AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Ser de som er 50 + og synes de virker til å bare bli sammen med det første og beste de finner, for så å lett kunne bytte de ut igjen. Virker så overfladisk, som om firelskelsesevnen er oppbrukt og borte. De er så krasse og kan si: hun maste for mye, så det gadd jeg ikke. Eller: ble lei han. De flytter ikke sammen heller. De som møtes i ung alder er så mye mer sammenknyttet og tolerante overfor hverandres negative sider. Hvorfor er det sånn? Trist i grunn. De første kjærestene og forholdene, før barn virker så mye mer rene, sanne og ekte. Anonymous poster hash: 15d22...37b
Gjest Vevila Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Jeg kjenner meg ikke igjen! Føler det heller er omvendt
Teethgrinding Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Det kan nok hende at det i enkelte tilfeller fortoner seg slik at mennesker som treffes i veldig ung alder blir spart for livets ubehageligheter ved partnerskifte. Noen spesielt svært attraktive kvinner må ikke løfte en finger for å finne nye partnere, og sitter på et arsenal med friendzoned karer som er klare ved et tastetrykk. Det er klart noe av menneskesynet går tapt i prosessen når man har så store valgmuligheter. Man mister respekten for at det er et individ med følelser man skaper en relasjon med. All vektingen av fordeler vs ulemper i en hard konkurranse levner lite rom for ekste kjærlighet til slutt. Kanskje man blir spart noe av de problemstillingene dersom man forelsker seg som ung og blir værende i samme forhold? Kanskje det finnes eksempler der kjærligheten der er mer preget av oppriktig støtte i godt og vondt, uansett? For de aller fleste tror jeg likevel det der er litt hipp som happ. Det ene blir ikke nødvendigvis mer ekte enn det andre på grunn av det 'tekniske grunnlaget' relasjonen er skapt i; gammel, ung, første gang eller tiende mann i rekka. Love is love.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Husk at forelskelsen setter seg lettere når man er uerfaren. Det er ikke mer "ekte", det er bare nyere og mer spennende og setter seg mer i kroppen når man er 18 enn når man er 30. De fleste som finner hverandre yngre enn 25 er ikke sammen livet ut, skilmissestatistikken er ekstrem for ungdomsparene - ergo er det de samme menneskene som er skilt og leter etter noen når de er 50. Det sier noe om hvor overfladisk forelskelsen er. Anonymous poster hash: db92d...997
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Kjenner veldig mange som er godt voksen og som har vært sammen siden de var svært unge.Kommer helt ann på holdninger og hvilke typer personer man er.Anonymous poster hash: 821c8...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå