AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Hei Trenger noen råd her, jeg er sjef for et lite firma. Er ikke eier og har ingenting med den biten og gjøre. Etter lang fartstid i bransjen, vet jeg at det er bare er et spørsmål om tid før det er kroken på døra. Eieren har sagt han må ha meg med på laget visst han skal greie og snu det og har lovt og begynne og høre etter når jeg snakker. (blitt for mange told you so episoder) De jeg jobber med har sagt at dagen jeg slutter, slutter de også. Så hva gjør man, når man har fått tilbud fra en sikker ny arbeidsgiver? Minuset er at jeg går fra sjef til vanlig ansatt Men opp i årslønn,mere fri og bedre arbeidstimer. Synke skuta, eller gå ned med man og mus? Anonymous poster hash: f838b...0d4
petterm Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Da tar du imot den nye jobben.. Du kan ikke ta ansvaret for hva som skjer med bedriften.. 7
RavN Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Er det jeg forteller meg selv, men ser også at jeg kan greie og snu tallene. Visst eieren bare hører etter. Jeg kan sikkert fremstå som en bedreviter nå. Har vært med og bygd opp 3 bedrifter som fremdeles går med gode overskudd, sist jeg sjekket inn på de. (litt stolt :-) 1
RavN Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Kanskje litt feil profil bilde og ha i denne saken B-) 3
Wildlily Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Da gjør du det du syns er kjekkest, utfordringer eller trygt og stabilt. Magefølelsen har alltid rett. Hvis du velger å kjempe for bedriften så må du tro på den. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Da gjør du det du syns er kjekkest, utfordringer eller trygt og stabilt. Magefølelsen har alltid rett. Hvis du velger å kjempe for bedriften så må du tro på den. Lykke til! Jeg har troen på bedriften,men ikke eieren. Samt snakket akkurat med sjefen for den potensielle nye jobben. Han økte årslønna mi med mer. Samt jeg har ikke muligheten til og gå uten jobb i 1-2 måneder. Anonymous poster hash: f838b...0d4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Helt utrolig at noen gidder å sette andres økonomiske interesser foran sine egne. Hva i all verden er det du skylder arbeidsgiveren din? Anonymous poster hash: dd0c3...1af 2
Gjest Blondie65 Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Du skylder din nåværende arbeidsgiver ingenting. Du tar den nye jobben og sier farvel til den gamle. Hvis det blir bedring i den gamle er det garantert kortvarig før man faller ut i gamle mønster igjen. Jeg hadde ikke stusset. Og samvittigheten din kan du fortelle at du har prøvd, du har vært åpen om hvilke endringer/løsninger som trengs, du blir ikke hørt, ergo er det bedre å gå videre.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Du er ikke ansvarlig for noe annet enn deg selv. Gjør det som gagner dine egne interesser. Anonymous poster hash: 5ef80...b45
Rosalie Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Du skylder din nåværende arbeidsgiver ingenting. Du tar den nye jobben og sier farvel til den gamle. Hvis det blir bedring i den gamle er det garantert kortvarig før man faller ut i gamle mønster igjen. Jeg hadde ikke stusset. Og samvittigheten din kan du fortelle at du har prøvd, du har vært åpen om hvilke endringer/løsninger som trengs, du blir ikke hørt, ergo er det bedre å gå videre. Hør på Blondie. Kloke ord. For øvrig syns jeg det høres ut som om sjefen din bedriver psykisk utpressing for å få deg til å bli. Det er ikke sunt i lengden.
Smascha Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Er det jeg forteller meg selv, men ser også at jeg kan greie og snu tallene. Visst eieren bare hører etter. Jeg kan sikkert fremstå som en bedreviter nå. Har vært med og bygd opp 3 bedrifter som fremdeles går med gode overskudd, sist jeg sjekket inn på de. (litt stolt :-) Forstår at du ynskjer å vere lojal, sidan du veit at denne bedrifta går dukken utan di hjelp. MEN når du har gitt sjefen fleire sjansar til snu skuta, og han ikkje held ord, så er du bare dumsnill dersom du vert med vidare. Du kan sikkert sjølvsagt få ein fresh jobb etter at denne bedrifta har gått konkurs, men då vil jo også du få konkursstempelet på deg. Like greit å komme deg ut no!
Oslomann71 Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Høres da ut som du vil få det bedre i ny jobb. Men hvis du vil bli i gamle jobben må du jo be han gjøre deg til medeier (hvis det er snakk om et AS og ikke enkeltmannsforetak) eller en heftig bonus hvis du skulle klare å snu den dårlige trenden. Du har jo ingen garanti for at han virkelig vil høre på deg selv om han har lovt det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Helt utrolig at noen gidder å sette andres økonomiske interesser foran sine egne. Hva i all verden er det du skylder arbeidsgiveren din?Anonymous poster hash: dd0c3...1af Skylder han ingenting :-)Anonymous poster hash: f838b...0d4
RavN Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Takker for gode råd. Jeg blir og takke ja til tilbudet jeg har fått. Mere fritid, mere ferie og bedre betalt i en bedrift som nesten garantert ikke kan gå konk med mindre Norge A/S går konk. Og ikke minst, ikke noe sjefs rolle. Skal faktisk bli godt og kunne skru av telefonen og ikke være tilgjengelig fra 07.00-23.00. Enten man har ferie eller ikke. :-D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå