Gå til innhold

Forsikre dyr jakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har kjøpt seg en jakke til 7500,-

Selvsagt er vi redd for tyveri av den. Hun er flink til å passe på tingene sine, men den kan jo bli stjålet i et ubevoktet øyeblikk.

Er det vanlig å forsikre en så dyr jakke mot tyveri?

Anonymous poster hash: a185d...ae0
Skrevet

Off topic, men har dere ikke råd til å miste den, burde dere kjøpt noe billigere...

Seriøst, hvorfor kjøpe så dyre jakker at man begynner å bekymre seg for forsikring.....

Skrevet

Off topic, men har dere ikke råd til å miste den, burde dere kjøpt noe billigere...

Seriøst, hvorfor kjøpe så dyre jakker at man begynner å bekymre seg for forsikring.....

Nå var det ikke det som var tema.

Vi forsikrer jo ellers dyre ting vi kjøper, som sykler, innbo, reiseforsikring osv.

• Liker 1
Skrevet

Tyveri av jakke vil vel gå på reiseforsikring om dere har det. Tror man må ha egen forsikring på gjenstander med verdi på over 10 000kr

• Liker 1
Skrevet

Tyveri av jakke vil vel gå på reiseforsikring om dere har det. Tror man må ha egen forsikring på gjenstander med verdi på over 10 000kr

Ok, takk for svar.

Ja, vi har reiseforsikring. Får ringe forsikringsselskapet å høre på mandag :)

Skrevet

Nå var det ikke det som var tema.

Vi forsikrer jo ellers dyre ting vi kjøper, som sykler, innbo, reiseforsikring osv.

Nei, jeg skrev det var off topic.....

Er likevel en forskjell på sykkel/innbo ellers og jakke....

Jakker til 7500,- uansett om det er til barn, ungdom eller voksen er vannvidd....

Men markedet er tydeligvis der....

Men det er stor forskjell på en sykkel til 5000 og 30000, kjøper du den til 30' er du gjerne en rimelig aktiv syklist eller du driter penger....

Skal godt gjøres å forsvare å kjøpe jakker til 7500 når kvaliteten ofte ikke er bedre enn jakker til 1000.... og ungdom vokser også ut av jakker.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg skrev det var off topic.....

Er likevel en forskjell på sykkel/innbo ellers og jakke....

Jakker til 7500,- uansett om det er til barn, ungdom eller voksen er vannvidd....

Men markedet er tydeligvis der....

Men det er stor forskjell på en sykkel til 5000 og 30000, kjøper du den til 30' er du gjerne en rimelig aktiv syklist eller du driter penger....

Skal godt gjøres å forsvare å kjøpe jakker til 7500 når kvaliteten ofte ikke er bedre enn jakker til 1000.... og ungdom vokser også ut av jakker.

Jeg trenger på ingen måte å forsvare dagens jakkekjøp til deg. Hva du mener om det, får være opp til deg.

Kan heller ikke se at du har svart på det jeg lurte på.

• Liker 3
Skrevet

Går ikke det under innbo eller reiseforsikring?

Skrevet

Jeg har verdigjenstands-forsikring hos Tryg på min bunad. Kan jo kanskje forsikre den med en sånn policy?

Skrevet

Går ikke det under innbo eller reiseforsikring?

Skal ringe forsikringsselskapet på mandag og høre.

Datteren mistet tlf sin i do her tidligere når hun var hos ei venninne. Jeg trodde kanskje det gikk på reiseforsikringen, men det gikk på innbo...

Skrevet

Jeg har verdigjenstands-forsikring hos Tryg på min bunad. Kan jo kanskje forsikre den med en sånn policy?

Ja, det skal jeg jammen forhøre meg om. Både datteren og jeg har bunader. Burde vært forsikret de også.

Skrevet

Litt utenfor tema, men hva betaler du for en slik forsikring ?

Skrevet

Litt utenfor tema, men hva betaler du for en slik forsikring ?

Er min far som får regningen så jeg vet faktisk ikke :/ . Det varierer sikkert på total verdi av bunad og sølv. Da vi bestilte forsikringen var far nede hos gullsmed å fikk ca verdi på alt sølv, samt hos husfliden for å få et overslag på bunaden. Alt jeg vet er at vi har forsikret den for 50.000 kr.

Du kan sikkert snakke med Tryg på chat i åpningstidene og høre der :)

Skrevet

Les betingelsene i reise- og innboforsikringen din.

Send en EPOST til forsikringsselskapene dine og spør om jakken er dekket ved tyveri, og evt. brann.

Ved skade eller tyveri hjelper det lite med et svar du har fått muntlig. Eposten pleier å være mulig å hente frem igjen ved behov.

De fleste forsikringsselskapene har kontaktskjema på sidene sine...

Anonymous poster hash: 6255b...bd1

• Liker 1
Skrevet

Er min far som får regningen så jeg vet faktisk ikke :/ . Det varierer sikkert på total verdi av bunad og sølv. Da vi bestilte forsikringen var far nede hos gullsmed å fikk ca verdi på alt sølv, samt hos husfliden for å få et overslag på bunaden. Alt jeg vet er at vi har forsikret den for 50.000 kr.

Du kan sikkert snakke med Tryg på chat i åpningstidene og høre der :)

Okai :) takk for svar uansett. Får ringe forsikringen min på mandag å høre da.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Jeg har to ganske dyre vesker som jeg vurderer å forsikre, er dette vanlig? En fra Chanel som jeg betalte 34.000,- og en fra LV som kostet 22.000,-. Noen som har forsikret dyre vesker før? Har et par som kostet under 10k, men de tror jeg går på reiseforsikring?

Anonymous poster hash: dc228...c68
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg har to ganske dyre vesker som jeg vurderer å forsikre, er dette vanlig? En fra Chanel som jeg betalte 34.000,- og en fra LV som kostet 22.000,-. Noen som har forsikret dyre vesker før? Har et par som kostet under 10k, men de tror jeg går på reiseforsikring?

Ikke vesker, men har verdigjenstandforsikring på en klokke til 80000kr betaler vel rundt 1200k i året for den.

En jakke til 7500kr hadde jeg bare tatt på innbo/reiseforsikring.

Skrevet

Ja de går på reiseforsikring dersom du har kvittering/bevis for at den er kjøpt i Norge eller fortollet om den er over grensen. Men veldig mange tror ALT går på reiseforsikringen, og det stemmer jo ikke. Dersom den er stjålet og du kan sannsynliggjøre det + politianmelde så er jo det en sak, men folk som med et uhell ødelegger eller mister tingene sine er ikke dekket. Og det kommer som et sjokk på hver og en av dem, selvom det står ganske tydelig i vilkårene :P

Anonymous poster hash: 98f2e...fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...