Gå til innhold

Løs melketann baby 8 mnd :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min lille datter på snart 8 mnd var uheldig og klarte å trekke frem den ene for tanna nede løs med en rangel hu lekte med. tanna har hun fått bare for 2 mnd og er veldig lei meg for det som skjedde, har gråtet i hele dagen igår. tok henne med til tannlegevakten, der var det ingentingde kunne gjøre med. enten så sitter den fast eller så må den trekkes ut,,, det vil jeg ikke, stakkar lille baby hun er bare 8 mnd clear.png må innrømme at det er ganskke sårt når noe sånt skjer... tanna er der nå men løs, og som dere vet så liker små babyer å putte alt mulig og gna med..
har noen erfaring om de kommer til å sette seg fast, blir den missfarget evnt hva må jeg gjøre er beskymret er redd... de er ikke ferdig utviklet enda, de er mer på vei opp.. Hjeeeeeeelp, trenger beroligende svar av erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom tannlegevakta sa den må trekkes så hører du på dem, ikke folk på kvinneguiden.

En melketann kan barnet godt leve uten, tenk om det var et bein hun måtte leve uten. Ikke noe å gråte mer for, kos deg heller med ungen din :)

• Liker 2
Skrevet

Men sa de på tannlegevakten at hun bare kunne ha den værende slik den nå var?

Anonymous poster hash: 41368...5df
Skrevet

Hysterisk, much? Hør nå på tannlegevakta.... Eller er du en slik person som ikke hører på fagpersoner, men heller jalla greier?

Anonymous poster hash: d12b8...527
  • Liker 2
Skrevet

Dersom tannen blir misfarget (blålig) så må den trekkes, blant annet fordi den kan affektere tennene i nærheten. Les gjerne mer utfyllende informasjon om dette på morsmålet ditt så skjønner du helt sikkert mer.

Anonymous poster hash: df5c4...9e4
  • Liker 1
Skrevet

Hvis tanna er løs, vil du risikere at den løsner helt og setter seg fast i halsen på jenta di?

(Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er altså, men bare nevner det...)

Skrevet

Som de andre sier, hvis tanna blir misfarget så må den ut, enkelt og greit.

Men den kan jo gro fast igjen, dattera til en venninne slo nesten ut tanna si, var løs en ganske god stund, men den festet seg igjen.

Det er uansett ikke krise, hun komme jo til å få nye om et par år uansett. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg løsnet en voksentann en gang jeg var liten. Den grodde fast igjen etter noen uker, og nå har jeg alle voksentennene jeg skal ha :danse:

Det er mulig melketenner sitter litt løsere siden de skal ut, men hvis den ikke har kommet helt ut er det mer tann som sitter i tannkjøttet. Hvis den blir misfarget må den selvfølgelig ut.

Anonymous poster hash: ba8a8...d34
Skrevet

Jo. jeg hører på fagpersoner, men tannlegene sa at vi kunne vente ett par uke for å se om den fester seg igjen siden hun var så liten, den er løs ja, men føler at den ble litt bedre idag, skal også ta en rtg bilde til mandagen hvis vi får det til med lille gullet.

Håper på det beste for lille babyen min :(

Skrevet

Å miste en melketann er da ikke verdens undergang. Hun klarer seg fint med en mindre tann og hun får uansett en ny "voksentann". Du virker veldig overdramatisk

• Liker 1
Skrevet

Jo. jeg hører på fagpersoner, men tannlegene sa at vi kunne vente ett par uke for å se om den fester seg igjen siden hun var så liten, den er løs ja, men føler at den ble litt bedre idag, skal også ta en rtg bilde til mandagen hvis vi får det til med lille gullet.

Håper på det beste for lille babyen min :(

Det går nok bra, babyen din vil ha det like bra om hun har en tann mindre, men sannsynligvis så fester den seg igjen. Slapp av og ikke stress. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...