FrixyGirl Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Tenker på kake og hvor mange etasjer vi bør ha. Planen er å ha en bryllupskake og to eller tre kaker ved siden av der av en mindre variant. Hvor mange etasjer bør vi da ha på kaken for at det ikke skal bli for lite eller for mye? Skal være ca 50 stk
Fanteria Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Bryllupskaken vår var til 60stk. Kun 2 stykker ble tatt av kaka inkl det stykket jeg og mannen delte ... Vil derfor anbefale å ikke velge større enn nødvendig da den sjeldent blir spist opp. Vi hadde tre andre kaker også. Sjokolade, pavlova og iskake.
FrixyGirl Skrevet 12. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2014 Vi skal ha pavlova, cacepops og en til tenker jeg i tillegg til bryllups. Så da hadde det kanskje holdt med en to etasjes?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Lite å velge mellom for gjestene. Anonymous poster hash: 5d1e7...175 2
AuroraB Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Vi skal ha pavlova, cacepops og en til tenker jeg i tillegg til bryllups. Så da hadde det kanskje holdt med en to etasjes? Ikke i min familie. Der hadde kakebordet antagelig vært tømt etter første runde, og folk hadde lurt på når resten av kakene kom. Svogeren min alene hadde spist 3 stykker marsipankake, og sikkert noe ved siden av. Cakepops er jo knapt å regne som kake. Om det skal tilsvare et kakestykke, så må man jo ta 2-3 stykker. Du bør kjenne familien og svigerfamilien veldig godt, og vite at ingen av dem er kakeglade for å beregne så lite kake. Tenk om du planlegger bryllupskake til 30, som 2-etasjes gjerne er, og så er det tomt når de 15 siste kommer fram til bordet. Det er pinlig. Beregn heller altfor mye kake, restene blir dere alltids kvitt. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Oida. Vi var 50 stk,hadde 4 etasjer i bryllupskaka (skulle holde til 60 stk iflg bakeriet) og hadde 10 kaker ved siden av. Mye ble spist opp, mye mer enn det dere har til sammen. Jeg ville virkelig tenkt meg om både to og tre ganger før jeg serverte så lite. Hvordan er det for person nr 50 som skal forsyne seg når alt som er igjen er litt bryllupskake, én cakepop og et tomt fat med pavlovasmuler?Anonymous poster hash: d6658...cdf 1
FrixyGirl Skrevet 13. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2014 det er jo derfor jeg stiller det spm her inne. For jeg aner ikke hva som er vanlig å ha ift antall gjester. Har det noe å si hva vi har til mat? Hva vi planlegger å gi mens vi tar bilder etc?
Polly Ester Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Antall kaker du har planlagt i bryllupet ditt er mindre enn det vi har på en vanlig bursdag. Vi er en familie som er veldig glad i kaker. Hvis jeg skulle hatt bryllup i din størrelsesorden så hadde jeg nok hatt 6-7 ekstra kaker i tillegg til bryllupskaka. 1
FrixyGirl Skrevet 14. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2014 (endret) Antall kaker du har planlagt i bryllupet ditt er mindre enn det vi har på en vanlig bursdag. Vi er en familie som er veldig glad i kaker. Hvis jeg skulle hatt bryllup i din størrelsesorden så hadde jeg nok hatt 6-7 ekstra kaker i tillegg til bryllupskaka. Antall kaker som jeg sa her var en tanke. Og det er en grunn til at jeg spør her og at jeg ikke er sikker. Det her er ikke noe endelig kakeliste. Jeg har heller aldri sagt at jeg skal ha en liten pavlova. Jeg skrev jeg tenker pavlova. Det kan fort være to hele kaker. I "en til" tenker jeg "en sort til" da vi evt tenker en fra Hellas jeg ikke husker navnet på. Den er ganske mektig. Jeg har ikke då veldig lyst til å ha 8 kaker ekstra for så å ga 4 kaker pluss to etasjer igjen som omtrent ikke er spist av. Derfor jeg spør om råd og hva som er vanlig. Har slikt som mengde mat tidligere på dagen noe innvirkning på kakeantallet/mengden? Hva man har til middag/dessert noe å si? Er det noen forskjeller? Hvor mange etasjer er vanlig å ha for 50? Nå er jeg bare 23 og ikke arrangert noen stor bursdag før, ikke hatt selv heller utenom familie hvor vi da var Max 15 og hadde tre kaker som ble mye rester igjen av pga mat etc. Jeg spør om råd. Og jeg gir en tanke ut for hva jeg tenker. Endret 14. september 2014 av FrixyGirl
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #10 Skrevet 14. september 2014 Jeg har ikke då veldig lyst til å ha 8 kaker ekstra for så å ga 4 kaker pluss to etasjer igjen som omtrent ikke er spist av. Derfor jeg spør om råd og hva som er vanlig. Kan ikke tenke meg at det blir noe problem å bli kvitt kaker som eventuelt blir til overs. Familie, venner og bekjente vil helt sikkert ha? Ta med på jobb/skole? Restene får bein å gå på! I en konfirmasjon jeg nettopp var i, var det 12 kaker + frukt + restene av desserten fordelt på ca. 50 gjester. Restene ble fordelt på medhjelpere og kollegaer. Anonymous poster hash: 5d1e7...175 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #11 Skrevet 14. september 2014 Klart det har noe å si hvor mye folk har spist først/hvor "tung" middagen er. Og hvor lenge det er mellom middag og kaker har noe å si Jeg synes det er viktigere at alle gjestene får noe å velge i, enn at det blir så lite rester som mulig. Vi hadde masse kake igjen, men måtte ikke kaste noe. Vi hadde kakelunsj med familien dagen etterpå, fikk fryst ned det som egnet seg, og gav bort resten. Null problem Anonymous poster hash: d6658...cdf
Polly Ester Skrevet 14. september 2014 #12 Skrevet 14. september 2014 Antall kaker som jeg sa her var en tanke. Og det er en grunn til at jeg spør her og at jeg ikke er sikker. Det her er ikke noe endelig kakeliste. Jeg har heller aldri sagt at jeg skal ha en liten pavlova. Jeg skrev jeg tenker pavlova. Det kan fort være to hele kaker. I "en til" tenker jeg "en sort til" da vi evt tenker en fra Hellas jeg ikke husker navnet på. Den er ganske mektig. Jeg spør om råd. Og jeg gir en tanke ut for hva jeg tenker. Jeg fortalte bare hva jeg tenker også, på samme måte som du spurte om råd og sa hva du tenkte. Det var bare et svar på det du spurte om. Hvis jeg skulle hatt bryllup med 50 personer så hadde jeg valgt: Bryllupskake, Pavlova, Verdens Beste, Suksessterte, Brownies eller annen sjokoladekake, Ostekake, Kringle og muligens en bløtkake til. Kanskje småkaker. Dette er fordi min familie da er storspisere av kaker, og det er heller ikke noe problem å sende med gjester kake når festen er over.
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. september 2014 #13 Skrevet 14. september 2014 Vi var 45 og hadde 10 kaker inkl bryllupskaken. Alle kakene gikk det endel av, utenom bryllupskaken. Tror det ble tatt tre stykker eller noe. Vi satt igjen med totalt 2 små kaker pluss toppen av bryllupskaka, som etter tradisjonenstro tok et år etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå