AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Del Skrevet 12. september 2014 Hei. Jeg er en jente/kvinne/dame på 29 år. Har en veninne som har en kanin som er syk. I dag ringte jeg henne for å høre hvordan det gikk med den. Hun at dyrlegen hadde sagt at det ville bli en stor utgift om hun valgte å gjøre noe. Da bestemte hun seg for at hun ikke ville ta seg råd til det, og heller avlive den. Kjente jeg ble trist men sa Ok, at jeg forstod det. Spørte henne når hun hadde tenkt til å gå til dyrlegen. Da svarte hun at det skulle hun ikke, hun hadde bestemt seg for å spørre en kompis. ... Jeg ble forbanna og ba henne dra seg til dyrlegen, for det der synes jeg ikke noe om. Nei, det skulle hun ikke, ble jo bare utgift på noe hun kunne gjøre selv. Hun hadde tenkt til å spørre i morgen. Noen råd til hva jeg kan si til henne?! Får lyst til å kidnappe kaninen. Faen da. Anonymous poster hash: 4ae2c...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 12. september 2014 #2 Del Skrevet 12. september 2014 Hun har tydeligvis bestemt seg for å ikke betale noe for å avlive hos dyrlegen. Du kan betale for at hun tar den med til dyrlegen. Så får hun ikke noen utgifter på den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Del Skrevet 12. september 2014 Du kan jo tilby deg å betale for avlivning hos dyrlegen.Anonymous poster hash: 72a10...9c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 12. september 2014 #4 Del Skrevet 12. september 2014 Det kommer vel litt an på denne kompisen da, hva slags kompetanse han har. Ofte kan det nesten være bedre for dyr å bli avlivet hjemme og slippe stresset en situasjon hos dyrlegen ofte skaper, men dette gjelder kun om han har erfaring nok til å avlive dyret umidelbart og uten lidelse. Ellers er det vel nærmest dyremishandling.. Har du sagt hva du mener til henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 12. september 2014 #5 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Huff, skjønner godt at du reagerer. Prøv å få samvittigheten hennes til å våkne, at kaninen faktisk fortjener å sovne på best mulig måte i det minste. At det går an å være så gjerrig at til og med avliving skal spares inn. Edit: Smart forslag fra flere her. Tilby deg å betale hvis du kan. Eller spleise. Endret 12. september 2014 av chisandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 12. september 2014 #6 Del Skrevet 12. september 2014 Og deretter ville jeg kuttet all kontakt med henne, hun er ikke verd noe vennskap 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #7 Del Skrevet 12. september 2014 Hva betyr spørre en kompis? Hvis dette er et menneske med peiling på skyting, jaktprøve og erfaring med å skyte smådyr, så kan det være minst like humant som veterinæravliving. Hvis ikke så kan du jo få henne til å forestille seg kaninens lidelser når den må gjennomleve sine siste minutter skadeskutt eller det som verre er, livredd og med intense smerter. Synes hun virkelig det er en måte å avslutte et liv på? Og attpåtil et familiemedlem? Hvordan ville hun selv ønsket å dø? Anonymous poster hash: fea20...8d9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 12. september 2014 #8 Del Skrevet 12. september 2014 Og deretter ville jeg kuttet all kontakt med henne, hun er ikke verd noe vennskap Det kan jo være denne kameraten vet hva han driver med da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 12. september 2014 #9 Del Skrevet 12. september 2014 Det kan jo være denne kameraten vet hva han driver med da Ja, du har rett. Om han vet hva han driver med er det noe annet. Men ut fra HI å dømme var det ikke et valg for kaninens beste, men kun pga økonomiske hensyn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kapteinNorge Skrevet 12. september 2014 #10 Del Skrevet 12. september 2014 Wow. Be noen droppe ei veninne fordi hun ikke vil betale for avvliving av kaninen, er ikke det litt vel drøyt da? Jeg har ingen problemer med å skjønne hvorfor folk reagerer på HI, men det er en del ting som ikke er opplyst om i HI som kan være avgjørende for den situasjonen. Som flere andre har nevnt så vet vi ingenting om denne kompisen. For alt vi vet så kan det være han eller bror/far har jegerprøven eller tilstrekkelige kunskaper for å gjøre det humant. Eller kanskje faren er slakter/dyrlege eller noe tilsvarende. Kanskje hun rett og slett ikke har råd til å ta den med til dyrelegen? Disse tingene vet vi ingenting om, og dømme henne basert på det lille som står i HI er i overkant fordomsfullt syns jeg. Hun kan være verdens beste veninne for alt vi vet, men det sier HI ingenting om. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 12. september 2014 #11 Del Skrevet 12. september 2014 De fleste dyr blir mye mer skremt av å komme inn på et dyrelegekontor og få en sprøyte der, enn et skudd i hodet i hjemlige omgivelser. I tillegg sparer man penger, så det er jo vinn vinn for både kaninen og eieren. De som driver med jakt kan det her, de vet hvordan de skal avlive humant. Har han passende våpen så er ikke det noe problem i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #12 Del Skrevet 12. september 2014 Det er KUN dyrleger som har lov til å avlive dyr i Norge. Det kan du si til henne. Du finner denne loven hos Mattilsynet. Anonymous poster hash: e190f...433 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 12. september 2014 #13 Del Skrevet 12. september 2014 Det er KUN dyrleger som har lov til å avlive dyr i Norge. Det kan du si til henne. Du finner denne loven hos Mattilsynet. Anonymous poster hash: e190f...433 Bullshit. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #14 Del Skrevet 12. september 2014 Takk for svar alle sammen! Aner ikke hvem denne kompisen er, det spørte jeg aldri om.... Men ringte hun i kveld. Jeg har bestemt meg for å betale summen det måtte koste for å få dyret friskt. - TS Anonymous poster hash: 4ae2c...e47 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stella84 Skrevet 12. september 2014 #15 Del Skrevet 12. september 2014 Takk for svar alle sammen! Aner ikke hvem denne kompisen er, det spørte jeg aldri om.... Men ringte hun i kveld. Jeg har bestemt meg for å betale summen det måtte koste for å få dyret friskt. - TS Anonymous poster hash: 4ae2c...e47 Hurra for mennesker som deg!! <3<3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 12. september 2014 #16 Del Skrevet 12. september 2014 Takk for svar alle sammen! Aner ikke hvem denne kompisen er, det spørte jeg aldri om.... Men ringte hun i kveld. Jeg har bestemt meg for å betale summen det måtte koste for å få dyret friskt. - TS Anonymous poster hash: 4ae2c...e47 Skal du betale mange tusen for en operasjon på en kanin som ikke er din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #17 Del Skrevet 12. september 2014 Hufff............ Jeg har 2 historier her... 1: Katten til en kamerat ble meget syk, og måtte til utallige operasjoner. Til sammen betalte han rundt 40.000 kr. Det resulterte likevel med at katten døde... 2: En eks-samboer av meg hadde 5 katter. Han nektet for at han skulle beholde dem. Han skulle ta de alle med seg til en kamerat som skulle skyte dem i hodet. Alle 5 var friske, fine katter. Jeg kidnappet dem. Jeg kunne ikke ha dem hos meg, så jeg satt dem i 3 esker utenfor en veterinær midt på natten. Jeg vet det var fælt, men de unngikk å bli skutt. De fikk fosterhjem alle sammen. Anonymous poster hash: e3a34...68d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 13. september 2014 #18 Del Skrevet 13. september 2014 Hufff............ Jeg har 2 historier her... 1: Katten til en kamerat ble meget syk, og måtte til utallige operasjoner. Til sammen betalte han rundt 40.000 kr. Det resulterte likevel med at katten døde... 2: En eks-samboer av meg hadde 5 katter. Han nektet for at han skulle beholde dem. Han skulle ta de alle med seg til en kamerat som skulle skyte dem i hodet. Alle 5 var friske, fine katter. Jeg kidnappet dem. Jeg kunne ikke ha dem hos meg, så jeg satt dem i 3 esker utenfor en veterinær midt på natten. Jeg vet det var fælt, men de unngikk å bli skutt. De fikk fosterhjem alle sammen. Anonymous poster hash: e3a34...68d Kunne du ikke forsøkt å omplassere dem selv? Høre med dyrebeskyttelsen? Det var bra du reddet dem, men ganske frekt å dumpe dem, kunne fort ha endt med at de ble avlivet, dyrleger kan normalt sett ikke hjelpe med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stian86 Skrevet 13. september 2014 #19 Del Skrevet 13. september 2014 Hadde eg vært deg hadde eg betalt for den avlivingen. Så dyrt er det ikke. Og så hadde jeg kuttet hun ut som venn etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #20 Del Skrevet 13. september 2014 Kunne du ikke forsøkt å omplassere dem selv? Høre med dyrebeskyttelsen? Det var bra du reddet dem, men ganske frekt å dumpe dem, kunne fort ha endt med at de ble avlivet, dyrleger kan normalt sett ikke hjelpe med slikt. Jeg kunne ikke ha dem hos meg selv, og ikke var det noen omplasserings-hjem å finne heller. Alt ble bestemt på under et døgn, og kattene skulle skytes et par timer etter at jeg tok dem. Vet det var veldig frekt, men jeg er glad jeg gjorde det likevel. Anonymous poster hash: e3a34...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå