AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Hei jeg er ei jente på 27 med ett barn på 1 år. Mine venninner og min samboers kompiser er enten single eller i ett forhold uten barn. Kjenner at jeg savner å ha venner med barn som vi kan finne på ting med. Vennene våre har ikke helt de samme interessene som oss lenger forståelig nok. Noen i samme situasjon kanskje? Anonymous poster hash: 4e28d...7c6 2
99699 Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Du knytter sikkert kontakt med flere i din situasjon når din lille begynner i barnehage ;-) Er det ikke sånne "mammagrupper" man kan bli medlem av? Ser titt og ofte 3-6 kvinner med barnevogner som går tur sammen og gjør mange andre "mammating"!
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 (endret) Hva med å finne hyggelige mennesker i flere aldersgrupper (uten barn), som liker å være venner med/gjøre trivelige ting med mor og barn? Endret 13. september 2014 av Hoppetaujenta
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Nå er det jo engang slik at de som ikke har barn, som oftest ikke har de samme interessene som de med barn. Nå var det jo akkurat det trådstarter tok opp. Kjenner godt til akkurat denne følelsen etter at jeg fikk min første datter ( Å da var jeg faktisk 26 år ) Barnehage hjelper på, for det møter man folk med barn. Tro meg jeg vet hvordan det er, men jeg skal love deg at det blir forandringer underveis. Min mann har jo flere kompiser enda han som ikke har barn. De lever et helt annet liv, enn hva han som er barnefar gjør. Med barn har man jo ikke den muligheten å være impulsiv heller, ting må faktisk planlegges Anonymous poster hash: ea750...837 2
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Nå er det jo engang slik at de som ikke har barn, som oftest ikke har de samme interessene som de med barn. Nå var det jo akkurat det trådstarter tok opp. Anonymous poster hash: ea750...837 Joda det skal godt gjøres å finne kopien av seg selv der ute, men hovedinteressen kunne jo ha vært selve barnet, situasjonen i det å være mor, menneske, medmenneske etc. Mange har voksne barn, liker fremdeles barn uansett alder og har mye tanker og erfaring rundt det. Å også ha venner som er litt eldre og som blir et godt og positivt tillegg i et barns og en ung mors liv, kan da ikke være av det onde? En god venn er en god venn, uansett alder, om en har barn eller ikke. Det syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Joda Men nå har jo trådstarter venninner som hun her skriver, men savner venner MED barn Å jeg skjønner henne svært godt jeg. Ting er lettere mange ganger når man har venner som har barn selv. Det er ikke akkurat det samme å " sutre " til noen om våkenetter, bleieskift etc som ikke har barn selv Anonymous poster hash: ea750...837
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Hva med å høre med dine venninner om de har noen venninner igjen som har barn, men som du ikke har møtt enda? Jeg er frivillig barnløs, men har gjort det for ei venninne av meg som fikk barn og ikke hadde venninner som også hadde. Det fungerte veldig greit, og i.o.m. at de har meg til felles hadde de jo en slags tilknytning, noe som gjorde det greit å bli kjent uten meg. Jeg introduserte dem på en jentekveld hjemme hos meg, og etter det har de vært på trilleturer, leketreff og så videre. Etterhvert ble også mennene kjent med hverandre. Noen ganger er jeg sammen med dem, andre ganger ikke, så de har utviklet et selvstendig vennskap. Anonymous poster hash: 095d8...97a 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Det som også er litt kjipt er at jeg har sklidd litt fra venninnene mine etter jeg fikk barn. Spesielt de som er single da. De er mest opptatt av å gå ut i helgene, sove til langt på dag hvis de har fri..helt motsatt av meg med andre ord;) Jeg skjønte litt på forhånd at det kom til å bli sånn, men hadde et håp om å treffe noen på barselgruppe. Men neida, i min gruppe var det meg og to til. Meg på 27, ei på 17 og ei på 41. Vi fant ingen god tone..Anonymous poster hash: 4e28d...7c6
Ruby_Tuesday Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Er nesten i samme situasjon. Jeg er 27 og høygravid, og kjenner absolutt ingen med barn i byen jeg bor. Merker at mine venninner kommer til å bli ganske lei av all babysnakket etterhvert, dersom de ikke er det allerede......
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Hvor bor du TS?Anonymous poster hash: d2fcf...c22
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #12 Skrevet 14. september 2014 Hvor bor du? Er noen år yngre, men i samme situasjon.. Anonymous poster hash: e9771...ade
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #13 Skrevet 16. september 2014 Bor i møre og Romsdal Hvor bor dere?Anonymous poster hash: 4e28d...7c6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 Da vårt barn var 1 år, var vi med på ulike aktiviteter der det var barn på samme alder. babysvømming, f.eks., eller babysang. Det finnes også åpne barnehager (men kanskje ikke akkurat der du bor?). Min erfaring fra slike arrangement, er at det er mange mødre som er kontakthungrige, og det var lett å foreslå en trilletur etter svømminga, eller spørre om noen av de andre hadde lyst til å bli med på kafé etterpå el.l. På helsestasjonen vår hang det lapper om slike aktiviteter. Når barnet blir litt større er det kjempekjekt å gå på lekeplass (eller barnehager i nærheten når det er helg). Vi har møtt flere barnefamilier i nærområdet vårt på denne måten. Lykke til! Anonymous poster hash: 75b80...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå