Gå til innhold

Internetshopping og visa...skummelt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har handlet en del over nett og betalt med visa.

Nå er jeg redd for at kortet skal bli misbrukt av de

jeg har handlet med. Er det noe jeg kan gjøre med det?

Kan jeg få nytt kortnummer gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

er det privatpersoner eller seriøse butikker du har handlet med. eller butikker du nå tror er useriøse?

hvis du har fått varene dine og de har trukket det nøyaktige beløpet er det vel ikke noe særlig grunn til bekymring.

alle seriøse butikker bruker kryptering så ingen vanlige ansatte ser noe som helst av informasjonen, og hvis du har fått varene så vet du jo hvor de holder til, så da kan de anmeldes hvis det skulle skje noe.

hvis du føler at du bytte så kan du vel ringe banken og be de sperre gamle kortet ditt og sende et nytt ett, men om det koster noe vet jeg ikke. kommer vel litt individuelt an på banken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter N-merket - i hvert fall på norske nettsteder. Der skal det være tryg.

Du kan lese mer om Nsafe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg har bestilt ting over nettet, det har gått bra hver gang. Har bestilt filmer fra USA betalte med noe de kalte Paypal. Men det er nok lurt å være forsiktig..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et eget VISA-kort til slikt bruk. Kontoen står ellers tom og når vi bestiller noe på nettet overfører vi penger til kontoen som det skal trekkes fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg handlet over nett med visan min.. Det var seriøse forhandlere også.. Plutselig en dag, var det trekt 1000kr fra kontoen min i utlandet og jeg hadde ikke vært utenlands på nesten ett år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også et eget Visa-kort (gebyrfritt) - som jeg bruker når jeg handler på nettet. Ville ikke tatt sjansen på å bruke et kort som var tilknyttet kontoen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har fått trukket beløp fra kontoen din som du ikke har gjort er banken ansvarlig for å dekke disse pengene.

Jeg har ved flere anledninger oppdaget beløp som ikke stemmer på kontoutskriften og fått dette gjengitt i banken.

Når det er sagt, så er det beste for internett-sjopping, som flere har nevnt her, å ha et eget kort for dette formålet.

Men ikke bruk et vanlig kontokort, heller et kredittkort der du får faktura for beløpet. På den måten har du bedre kontroll over hva du betaler og kan kontrollere transaksjonene før du betaler de.

Om du plutselig skulle få trukket beløp som du ikke vet hvor kommer fra kan du 1. ta kontakt med de som har trukket beløpet 2. ta kontakt med banken og få hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...