Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2004 #1 Skrevet 8. juli 2004 Nevn noen som irriterer deg. Det erutrolig mange slike vi betaler. Jeg kan nevne Telenor/telefonkatalog. La oss si at jeg heter Eva Mo og min mann Jo Lo. Vi står begge i katalogen. Engang i året kommer det en tillegsavgift på 150 (?) pga ekstaoppføring. Spør da om å endre og få det på en linje, men avgiften kommer alikavel.(to navn) Jeg kan hete Karoline Johanne Isaksen Berg Jacobsen. Da spiller det ingen rolle. Så er det komunen.I nye hus er det nå plikt at det skal være vannmålere. Den må du betale leie av fra komunen.160 i året.De som la inn i eldre hus før denne loven kom(for å spare) Betalte hele pakka selv(kjøp av vannmåler) de må også betale leie av komunen. Rart vi finner oss i alt dette.
Gjest Poirot Skrevet 8. juli 2004 #2 Skrevet 8. juli 2004 Dokumnetavgiften. En midlertidig avgit som kom rett etter krigen, og siom fremdeles består. Hva betaler man for???
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2004 #3 Skrevet 8. juli 2004 Kjøper hus og der er beregnet å sette opp veranda selv. Da må vi søke komunen som tar nesten 1500 kr. Ingen har vert å sett. Bare sendt et brev til oss. Dette er arbeid som komunen skal gjøre til selvkost. Hva betaler vi for der? greit de tar et satelittbilde som blir tegna inn på kartet, men hvor mange sek.tar det?
Suzy Skrevet 9. juli 2004 #4 Skrevet 9. juli 2004 Omberegning av barnebidragssatser - i fjor måtte alle få sine bidrag beregnet på nytt og for å betale for dette trakk de 700 kr på neste måneds bidrag! (enda verre om du ville klage på bidraget du ble tildelt måtte du betale 700 kr på nytt - saksomkostninger... :-? )
Gjest gjesta Skrevet 9. juli 2004 #5 Skrevet 9. juli 2004 Omregning av barnebidraget koster nå 845 :evil: Og ekstra oppføring i telefonkatalogen koster ca 220 kr. Fikk nettopp en slik regning fra Telenor. Ringte og ga beskjed om at de kunne glemme det der i framtida, men betaler denne gangen. Vil folk ha tak i meg så står jeg oppført med mobilnummer.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #6 Skrevet 9. juli 2004 Sukkeravgift, sjokoladeavgift,kosmetikkavgift. Verste er vel sukatavgift på de som er skåret pent. Ekstra dyre. Det var snakk om at den skulle bort.
LilleBille Skrevet 9. juli 2004 #8 Skrevet 9. juli 2004 Luksusavgift på tamponger og bind... :evil: :o - LUKSUS????
LilleBille Skrevet 9. juli 2004 #9 Skrevet 9. juli 2004 Arveavgift... :evil: Avgift på ting som allerede er skattet av "mange ganger".
Suzy Skrevet 9. juli 2004 #10 Skrevet 9. juli 2004 :o - LUKSUS???? Jepp... Heia Norge, sier nå jeg.. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #11 Skrevet 9. juli 2004 Kjøp av hus. Først låner du penger. skal tinglyses. ca 1800 kr. Så skal kjøpet av huset tinglyses.også ca 1800 kr. så skal man søke om å få sette opp garage og terasse. Man har jo ike råd ti alt, så man tar en ting på våren og det andre på høsten. Komunen skal ha to gebyrer på hver seg 1500 kr,- I tillegg skal de ha eiendomsskatt som kommer to ganger i året. skatt for å bo i bolig!?! Så prøver man å sette av noen kr. hvermnd så man har til utgifter på hus/hjem. penger man har tjent og skattet av. De står der vedårsskiftet og venterpå våren og arbeidslysten. Da blir du krevd mere skatt pga av at du prøver å få det til.
monja Skrevet 9. juli 2004 #12 Skrevet 9. juli 2004 TV - lisensen :evil: Nå lever jo snart NRK av å få "sponset" alle sine programmer, men likevel øker den bare..... Få inn reklame på den møkkakanalen også. Forresten: Det der med at kommunen skal ha 1500 kroner i avgifter for at du setter opp en terasse har jeg aldri hørt om. Og vi skal sette opp en straks. Trengte ikke godkjenning av kommunen her. Og da vi sendte melding på at vi skulle bygge på huset skulle de ha "bare" 750 kroner?!?
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #13 Skrevet 9. juli 2004 I den komunen jeg bor tar de betalt. godt betalt. Sjekka regningen nå for å være sikker. det var litt mindre enn hva jeg skrev. 1487,-kr. Du skal gi beskjed/søke. Skulle tro det var likt i alle komuner?
Gjest Esther Skrevet 9. juli 2004 #14 Skrevet 9. juli 2004 Som andre før meg har nevnt, dokumentavgiften og arveavgiften ... helt bak mål begge deler. I tillegg håper jeg snart de fjerner skatt for å eie egen bolig - den er jo helt bak mål ...
monja Skrevet 10. juli 2004 #15 Skrevet 10. juli 2004 I den komunen jeg bor tar de betalt. godt betalt. Sjekka regningen nå for å være sikker. det var litt mindre enn hva jeg skrev. 1487,-kr. Du skal gi beskjed/søke. Skulle tro det var likt i alle komuner? Trodde også det var likt i alle kommunene, men tydeligvis ikke. Sjekka opp med teknisk etat, eiendomsavdelinga, i kommunen vår igjen i går, og han som er sjef for byggesaker sa at vi sto fritt til å bygge så mye terasse vi ville uten at de trengte beskjed. Synes kommunen din tar blodpris jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #16 Skrevet 10. juli 2004 Leste i huseierbladet at det skal være til selvkost den prisen komunen tar. Så da kan man jo lure....... komunale avgifter er jo også ulik fra komune til komune. Noen tar eiendomsskatt, noen ikke. vann, vei, kloakk er jo ulikt...Irriterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå