Jente-24 Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Hei! Har ett spørsmål angående fødselsatttesten til lille jenta vår. Etter å ha signert og godkjent fornavn + etternavnet på altinn, fikk både jeg og sambo en sms på hver vår mobil telefon + Mail adresse at Skatteetaten har mottatt beskjed. Nå venter vi på fødselsatttesten hennes i form Av papir. Får begge foreldrene fødselsatttesten hennes i posten? Jeg og barnetsfar bor sammen. Får vi da 2 fødselsatttester? :/ håper noen kan svare meg på det her.. Takk for hjelpen
Gjest Vevila Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Er vel en per adresse? Vi fikk i alle fall bare en.
Toolose Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Er bare en dere får 😉 Jeg og bf gikk fra hverandre etter sykehusoppholdet som var etter fødsel og fikk den heldigvis hjem til meg, men jeg tok en kopi og gav til bf, så har han den hvertfall!
Jente-24 Skrevet 12. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2014 Fikk du eller samboeren din?
Jente-24 Skrevet 12. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2014 Fikk dere beskjed på sms og e post fra altinn.no at NÅ ER ATTESTEN SENDT eller noe sånt...?
Teeny Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Jeg fikk den til min adresse. Mannen min og jeg er gifte, men han bodde i et annet land da. Går ut i fra at det er mor som får den i og med at barnet naturligvis følger mor etter fødselen eller?
SmallTalk Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Jeg tror det er automatikk i at mor får fødselsattesten. 1
kakemonsteret Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Det er jo bare å be om en til dersom dere ønsker en hver.
Toolose Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Den følger nok mor... Får man beskjed fra altinn? Nå bodde jeg på sykehuset med sønnen min i nesten 4 mnd etter fødsel, så fikk ikke noe beskjed fra annet hold..
GammelKaktus Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Jeg fikk lillegutt sin, eksen fikk ingenting. Det kan jo og være at jeg var så heldig at jeg sto oppført på en annen adresse enn hans Jeg fikk aldri noen melding om at den var på vei, hvis jeg ikke husker feil så kom den en uke etter fødselen, gikk veldig fort iallfall.
mara2012 Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Kommer vel bare enn. Men man kan jo gå inn på altinn å bestille en til, hvis det er det som er problemet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå