AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Det er ikke anbefalt for unge kvinner og barn at de spiser oppdrettslaks, men hvor får man tak i laks som ikke er oppdrett? Anonymous poster hash: 1530c...b87
Gjest zzzzz Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 De har frossen økologisk laksefilet på rema 1000.
RavN Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 ta turen ned til den lokale fiskebutikken og spør. oppdrettslaks er ikke noe bra, etter de er slaktet kan det virke som den sprøytes full av veske. For når jeg har stekt den i ovnen. kan det se ut som en elefant har brukt ovnen min som en kondom, for laksen får et hvit lag oppå seg. Har jobbet som kokk i mange mange år. Jeg merker forskjell på fisken og hvor jeg kjøper den hen. (Til dere andre kokker som mener jeg har for høyre varme på og for mye luftstyrke på ovnen. Nei, jeg har ikke det heller, hatt ovnen på uten luft og kjernestekt fisken. da ser det heller ut som en T-rex har brukt ovnen som en kondom)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Oppdrettslaks er ikke bra, ikke bærekraftig, ikke kjøp den forbanna oppdrettslaksen! Det tar 2 andre vanlige fisk for å bære frem 1 oppdrettslaks. Jeg fatter ikke at dette er lovlig Anonymous poster hash: 0c4f6...dd6
sunSpring Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg er så heldig at jeg får tak i noen kilo laks hvert år, og da deler jeg med familien. Ikke alle er like glad i laks så jeg deler/gir bort mest til min sønn og svigerdatteren. Jeg bestiller laks via venner og bekjente og får det kjørt til Oslo. Jeg elsker laks, men har ikke mange muligheter til å fiske den selv når jeg bor midt i en by. Å stå ved Akerselva er ikke det jeg forbinder med å dra på fisketur. Alternativ til laks er makrell, sild, kveite f.eks. Jeg ville valgt å spise litt mer makrell i tomat på brødskiva eller knekkebrødet og heldigvis er jeg også glad i sursild og varmrøkt makrell. Jeg forsøker å spise fet fisk cirka annenhver dag og tar tran hvis jeg har en periode jeg ikke har lyst på fisk som pålegg. Så mye laks får jeg ikke tak i... Endret 13. september 2014 av sunSpring
debattanten Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 (endret) Det er nesten umulig å få tak i noe annet enn oppdrettslaks og oppdrettsørret. Du må fiske selv. Og pga nettopp oppdrettslaksen så er det vel ikke noe villfisk igjen om noen år.... Svineri! Spis fisk som er fisket med båt i fra havet! Endret 13. september 2014 av debattanten
sunSpring Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Det er nesten umulig å få tak i noe annet enn oppdrettslaks og oppdrettsørret. Du må fiske selv. Og pga nettopp oppdrettslaksen så er det vel ikke noe villfisk igjen om noen år.... Svineri! Spis fisk som er fisket med båt i fra havet! Det er vanskelig, men ikke umulig. Man må tørre å være til litt bryderi og spørre. Gjør man ikke det er det ikke noe som plutselig dukker opp. En venninne sperret seg når hennes mann omkom, men hun er kommet til seg selv Jeg kjøper helst økologiske egg og frukt og grønt. Økonomien tenker jeg også på. Men jeg klarer ikke se for meg en høst uten å ha fylt fryseren. Jeg spiser mye vilt, og mye halv-vegetabilsk. Jeg lar andre skyte viltet, men er på kanten til å avlegge jegerprøven. Det er ikke fordi jeg liker å skyte,men fordi jeg vil ta ansvar og på en måte forsvare at man spiser kjøtt. Dessuten er det praktisk å ha kunnskap, men jeg har tenkt på det samme i mange år og har alltid overlatt jakten til menn.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Det er ikke anbefalt for unge kvinner og barn at de spiser oppdrettslaks, men hvor får man tak i laks som ikke er oppdrett?Anonymous poster hash: 1530c...b87 Hvem anbefaler ikke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå