Gå til innhold

Veninna mi skal avlive kaninen sin...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er vi så langt fra hverandre når det kommer til meninger at jeg ikke engang orker å prøve å diskutere med deg

Jeg synes du ser på dyr som ting og ikke levende vesner. Synes det er usmakelig. Og jeg skal være så feig at jeg skriver under AB, fordi jeg ikke gidder å se på de patetiske svarene dine.

Anonymous poster hash: 20af0...9b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du ser på dyr som ting og ikke levende vesner. Synes det er usmakelig. Og jeg skal være så feig at jeg skriver under AB, fordi jeg ikke gidder å se på de patetiske svarene dine.

Jeg ser langt ifra på dyr som ting, men jeg er der i mot ikke enig i at alt skal reddes, koste hva det koste vil(da tenker jeg ikke penger, men hva dyret må igjennom).

At du er så feig at du skriver det under AB hjelper lite, de patetiske svarene mine vises uansett. Husk at det er lov til å være uenig uten å bli ufin :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What. Det der er vel ikke lov? Hadde kontaktet dyrebeskyttelsen og hørt med dem. Hun venninna du burde få en bot e.l. så hun lærer at man ikke gjør det der igjen. Fy for en usmakelig jente.

Anonymous poster hash: 9945f...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg erter på meg 2/3 deler av KG nå men... Vi snakker om en kanin!!!

Man koster ikke på en kanin flere tusen kroner og mye smerte. Man lar den slippe på en enkel og human måte. Gjerne ved hjelp av en "kompis" som kan sine saker. Dette er for de fleste dyr en mye roligere og human måte å dø på enn påkjenningen det er hos en veterinær.

Anonymous poster hash: 88324...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg erter på meg 2/3 deler av KG nå men... Vi snakker om en kanin!!!

Man koster ikke på en kanin flere tusen kroner og mye smerte. Man lar den slippe på en enkel og human måte. Gjerne ved hjelp av en "kompis" som kan sine saker. Dette er for de fleste dyr en mye roligere og human måte å dø på enn påkjenningen det er hos en veterinær.

Anonymous poster hash: 88324...531

Har man skaffet seg dyr tar man seg råd til å gi dem en verdig død under trygge forhold, dvs. hos veterinær.

Hvis ikke lar man være å skaffe seg dyr.

Punktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som spiser kaniner mer? Pleide jo å være derfor folk holdt kaniner, for kjøttet og pelsen/ skinnet. Som barn hadde vi en bosnisk nabofamilie, som en dag midt i juli slaktet alle kaninene deres og hang dem opp i et røykehus faren hadde snekret sammen, samme formiddag. Etterpå satt vi i mange timer med huset innhyllet i tykk, grå røyk.

Endret av Trygve81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleLilla sine svar er langt mindre patetisk enn ditt. Hvor lenge skal man la et dyr lide for at vi mennesker skal få slippe tapet av et kjæledyr? Tror du virkelig operasjon etter operasjon gir dyret et mer verdig liv? Tenk på alle smertene og stresset det kan påføre et dyr, og alt dette kun for at man skal få kose med dyret sitt i noen måneder, i beste fall ett år til? Ikke nok med at dyret leve i fangenskap.. Det er egoisme av verste sort!

Har man skaffet seg dyr tar man seg råd til å gi dem en verdig død under trygge forhold, dvs. hos veterinær.

Punktum.

Trygge forhold hos veterinær, har du opplevd et dyrs frykt på et veterinærkontor? De fleste dyr får angst bare de nærmer seg stedet.

Trygge forhold er en hurtig og human avliving i kjente og trygge omgivelser. Ikke alle kan få veterinæren hjem på døra.

Jeg sier ikke at man ikke skal ta dyret med til veterinæren, men om en kompetent jeger utfører avlivingen så er det minst like bra, om ikke bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt av en fast taxisjåfør. (Jeg gremmes bare jeg tenker på det. Gjør faktisk vondt innerst i margen å skrive det)

Hunden hans hadde vært syk en stund, og han visste hunden kom til å dø. Men istedet for å ta med seg hunden til dyrlegen, så skulle han gjøre dette "humant" hjemme.

Han ga hunden sovetabletter, og kvelte hunden mens den sovnet.

Jeg har ikke tatt taxi med ham flere ganger for å si det sånn. Gremmes over slike mennesker. Jeg håper og tror at dere i tråden har bedre "humane" måter enn denne jeg beskriver.

Anonymous poster hash: e3a34...68d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det som feiler kaninen? Vil behandling gi henne langt og godt liv, eller er det en korttidsløsning? Det er jo en ganske vesentlig del av hele problemstillingen. Vi har 2 kaniner, den ene har tannproblemer og av og til trenger hun å få slipt tennene. Vi har brukt en del tusenlapper på henne, men det er hun så absolutt verdt; hun er en del av familien vår! Men dette er også noe vi må følge opp så lenge hun lever.

Anonymous poster hash: 4a30f...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være gjerrig. Koster mindre enn 1000 kroner å avlive en kanin. Mennesker som ikke vil ta seg av dyrene på en human måte, og være villige til å betale det som det koster å gi dem en verdig død, burde aldri skaffet seg dyr i utgangspunktet.

Anbefaler deg å kutte av kontakt med dette mennesket.

Anonymous poster hash: 0f13f...c60

En verdig død har ingenting med hvem som gjør det. En person med kunnskaper om jakt og forsvarlig håndtering av dyr og våpen kan stort sett gi en mye mer verdig død enn en dyrlege.

What. Det der er vel ikke lov? Hadde kontaktet dyrebeskyttelsen og hørt med dem. Hun venninna du burde få en bot e.l. så hun lærer at man ikke gjør det der igjen. Fy for en usmakelig jente.

Anonymous poster hash: 9945f...805

Fullt lovlig. Kravet er at det skal gjøres humant og at dyret ikke lider unødvendig. Og dyrene lider stort sett mye mer ved å måtte fraktes til et veterinærkontor med rare, skumle lukter og fremmede mennesker, enn å få et skudd i hodet mens den knasker gulrot hjemme.

Punktum.

På hvilket grunnlag kan man si at trygge forhold kun er hos veterinær? Har du kjennskap til hvordan avlivning foregår? Hvordan det foregår privat kontra hos veterinær? Har du opplevd et stressa dyr som flipper ut fullstendig fordi den lukter haugevis av andre dyr på et veterinærkontor? Lukter, lyder og mennesker den ikke kjenner til fra før.

Slutt å lev på rosa skyer. Jeg ville mye heller valgt avlivning hjemme med kompetente folk, enn veterinærer som skal tjene penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En verdig død har ingenting med hvem som gjør det. En person med kunnskaper om jakt og forsvarlig håndtering av dyr og våpen kan stort sett gi en mye mer verdig død enn en dyrlege.

Fullt lovlig. Kravet er at det skal gjøres humant og at dyret ikke lider unødvendig. Og dyrene lider stort sett mye mer ved å måtte fraktes til et veterinærkontor med rare, skumle lukter og fremmede mennesker, enn å få et skudd i hodet mens den knasker gulrot hjemme.

På hvilket grunnlag kan man si at trygge forhold kun er hos veterinær? Har du kjennskap til hvordan avlivning foregår? Hvordan det foregår privat kontra hos veterinær? Har du opplevd et stressa dyr som flipper ut fullstendig fordi den lukter haugevis av andre dyr på et veterinærkontor? Lukter, lyder og mennesker den ikke kjenner til fra før.

Slutt å lev på rosa skyer. Jeg ville mye heller valgt avlivning hjemme med kompetente folk, enn veterinærer som skal tjene penger.

Hva er kompetente folk da? En erfaren jeger med moralsk bevissthet kan være det ja, men ikke alle har tilgang til det du kaller kompetente folk og endel jegere skulle aldri hatt våpen eller jegerlisens i det hele tatt.

De som slår ihjel eller skyter kjæledyret sitt bak garasjen er stort sett folk som gjør det fordi de ikke gidder å betale det det koster å avlive hos veterinær. Det er ofte samme kaliber folk som drukner de uønskede kattungene i bekken ,noe som igjen skyldes at de ikke giddet å sterilisere kattene sine fra starten av. Og som gjerne skryter av det etterpå.Typisk slike white trash folk som skal ha dyr for enhver pris men aldri klarer å ta vare

Anonymous poster hash: b6188...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kompetente folk da? En erfaren jeger med moralsk bevissthet kan være det ja, men ikke alle har tilgang til det du kaller kompetente folk og endel jegere skulle aldri hatt våpen eller jegerlisens i det hele tatt.

De som slår ihjel eller skyter kjæledyret sitt bak garasjen er stort sett folk som gjør det fordi de ikke gidder å betale det det koster å avlive hos veterinær. Det er ofte samme kaliber folk som drukner de uønskede kattungene i bekken ,noe som igjen skyldes at de ikke giddet å sterilisere kattene sine fra starten av. Og som gjerne skryter av det etterpå.Typisk slike white trash folk som skal ha dyr for enhver pris men aldri klarer å ta vare på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...