Gå til innhold

Tannbetennelse og legevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trakk noen visdomstenner for et par dager siden. Den ene siden er blitt VELDIG betent. Klarer ikke tygge, smerter og kontinuerlig puss og slim i munnen. Er det mulig å få antibiotika hos legevakten, eller er det kun hos tannlege man kan få det?

Vet ikke om jeg holder ut helgen ;( Huff

Anonymous poster hash: e39f3...15b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går du til legevakten og får hjelp med.

Anonymous poster hash: 93a6d...483

Skrevet

Dra til legevakten og få en vurdering. Lykke til! Høres ikke godt ut :(

Skrevet

Jeg ville iallefall hørt med legevakta hva de sier! Finnes det evt en tannlegevakt?

Jeg vil ikke stjele tråden din, men jeg trakk/opererte ut ei tann i dag. Kjenner allerede nå at den antibiotikaveken holder på å løsne. Tannlegen sa at denne skulle fjernes senest om ei uke, men har det noe å si om den faller ut allerede nå? Var litt stressa i gjerningsøyeblikket, så fikk ikke helt med meg alt :P

Skrevet

Jeg ville iallefall hørt med legevakta hva de sier! Finnes det evt en tannlegevakt?

Jeg vil ikke stjele tråden din, men jeg trakk/opererte ut ei tann i dag. Kjenner allerede nå at den antibiotikaveken holder på å løsne. Tannlegen sa at denne skulle fjernes senest om ei uke, men har det noe å si om den faller ut allerede nå? Var litt stressa i gjerningsøyeblikket, så fikk ikke helt med meg alt :P

Jeg dro ut min lenge før den egentlig skulle ut fordi den hang og dinglet, fikk den heller ikke inn igjen. Skal nevnes at jeg var uheldig og fikk betennelse den gang også (opererte). Så det er kanskje ikke helt optimalt :P

Gjest Solstråla88
Skrevet

Kan bare svare av egen erfaring når jeg trakk min. Jeg fikk ingen betennelse, men klarte ikke spise ting jeg måtte tygge på ca 5 dager, kommer det puss bør det naturligvis sjekkes opp, men det er vanlig å ha vondt noen dager etter tanntrekking.

Skrevet

Legevakten kan nok hjelpe deg, men egentlig så er tenner og ettervirkning av tannbehandling tannlege(vaktens) bord. Men når du har fått en infeksjon så skriver nok legevakten ut antibiotika til deg.

Anonymous poster hash: a32a0...85d
Skrevet

Kan bare svare av egen erfaring når jeg trakk min. Jeg fikk ingen betennelse, men klarte ikke spise ting jeg måtte tygge på ca 5 dager, kommer det puss bør det naturligvis sjekkes opp, men det er vanlig å ha vondt noen dager etter tanntrekking.

Det gjør ikke vondt på den andre siden. Vi snakker brun gugge og råtten lukt.

Skrevet

Legevakten kan nok hjelpe deg, men egentlig så er tenner og ettervirkning av tannbehandling tannlege(vaktens) bord. Men når du har fått en infeksjon så skriver nok legevakten ut antibiotika til deg.

Anonymous poster hash: a32a0...85d

Jepp, jeg ringte og fikk lov til å komme. Så da håper jeg på antibiotika mot elendigheten.. :P

Skrevet

Ville gått til tannlege så de kan se om det må skylles i hulrommet der tannen har vært, samt legge inn ny antibiotikaveke, og det gjør de ikke på legevakt. Hjelper ikke å trykke i seg antibiotika hva man ikke fjerner problemet.

Anonymous poster hash: 915c3...8bc
Skrevet

Ville gått til tannlege så de kan se om det må skylles i hulrommet der tannen har vært, samt legge inn ny antibiotikaveke, og det gjør de ikke på legevakt. Hjelper ikke å trykke i seg antibiotika hva man ikke fjerner problemet.

Anonymous poster hash: 915c3...8bc

Ikke alle tannleger er åpne døgnet rundt hele uka, de aller fleste tar held og ikke alle kommuner har tannlegevakt. Så da er det legevakta TS må til, for regner med at h*n hadde dratt til tannlegevakten om det fantes der h*n bor. Har opplevd nesten det samme (ikke tanntrekking men betennelse i tannkjøttet og i en tann) og var ingen tannlegevakt på flere mils avstand, så da ble det legevakten. Begynte å gjøre vondt i 17-tiden en fredag, ironisk da alle tannleger hvor jeg bodde stengte 15.30.

Anonymous poster hash: 75124...87c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...