AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Har ei liten frøken som har hatt feber i 5 dager nå. Høy feber (39.5-40.5) legevakta mener det BARE er forkjølelse. Hun virker veldig plaget og utilpass. Gråter mye, vil bare ligge på armen. Surkler i brystet. Spiser ingenting men drikker heldigvis noe. Redd når hun har hatt feber så lenge. Skal vi vente helt til mandag med å dra til legen? Eller burde jeg oppsøke legevakt i helgen? Hun får smertestillende, men fungerer lite. Feberen går ned rundt en halv gradAnonymous poster hash: f2960...bdd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Oppsøk lege. Fikk samme svar selv fra legevakten, gikk til legen og han rynket på nesen da jeg fortalte dette. Ikke hør på legevakta! Anonymous poster hash: 14437...2ad 1
lykkelige.meg Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Har hatt to tilfeller hvor feberen har vært i 5 dager, begge gangene var det høy crp. Har fått penicillin og det har snudd på en dag. Ville forlangt at de tok blodprøve får å sjekke crp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå