Gå til innhold

Begynne studier i godt voksen alder :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette er rette plassen å legge ut dette innlegget, men jeg kjører på ;) Jeg har måttet vært hjemme med mine barn grunnet mannen sin jobb. Prøvd flere ganger tidligere å satt igang med studier, men pga sykdom til vårt ene barn har jeg måttet gi opp dessverre ( Lite med hjelp å få av familie å ) Nå klaffer det å jeg har endelig fått muligheten til å ta de fagene jeg mangler for å få generell studiekompetanse, slik at jeg kan søke meg inn på høgskole neste år. Drømmen er barnehagelærer :) Jeg blir da ferdig utdannet i en alder av ( gøøøsjjj ) 40. Å funderer da på å videreutdanne meg innenfor spes ped ( 1 år ) om det blir vanskelig å få jobb. Men så sitter jeg jo å føler meg litt oldiiiiis da ;) Noen andre som har tatt eller begynt på utdanning i ca samme alder?? Dette har jo vært drømmen min lenge, å det er på høy tid at man gjør det man vil med livet sitt. Slik ståa er nå så er det min mann som har lagt opp sin karriere.

Anonymous poster hash: 504ba...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjenner folk på din alder og eldre som tar det studiet. Og jobb får du.

Kjør på, du har fortsatt 20 yrkesaktive år etter endt utdannelse. 40 er de nye 30

Endret av mini-mio
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ikke la alderen stoppe deg for å ta utdanning!

Har opplevd flere som er eldre enn deg som tar studier.

Hadde flere som var i tredve,førtiårene da jeg studerte,og det var ingen som lot seg merke av det.

Når du studerer er det viktigste å fokusere på arbeidet,og du vil samarbeide og jobbe med andre studenter som sikkert er både eldre og yngre,og tror neppe noen henger seg opp i alderen din da det ikke er viktig i studiesituasjonen.

Syns absolutt du skal gjøre dette. Lykke til :-)

Skrevet

Er akkurat det jeg tenker selv :) Takk for oppmuntrende svar til oldis studenten ;) Hehe

Anonymous poster hash: 504ba...e2d

Skrevet

Det er aldri for seint :)

Skrevet

I klassen min på høgskolen er det flere som har bikket 40 år, men vi går alle kjempegodt overens, så jeg ville ikke bekymret meg om jeg var deg! :)

• Liker 1
Skrevet

Syns absolutt du skal gjøre det nå som du har muligheten!

• Liker 1
Skrevet

Var riktignok 10 år yngre, men startet runde 2 med utdannelse da jeg var 27 og var ikke ferdig før jeg var 33. Gikk fint det.

Når du har lyst og anledning så grip sjansen. Du har masse livserfaring som kan komme godt med i et slikt studie, og i arbeidslivet etterpå.

Skrevet

Mange som gjør det samme! Go for it!

Anonymous poster hash: 51a60...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...