2barnsmor Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Jeg sliter med at huden blir fort blank/fet etter kort tid. Noen som har tips for å unngå dette?
vimsefrøken Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Det kommer helt an på hva årsaken til den blanke huden. Har du fet hudtype som gjør at huden din blir blank, eller er du blant de som bruker en del mattende produkter, som igjen kan gjøre at huden din overproduserer talg og dermed gjør huden blankere? Det finnes mange ting man kan gjøre mot blank hud, men man må først identifisere problemet for hvorfor man har blank hud.
2barnsmor Skrevet 13. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2014 Hvordan vet man om.man har en fet hudtype som.gjør at huden blir blank da?
vimsefrøken Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Hvis du generelt har en fet, eventuelt en fet/kombinert hud, så blir du fort blank/fet i huden uten at du har gjort noe for å motvirke dette. Men bruker du f.eks mattende produkter, og plutselig blir veldig blank, kan du ha fuktfattig hud som overkompenserer med å produsere mer talg pga produktene m.m. Mattende pudder kan f.eks ha den samme effekten. Det kan også være andre grunner, bare skrev ett par eksempler her.
2barnsmor Skrevet 13. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2014 Jeg er vell mest på det siste tipset.ditt kanskje....
vimsefrøken Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Hvis du er mest på det siste som jeg skrev, som du sier, så er det bedre å slutte med mattende produkter, og gi huden fukt, slik at huden gjenfinner sin naturlige balanse. Noen ganger bruker vi så mye mattende produkter at huden rett og slett overproduserer talg og fett, som gjør huden mer oljete/fet enn den ellers ville vært.
2barnsmor Skrevet 13. september 2014 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2014 Får prøve å lete å se om jeg finner noe:) takk for svar og råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå