Gjest Christina146 Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Årgh. Nå sitter jeg her enda en gang. Holdt egentlig på noe helt annet, men ble oppringt av en selger. Før jeg visste ordet av det, satt jeg med et abonnement med bindingstid på 3 år?! Blir jo helt gal av meg selv. Hvorfor klarer ikke jeg å avvise dette? Og hvordan i all verden får de det til? Nå skulle visst svare på en mld for å bekrefte kjøpet, så tenker jeg bare ikke gjør det. Hvorfor er det så vanskelig å si nei til telefonselgere?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Jeg synes ikke det er vanskelig.. Anonymous poster hash: 51a6e...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Ikke aksepter samtalen med mindre du kjenner nummeret. Jeg svarer aldri om jeg ikke vet hvem det er som ringer. Anonymous poster hash: 16977...910 2
Brunhilde Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Jeg syns ikke det er vanskelig i det hele tatt. Jeg sier bare pent at "nei takk, jeg er ikke interessert", og når de gjentar sine argumenter svarer jeg "det er sikkert veldig bra, men jeg er fremdeles ikke interessert". Pleier å fungere helt fint. 2
MarianneE Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Årgh. Nå sitter jeg her enda en gang. Holdt egentlig på noe helt annet, men ble oppringt av en selger. Før jeg visste ordet av det, satt jeg med et abonnement med bindingstid på 3 år?! Blir jo helt gal av meg selv. Hvorfor klarer ikke jeg å avvise dette? Og hvordan i all verden får de det til? Nå skulle visst svare på en mld for å bekrefte kjøpet, så tenker jeg bare ikke gjør det. Hvorfor er det så vanskelig å si nei til telefonselgere? Du har jo angrefrist på 14 dager etter inngått avtale. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Jg sier nei takk og ikke interessert før de i det hele tatt får sagt hei. Da slipper jeg ihvertfall å bli ringt en gang til. Det er ingenting telefonselgere selger som jeg kunne tenke meg. Anonymous poster hash: e1906...dc1 2
Gjest Cartman Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Du må bare si NEI Selger: Snakker jeg med Cartman Jeg: Nei Selger: Jeg ringer fra ..... Jeg: Nei nei nei hade godt. Selger: eh je (slutt)
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg har lagret alle nummerene som det ringes fra. Salg av alle slag og markeds og mediainstituttet etc. Gi det enkelte nummeret et navn som du kunne ha tenkt deg å kalle den som ringer...og ikke gir seg. Da er det enkelt å ikke ta telefonen, for da vet man hvem som ringer. + ukjent merkelig nummer = ikke ta Endret 13. september 2014 av Hoppetaujenta
Gjest Emera Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 (endret) Reservasjonen mot telefonsalg fungerer heldigvis godt hos meg, så det er veldig sjelden noe slipper igjennom. Jeg synes ikke det er så vanskelig å takke nei uansett, da. Markedsundersøkelser har jeg delvis lagret nr. til og delvis lært meg å kjenne igjen, så de svarer jeg ikke. Endret 13. september 2014 av Emera
Gjest Silverstream Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Etter å ha gått i fella hos et selskap(som det har vært snakk om veldig mye i det siste) så har jeg sluttet å ta telefonen når et ukjent nummer ringer.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 angrefrist på 14 dager TS!! bruk den!! å i senere tid så la være å ta telefonen når du ikke kjenner nummeret søk det heller opp senere Anonymous poster hash: 72f67...c4a
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Reservasjonen er ikke bombesikker. Noen ganger sitter de med sine telefonregistre og førsøker og forsøker. Gir de seg ikke med maset sitt etter at en har sagt nei ørten ganger; ha en dommerfløyte klar....og bruk den. Ja, det er slemt, men hadde de tatt et nei for et nei, så hadde en ikke kommet opp i den situasjonen. De kan takke seg selv.
Gjest Emera Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Reservasjonen er ikke bombesikker. Noen ganger sitter de med sine telefonregistre og førsøker og forsøker. Gir de seg ikke med maset sitt etter at en har sagt nei ørten ganger; ha en dommerfløyte klar....og bruk den. Ja, det er slemt, men hadde de tatt et nei for et nei, så hadde en ikke kommet opp i den situasjonen. De kan takke seg selv. Hehe, dommerfløyte. Bra! De gir seg noen ganger ikke, nei. Noen prøver seg med at "du må oppdatere reservasjonen, nemlig." Det er bare tull, det trengs ikke.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Syns denne historien høres rar ut. Kjøpte du dette som privatperson, eller driver du firma? Hvis du sa ja som privatperson, hva i alø verden takket du ja til? Jeg kjenner ikke til noen bransjer som har så lang bindingstid mot privatkunder. Anonymous poster hash: 7a2ad...f81
Pinkee Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Sier bare "dessverre så kjøper jeg aldri noe over telefon, men hvis du sender meg skriftlig info, så skal jeg vurdere det" veldedige organisasjoner er det "dere har sikkert en god sak, men jeg har mine faste organisasjoner jeg støtter. Alle kan hjelpe noen, men ingen kan hjelpe alle" Funker fjell hver gang. 1
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 En annen ting som har med det samme å gjøre: ...jeg kjenner faktisk stort ubehag ved å gå forbi mobiltelefonselgere/nytt abo når de står på gata eller i butikker også. De er så pågående glatte og ekkelt drillet i alle mulige svar fra "vanskelige kunder", at jeg får fnatt. Uansett svaret mitt, vrir de det til at det er meg som går glipp av verdens beste tilbud. Skulle vært veldig artig å overvære de kursene som de går før de slippes ut på jobb. Uhøflige sjikanerende selgere får meg til å se rødt!!! Jeg har helt klart ikke godt av sånne tanker på en lørdag.... *trekke pusten, telle til syv tusen og roe seg ned igjen her hun sitter*
Gjest Christina146 Skrevet 26. september 2014 #17 Skrevet 26. september 2014 (endret) Syns denne historien høres rar ut. Kjøpte du dette som privatperson, eller driver du firma? Hvis du sa ja som privatperson, hva i alø verden takket du ja til? Jeg kjenner ikke til noen bransjer som har så lang bindingstid mot privatkunder. Anonymous poster hash: 7a2ad...f81 Er privatperson.. Det var postens flyttehjelp. Det innebærte at jeg trengte bare å ringe ett nr(deres) om jeg skulle miste bankkort, mob og slikt, for det var jo så mye mer praktisk enn å ringe banken og abonnementet. Endret 26. september 2014 av Christina146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå