noe man sier langt inn i forholdet. Og den dagen det blir et alternativ til "Hadet" eller"Ha en fin dag" har det ikke noen betydning lenger. Anonymous poster hash: d6422...e9a 1
Gjest krokodillen Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 For meg er det noe man sier langt inn i forholdet.Og den dagen det blir et alternativ til "Hadet" eller"Ha en fin dag" har det ikke noen betydning lenger. Anonymous poster hash: d6422...e9a Enig. Jeg blir imuun. Heller 4 ganger i året enn 4 ganger om dagen
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Det er ikke noe fasitsvar på hvor ofte man sier det. Min kjære sier det sjeldent, men er flink til å vise det. Og det samme gjelder meg. Han bytter forsåvidt på å si "jeg elsker deg" og å si " jeg er glad i deg", når han først sier noe. I starten gjorde det meg litt usikker, fordi jeg trodde det var vanlig å si det ofte. Men så lenge handlingen er der :-) Anonymous poster hash: fdcae...114
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Kjæresten min er ikke stor på ord. For meg betyr "jeg er glad i deg," Jeg elsker deg", "unnskyld", og "takk" veldig mye. Han mener disse ordene ikke er verdt så mye. Så spørsmålet er om vi får det til å fungere. Jeg er enig i at actions speak louder than words, men da må det også handling til. Vi har i tillegg et avstandsforhold, og da blir det verbale enda viktigere for meg.. Anonymous poster hash: 1d0ec...81b
Menor2 Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Jeg elsket å trekke eksen min inntil meg i sengen samtidig som jeg visket "jeg elsker deg". Kunne si det på dagen også, men på natten var det på en måte bare for meg:-).
cellar Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Det er store ord for meg, så bruker dem ikke så ofte, selv om jeg elsker kjæresten min uhemmet. Handling sier så mye mer.
tussi84 Skrevet 14. september 2014 #15 Skrevet 14. september 2014 I mitt forhold sier vi til hverandre at vi elsker hverandre daglig omtrent i tillegg til at vi viser det ofte i form av handlinger. Stryke på hverandre kysse og kose og komme med ros og gode ord til hverandre. Jeg får natta meld hver kveld jeg legger meg. Vi bor ikke sammen enda. Vært sammen 1 år.
milco Skrevet 14. september 2014 #16 Skrevet 14. september 2014 Vi sier det nesten aldri.. Vet ikke hvorfor men bare syns det er litt kleint å si det! Vi vet begge at vi elsker hverandre og vi er flinke til å vise det, og det er det viktigste;) Men glad i deg sier vi til hverandre hver dag;)
Gjest rådyr Skrevet 14. september 2014 #17 Skrevet 14. september 2014 Jeg har bare sagt det til èn. Husker ikke hvor ofte vi sa det til hverandre.. Ikke kjempeofte. Han elsket jeg virkelig. De andre typene har jeg bare sagt at jeg er glad i til. For jeg elsket de ikke.. Han ene sa "glad i deg" hver dag, gjerne flere ganger. Da svarte jeg det samme. Men ellers har jeg pleid å si det et par ganger i uka ca. Anonymous poster hash: 3218a...861 Eksen sa også mange ganger om dagen at han var glad i meg. Virket som det gikk på autopilot mer enn at han mente det. Han sa en gang at han elsket meg, men jeg følte det var mer fordi jeg sa det først. Synes ikke man trenger å strø om deg med disse ordene. Det viktigste er at man mener det, og mottakeren føler at man mener det.
Gjest Stining Skrevet 14. september 2014 #18 Skrevet 14. september 2014 En kompis av meg har sagt til damen sin at han kanskje aldri kommer til å si det. Det er ikke fordi han ikke gjør det, men fordi han føler det er så klissete og at det er noe samfunnet har "pålagt" oss å si.. Og dette har han sagt til damen din, og hun sier hun godtar det. Men jeg personlig hadde blitt lei meg om kjæresten hadde sagt det til meg. Vi sier det nesten hver dag nå. Akkurat begynt å si det, så det er fortsatt ganske "spennende" å si det. Men jeg håper vi kommer til å fortsette med det veldig ofte, tror ikke ordet får mindre mening av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #19 Skrevet 14. september 2014 Vi sier det nesten aldri.. Vet ikke hvorfor men bare syns det er litt kleint å si det! Vi vet begge at vi elsker hverandre og vi er flinke til å vise det, og det er det viktigste;) Men glad i deg sier vi til hverandre hver dag;) Dette.Anonymous poster hash: 17ced...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå