Gå til innhold

felling av nabo sine trær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det hjemmel i lovverket for og få fjernet trær som står i fare for og skade huset mitt ved en evt storm i høst, min nabo har en diger furu 12- 15 meter som heller mot huset mitt, på rekken med trær er det flere som har falt under uvær tidligere, har nevnt dette til ham men han mener den står godt, men dersom den faller vil den gjøre såpass skade på huset mitt at det vil bli ubeboelig inntil skade er ordnet, bør jeg kontakte kommunen, forsikring selskap

Om den skal falle håper jeg det skjer da jeg ikke er hjemme, og hva skjer da ? Går en evt skade på meg eller hans forsikring ? Noen jurister her som vet råd

Anonymous poster hash: 57bf6...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis treet står tilfeldigvis ved telefon/strøminntaket ditt kan du ta kontakt med leverandør for vurdering. Hvis ikke så råder jeg deg til å ta kontakt med kommunen du bor i, teknisk og drift.

Anonymous poster hash: 27099...c98
Skrevet

Dette reguleres av grannelova § 3.

Enkelt sagt kan naboen din ikke ha et tre som er 12-15 meter høyt nærmere eiendomsgrensen enn 4-5 meter. Du kan jo nevne dette for naboen :tree:

• Liker 1
Skrevet

Naboen din kan ikke ha trær som er til fare for din eiendom.

Det er imidlertid ikke slik at det er du som avgjør om dem er farlig eller ikke.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tenker at du kan tilby deg å besørge både utførelse og kostnad for fellingen og se om naboen blir litt mer medgjørlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...