Gå til innhold

Hva pokker foregår hos naboen? Vurderer å melde fra til noen!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble overrasket igjen i aften da det ringte på døren, og den 6 år gamle nabogutten står utenfor og spørr om mine barn **** og **** kan komme ut og leke nå (da var klokken 20.00 og mine barn var i seng), jeg ba han komme seg hjem, da ble han frekk i kjeften mot meg. Har ofte sett gutten reke ute om kvelden langt over leggetid , og har hatt han på døren før.

Endret av Anciol
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skulle snakke mer med han, undersøke litt?

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Til barnevernet da eller? Fordi han er seint ute, eller fordi han var frekk?

Minner meg om hun som fortalte at da hun ble syk, var den eneste "hjelpen" hun fikk at naboen ringte barnevernet fordi hun ikke kunne løpe etter ungen sin med ødelagt bein.

Sjekk litt mer først!

Skrevet (endret)

Ble overrasket igjen i aften da det ringte på døren, og den 6 år gamle nabogutten står utenfor og spørr om mine barn **** og **** kan komme ut og leke nå (da var klokken 20.00 og mine barn var i seng), jeg ba han komme seg hjem, da ble han frekk i kjeften mot meg. Har ofte sett gutten reke ute om kvelden langt over leggetid , og har hatt han på døren før.

Alle foreldre har sine egne forholdsregler, og med mindre han reker rundt på natten synes jeg ikke du har noe å si på dette. Deres regler for leggetid har ikke du noe med

Edit: Legger til at dette var en mening dersom dette er det eneste du reagerer på. Er det andre ting som skurrer bør du nok undersøke litt, slik som de andre nevner over her

Endret av Livmora
  • Liker 4
Skrevet

Kanskje du skal prøve å snakke litt med gutten? Bedre enn å jage han, hvis du lurer på hva som skjer.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg har bodd i nabolag i Norge hvor de fleste naboene ikke var norske. Mange glade lykkelige friske barn med en, etter norsk standard, helt vill leggetid.

Gi han beskjed om å ikke komme sent. Han bør også få beskjed når han er frekk. Hvordan frekk var han?

Endret av mini-mio
  • Liker 1
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til saken her, men her hvor jeg bor er det ikke uvanlig at barn i den alderen er ute og leker kl. 20 på kvelden. Og det er ikke alle som praktiserer samme leggetider. Kan det tenkes at denne gutten har det fint, men kun har litt andre leggetider enn dine barn? Eller er det snakk om at gutten reker uten veldig sent på kvelden?

Anonymous poster hash: 254d9...fa7
  • Liker 4
Skrevet

Ikke hør på de andre her, meld ifra! Finner barnevernet at gutten har det bra hjemme, så er jo ingenting bedre enn det, men det er bedre å varsle enn gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: 31cfb...64d

Skrevet

Ikke hør på de andre her, meld ifra! Finner barnevernet at gutten har det bra hjemme, så er jo ingenting bedre enn det, men det er bedre å varsle enn gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: 31cfb...64d

Dette er helt sant, men man må jo ha noe å melde. Her er det jo "oppe klokka 20.00 og frekk"

• Liker 6
Skrevet (endret)

Til barnevernet da eller? Fordi han er seint ute, eller fordi han var frekk?

Minner meg om hun som fortalte at da hun ble syk, var den eneste "hjelpen" hun fikk at naboen ringte barnevernet fordi hun ikke kunne løpe etter ungen sin med ødelagt bein.

Sjekk litt mer først!

Nei tenkte å melde fra til faren hans som bor et stykke unna, om at sønnen reker ute sent! Kanskje det er best at han kontakter moren til gutten.

guttungen gjør mye som f.eks spytte i postkasser , sykle etter katter , river post i stykker , stjeler penger fra de han er inne hos, roter til leke rommet i det huset han er på besøk!

Lagt over leggetid er etter 21.45!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet

Altså ang den leggetiden så er det ikke alle her i verden som legger barna sine kl 1900. Jeg personlig har aldri skjønt poenget med at barn må så innmari tidlig i seng. Så hvis noen hadde meldt oss til noen instans kun fordi barna mine får være oppe litt lenger så hadde jeg blitt rimelig forbannet! Er det derimot andre grunner til å reagere bortsett fra klokkeslettet så burde du kanskje få med det i innlegget. Sånn jeg leser det høres du utrolig kjip og A4 ut igrunn!

Anonymous poster hash: 6cbf4...fe0

• Liker 4
Skrevet

Jeg leste ikke ditt siste innlegg og med de observingene så er det kanskje større grunn til bekymring! En gutt på 6 år bør vel ikke være alene ute så sent. Men i sommer hadde vi våres 4 åring oppe til både 21 og 22 så tidspunktet er ikke det verste... Er han alene ute derimot....

Anonymous poster hash: 6cbf4...fe0

Skrevet

Mulig du skulle stikke trynet tilbake bak gardinen og slutte å bry deg så mye om hva alle andre gjør.

• Liker 14
Skrevet

Han burde jo få tilsnakk for å være frekk. Men sånn utenom det, har du prøvd å prate med moren hans om dette?
Syns heller ikke 6-åringer har noe ute å gjøre etter 20 på kvelden, men om de er inne med foreldre er en annen ting.
Dersom du har pratet med moren om dette uten resultat kan du jo prøve faren og håpe på bedre respons der.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du "ba han komme seg hjem" så virker jo det som ganske frekt også og da kan det hende at han svarer med samme mynt...

Anonymous poster hash: 9d188...43c

• Liker 12
Skrevet (endret)

Han burde jo få tilsnakk for å være frekk. Men sånn utenom det, har du prøvd å prate med moren hans om dette?

Syns heller ikke 6-åringer har noe ute å gjøre etter 20 på kvelden, men om de er inne med foreldre er en annen ting.

Dersom du har pratet med moren om dette uten resultat kan du jo prøve faren og håpe på bedre respons der.

Ja snakket med moren en stund tilbake, og hun lovet å ordne opp, men ser ikke ut som hun har gjort det ennu. nabo Gutten rev opp våre husverter sine blomster og slengte min sønns sykkel ned i en røys!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Trodde det hadde skjedd noe sykt når jeg leste overskriften. :sjokkert:

Endret av Pottepalme
  • Liker 4
Skrevet

Nei tenkte å melde fra til faren hans som bor et stykke unna, om at sønnen reker ute sent! Kanskje det er best at han kontakter moren til gutten.

guttungen gjør mye som f.eks spytte i postkasser , sykle etter katter , river post i stykker , stjeler penger fra de han er inne hos, roter til leke rommet i det huset han er på besøk!

6 åringer som er ute alene for å "leke" klokken 21.45 er det god grunn til å melde fra om videre om. Sommerstid er det litt annerledes enn nå når det er mørkt ute.

13 åringen her i huset ringer og blir hentet selv om h*n ikke er langt unna, når det er mørkt ute.

Men før du tar dette opp med andre går det an å spørre gutten litt om hvordan det er hjemme når han legger seg osv. På en hyggelig måte, da.

Anonymous poster hash: 97730...613

Gjest chisandra
Skrevet

Men jeg fatter ikke helt poenget ditt. Er det fordi du er bekymret for hvordan han har det?

I så fall er det merkelig at du "ba han komme seg hjem" i stedet for å prøve å finne ut mer om dette.

Hvorfor prøver du ikke å finne ut litt av hvordan han har det?

Skrevet (endret)

Ble så irritert at jeg snappet , hadde akkurat kommet ut av dusjen , og mannen min ventet på meg på soverommet:)!

I morgen tar jeg sjangsen på å invitere gutten inn og la han se på en tegnefilm sammen med mine barn:) Kanskje det kan hjelpe han visst han får være inne hos oss !

Endret av Anciol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...