AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Okey. Jeg begynner å bli litt lei og frustrert her nå. Vi er fortiden i et avstandsforhold da jeg studerer vekke. Det fører jo til en ringing, skype og SMS på kryss og tværs. Det kan gå uker mellom hver gang vi ser hverandre. Alt dette går greit for min del og det er bare koslig å sende godnattmeldinger, godmorgenmeldinger og sånne ting. Skype fungerer veldig greit siden begge ser hverandre "live". Problemet der i mot er telefonsamtalene. Vi snakker om 3-4 telefonsamtaler hver eneste dag. Disse samtalene skal helst vare i minst 20 minutter. Dette har jeg ofte ikke tid til i en hektisk studiehverdag der arbeidskrav skal gjøres, pensum skal leses og alt der. Innholdet i telefonsamtalene går ofte ut på det hun har på hjertet og praten kan ofte gå uavbrutt på ut- og innpust i 5 minutter av gangen. Samtalane er ofte hva hun har gjort på jobb. Dette blir veldig faglig basert snakk for et fag jeg ikke fatter særlig interesse for. Man skal respektere parteneren sine interesser, men jeg har tidligere tatt opp at man ikke kan snakke en halvtime om detaljer i et yrke som den andre ikke finner interessant. Det er kjedelig og den andre parten kan jo ikke fylle inn med noe. Hva gjør jeg her? Jeg har hintet frampå om å kanskje ha noe kortere samtaler og ikke ringe i hytt og gevær for den minste ting. Det er faktisk slitsomt for jeg kommer ofte ut av arbeidet jeg holder på med. Ja jeg kan skru mobilen på flightmodus, men problemet er at jeg også er med i Røde Kors og kan bli kalt ut på leteoppdrag etc. Litt dumt å utelukke slike viktige samtaler. Jeg har tatt meg i å blokkere nummeret hennes for noen timer og har da følt meg veldig slem etterpå. Det føles bare så feil... Anonymous poster hash: 42e70...c55
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 var man nok til å avslutte forholdet og konsentrer deg om studietiden din. Anonymous poster hash: 3a134...f62
Cocogirl Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Gi henne en tidspunkt der henne kan ringe , eller avtal en tid 2 ring om dagen ;p 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 var man nok til å avslutte forholdet og konsentrer deg om studietiden din. Anonymous poster hash: 3a134...f62 Helt ærlig synes jeg dette er et særdeles dårlig forslag. Forholdet fungerer jo og hun er jo verdens snilleste sånn sett. Problemet er jo bare å legge fram casen her på en måte som gjør at hun ikke føler seg alt for tilsidesatt og er redd for å ringe dersom det faktisk er noe av annen karakter enn dagligdagse ting. Anonymous poster hash: 42e70...c55 1
spøkelset Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Sett av tid noen ganger i uka til en lenger samtale, og forklar at du gjerne vil komme til med det du har å si også. Forklar at alt er ikke like spennende å høre om, men si det heller som at du "mye heller vil høre om..." og nevn noe du kunne tenke deg å høre om. Forklar situasjonen din, og at du må satse dette året fordi studerer et krevende fag. 1
Crobern Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Vel, det høres ut som hun er i ferd med å kvele deg og forholdet. Koselig å prate sammen da man er i avstandsforhold, men så ofte og så mye om ting som ikke interesserer kan være "drepende". Du må slutte å hinte om kortere samtaler, og heller si at det må bli kortere samtaler.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Avtal et tidspunkt dere kan prates og hold dere til det. Virker som hun ikke har et veldig aktivt sosialt liv ved siden av, og dette burde hun kanskje tvinges til å utvikle. Anonymous poster hash: 96723...f55
Gjest _LilleMy Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Kan dere ikke avtale et tidspunkt hvor dere kan ringe på? Da jeg var i avstandsforhold sendte vi litt meldinger på dagen, og ringtes alltid på kvelden. Den som la seg først ringte, og hvor lenge vi snakket var avhengig av hva vi hadde gjort iløpet av dagen og hvor mye vi hadde å fortelle/snakke om. Forklar at du heller ønsker å ringes til et fast tidspunkt og at dere heller kan ha en lang samtale på feks kvelden, fordi du er for opptatt. Min erfaring er at det er koselig å snakkes når man er i avstandsforhold, men det kan bli for mye også. Var en periode hvor vi bare ringtes for å ringe, og endte opp med å ikke ha noe å snakke om til slutt...
LexSuperior Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Hun savner deg sikkert kjempemasse og det skjønner jeg godt. Har vært i avstandsforhold selv. Kunsten er å legge vekk telefonen og fokusere på andre ting slik at ikke savnet kveler hverdagen. Kanskje du kan innlede med at du skjønner at hun savner deg. Du savner henne masse også, men at du dessverre ikke har så mye tid til å snakke med henne hele tiden for da rekker du ikke å få gjort det du skal? Dette vil igjen føre til at dere ikke kan treffes like mye for da må du prioritere å få gjort skolearbeidet ditt.. Så kan du jo foreslå dette med å avtale når dere skal ringes som noen andre sier og sette av tid. Og selvfølgelig, hvis du er redd for at hun ikke vil tørre å slå på tråden dersom det er noe viktig så kan du jo legge til at det er det bare å gjøre når som helst:) 1
Teethgrinding Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Jeg hater jenter som skal ringe og ringe og ringe! Forbaskede telefonterrrorister!
Gjest Coolaid Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Kvinner er sånn. De snakker, snakker, snakker og har behov for det. I tillegg til en forkjærlighet for vesker og sko. Dersom du ønsker noe annet så finn deg en mann. Løsningen her blir at du blir flinkere til å ta kontakt når det passer for deg, og gjerne tar litt styring på samtalen. Da tilrettelegger du for å dekke hennes pratebehov samtidig som om du ikke helt sikkert vet om det passer. Da kan det være at du er heldig å slipper unna noen ganger. Når hun ringer deg så lag et system hvor du hver 4 gang tar telefonen og bruker din tid på hennes prat. De andre gangene har du ikke tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå