AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Vi er veldig uenige om hva en bryllupskake er, fant vi nylig ut Han har gått ut fra at bryllupskake er bløtkake, bare i flere etasjer. Bløtkake er liksom standard "feire en stor anledning"-kake i hans familie. Jeg synes det er drepende kjedelig Jeg har tenkt at vi bestiller en kake som består av det vi liker best. For min del sjokolade og vanilje, for hans del en mer kremete en. Hva er vanligst - er bryllupskake virkelig bare en litt pynta versjon av den tradisjonelle bløtkaka? Anonymous poster hash: 45a60...db9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Er ikke så glad i den tradisjonelle bløtkaka med marsipanlokk. Vi valgte pasjonsfruktmoussekake. Har vært i bryllup hvor kaka se ut som den tradisjonelle marsipankaka, men under lokket er det sjokoladekakeAnonymous poster hash: 90ccb...06f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Vi var også uenige, så vi tok 2 hjertekaker med en bro over, også ble det forskjellige typer kaker. Er ikke det mest vanlig å gjøre, men vi syntes dette ble kjempefint Anonymous poster hash: b17df...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Pasjonsfrujtkake er da blitt like vanlig som marsipankake. Sjokoladekake med hvitt lokk er også blitt vanlig samt diverse pavlovaer og frukt og bærkaker med kremAnonymous poster hash: 411c7...e25
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Pasjonsfrujtkake er da blitt like vanlig som marsipankake. Sjokoladekake med hvitt lokk er også blitt vanlig samt diverse pavlovaer og frukt og bærkaker med kremAnonymous poster hash: 411c7...e25 Jeg har vært i flere bryllup med pasjonsfruktkake, konfektkake etc enn med marsipankake. Vi hadde en sjokoladekake med nøttebunn, bringebærmousse og gele. Anonymous poster hash: 3070e...5f0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Er ikke pasjonsfruktmoussekake det alle har nå da? Jeg tror ikke jeg har sett bløtkake som bryllupskake på over ti år, men jeg har spist mye pasjonsfruktmousse etter hvert. To kakevarianter er i hvert fall ikke uvanlig. Som hver sin etasje er vel det vanligste, jeg synes kaken til AB #3 høres ut som en fin løsning. Anonymous poster hash: 7af02...7ad 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Vi hadde en klassisk marsipan kake. Men etter jeg begynte å bake endel selv, så ser jeg at man fint kan ha 3 forskjellige kaker om man vil det. De kan stables eller settes på stativ. Det finnes også flere facebook sider hvor du kan få hobbybakere til å lage de flotteste kaker for deg. Vår kake var traust og kjedelig i forhold til hva jeg kunne laget selv nå..
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Tips: hvis det er noen av gjestene som er allergiske (feks gluten, nøtter, melk, egg) går det an å lage en etasje som er feks er uten gluten eller nøtter. Anonymous poster hash: 3070e...5f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå