Gå til innhold

Er alle forhold perfekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har vi en tendens til å kalle hverandre stygge ting eller si ting vi ikke ville sagt ellers til hverandre når vi krangler eller er sure? Hvorfor gjør vi sånt? Er det målet vårt og se den andre personen bli såret når vi er sure?

Anonymous poster hash: 78796...f2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er "vi"?

Noen vil vel aktivt såre partneren, men da er det noe galt med forholdet.

Anonymous poster hash: f894a...101
Skrevet

Hvem er "vi"?

Noen vil vel aktivt såre partneren, men da er det noe galt med forholdet.

"Vi", til de som gjør slike ting. Aktivt, hvordan aktivt? Hele tiden, eller kun når man krangler?

Skrevet

Er alle forhold perfekte? vel nei,heller ingen forhold som er perfekt.

Hvorfor vi kaller hverandre stygge ting? Ofte er det sårt å krangle med en man bryr seg masse om, og alle følelsene blir skrudd opp til 100. Noen mennesker vil dessuten bare såre andre.

Noen på nett har kanskje også et dårlig liv, og er bare ute etter å plage andre. Da er det lettere å kalle folk ting enn å fikse sitt eget liv. Sånn som "sauehatere" for eksempel.

Gjest krokodillen
Skrevet

Forstår ikke hva overskriften egentlig har med innholdet i startinnlegget å gjøre..

Skrevet

Er alle forhold perfekte? vel nei,heller ingen forhold som er perfekt.

Hvorfor vi kaller hverandre stygge ting? Ofte er det sårt å krangle med en man bryr seg masse om, og alle følelsene blir skrudd opp til 100. Noen mennesker vil dessuten bare såre andre.

Noen på nett har kanskje også et dårlig liv, og er bare ute etter å plage andre. Da er det lettere å kalle folk ting enn å fikse sitt eget liv. Sånn som "sauehatere" for eksempel.

Men hvorfor gjør vi slikt? Vil ikke det ødelegge forholdet ellers, når alt er på topp? At vi flashbacker alt det den andre personen sa da vi var sure og den tanken forsvinner aldri?

Skrevet

Forstår ikke hva overskriften egentlig har med innholdet i startinnlegget å gjøre..

For å få oppmerksomheten din.

Skrevet

Men hvorfor gjør vi slikt? Vil ikke det ødelegge forholdet ellers, når alt er på topp? At vi flashbacker alt det den andre personen sa da vi var sure og den tanken forsvinner aldri?

Helt ærlig så har jeg aldri kalt kjæresten min noe stygt, men tror det er litt heat of the moment for mange folk.

Noen har også brutt den grensen engang og da er det lett å gjøre igjen.

Vi gjør mange feil.

Skrevet

For å få oppmerksomheten din.

Føler meg lurt :(

Skrevet

Vil påstå at ingen forhold er perfekte hele tiden.

Jeg og min forlovede kjefter ikke på hverandre, vi slenger ikke rundt oss med useriøse argumenter, negative/nedsettende ord, og vi går ikke rundt og er sure.

Vi har selvfølgelig våre stunder der vi misforstår hverandre eller den ene gjør noe den andre blir sint for, men vi har en god kommunikasjon så når vi har et problem så snakker vi om det. Vi utsetter ikke problemene. Vi har "tradisjon" på at vi ikke legger oss før vi har ordnet opp. :)

I mine øyne ville det perfekte vært at vi aldri misforsto hverandre fordi det er kjipt og tungt når det skjer, men ut i fra et realistisk perspektiv så er det perfekt ;)

Skrevet

"Vi", til de som gjør slike ting. Aktivt, hvordan aktivt? Hele tiden, eller kun når man krangler?

Det er vel ikke noe andre kan svare på. Kommer an på personen.

Jeg har aldri kalt partneren stygge ting, ei heller blitt kalt det. Selv under krangler eller diskusjoner.

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig så har jeg aldri kalt kjæresten min noe stygt, men tror det er litt heat of the moment for mange folk.

Noen har også brutt den grensen engang og da er det lett å gjøre igjen.

Vi gjør mange feil.

Føler meg lurt :(

Haha, neida. Er bra det, kunne ønske jeg ikke gjorde det slikt men vanskelig når kjæresten starter og jeg sier ting tilbake. :( Har kjæresten din kalt deg noe stygt?

Sant.

Skrevet

Haha, neida. Er bra det, kunne ønske jeg ikke gjorde det slikt men vanskelig når kjæresten starter og jeg sier ting tilbake. :( Har kjæresten din kalt deg noe stygt?

Sant.

Kanskje du skal ta det opp med han? :)

Nei, det har han aldri gjort. Og vi har vert sammen i mange år nå

Skrevet

Vil påstå at ingen forhold er perfekte hele tiden.

Jeg og min forlovede kjefter ikke på hverandre, vi slenger ikke rundt oss med useriøse argumenter, negative/nedsettende ord, og vi går ikke rundt og er sure.

Vi har selvfølgelig våre stunder der vi misforstår hverandre eller den ene gjør noe den andre blir sint for, men vi har en god kommunikasjon så når vi har et problem så snakker vi om det. Vi utsetter ikke problemene. Vi har "tradisjon" på at vi ikke legger oss før vi har ordnet opp. :)

I mine øyne ville det perfekte vært at vi aldri misforsto hverandre fordi det er kjipt og tungt når det skjer, men ut i fra et realistisk perspektiv så er det perfekt ;)

Er det pga. alderen deres? At dere er mer voksne, eller er bare mitt forhold ikke så seriøst at vi ikke klarer å unngå det?

Vi prater om det vi og, i ettertid men da har vi på en måte allerede sagt ting som er sårende og som er vanskelig å glemme.

Skrevet

Kanskje du skal ta det opp med han? :)

Nei, det har han aldri gjort. Og vi har vert sammen i mange år nå

Jeg gjør, men vi krangler aldri face 2 face, men alltid når vi er bortifra hverandre som på meldinger osv. At ting han skriver kommer på en sårende måte, er det for å få oppmerksomheten min eller mener han ting innerst inne som han ikke tør å si ellers?

Skrevet

Jeg gjør, men vi krangler aldri face 2 face, men alltid når vi er bortifra hverandre som på meldinger osv. At ting han skriver kommer på en sårende måte, er det for å få oppmerksomheten min eller mener han ting innerst inne som han ikke tør å si ellers?

Ups,det bør dere aldri gjøre. Det er vel nøyaktig derfor dere kaller hverandre ting, det er mye lettere på sms og burde egentlig ikke skje likevel. Man bør ta opp ting når man er face 2 face,og ikke over telefonen..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor har vi en tendens til å kalle hverandre stygge ting eller si ting vi ikke ville sagt ellers til hverandre når vi krangler eller er sure? Hvorfor gjør vi sånt? Er det målet vårt og se den andre personen bli såret når vi er sure?

Vet ikke hvorfor folk gjør slik. Har aldri bevisst såret noen som står meg nær. Har uhellet vært ute har jeg blitt oppriktig lei meg og unskyldt meg. Noe som oppfattes som i overkant feminint...

Skrevet

Vet ikke hvorfor folk gjør slik. Har aldri bevisst såret noen som står meg nær. Har uhellet vært ute har jeg blitt oppriktig lei meg og unskyldt meg. Noe som oppfattes som i overkant feminint...

Oppfattes det femi å se sine feil? Da er jeg glad for å være kvinne med så mange gode egenskaper!

Skrevet

Er det pga. alderen deres? At dere er mer voksne, eller er bare mitt forhold ikke så seriøst at vi ikke klarer å unngå det?

Vi prater om det vi og, i ettertid men da har vi på en måte allerede sagt ting som er sårende og som er vanskelig å glemme.

Vil ikke påstå det har med alderen å gjøre. Jeg selv har enda ikke rundet 30-årene. Da vi startet sammen for 5 år siden hadde begge erfaringer med "useriøse" forhold. Vi tok et aktivt valg om hvordan vi ønsket å ha det sammen, og jobbet for å få det slikt. Det er mye lettere å jobbe seg igjennom uenigheter når man har snakket om hvordan man skal takle de før de kommer. Vi har ofte samtaler der vi reflekterer over hvordan vi har reagert i tidligere situasjoner, og hvordan vi ville reagert i tenkte situasjoner. Føler at det gjør oss mer forberedt på å takle det som kommer på en fin måte, både i og utenfor forholdet.

Vi har også et timeout ord vi tidligere brukte (har ikke vært behov for det de siste ~to årene) når vi trengte en "pause" fra en diskusjon fordi en av oss enten var urimelig eller vanskelig å få kontakt med pga sterke følelser (å få kontakt med en som er sint er ikke alltid like lett). Da tok vi oss en 10-15 minutters pause på hvert sitt rom før vi satte oss ned og prøvde å snakke igjen.

For hver gang vi opplevde at det ikke er så vanskelig å løse misforståelser så lenge vi prater på en rolig og respektfull måte så ble det bare lettere å lettere. I dag er vi så vant til å ta opp problemer på en ordentlig måte at ting får ikke utviklet seg til å bli noe større.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Oppfattes det femi å se sine feil? Da er jeg glad for å være kvinne med så mange gode egenskaper!

Du aner ikke hva en har opplevd å bli kritisert for ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...