Gå til innhold

Mitt barn spiser dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 5 og en sønn på 2,5. Min sønn har i grunn alltid vært flink til å spise, og sove. Man er en aktiv og flink gutt.

De siste 5 ukene har ting forandret seg. Han spiser svært dårlig ( et par - 3 skiver + en yoghurt om dagen, en banan og drikker litt juice eller melk. Han vil helst ikke spise maten sin i barnehagen, og når han gjør det, kan han, i følge barnehagen, bruke 3-4 timer på 1-2 skiver( altså i flere "økter"). Han er også veldig trøtt, og sover nå 2 ganger om dagen. (Han har ikke sovet på dagen på er halvt år. ) har ikke sjekket vekten hans, men tror ikke han har gått ned i vekt altså:) men er det noen som har tips til hvordan jeg kan få i han mer mat ? Evnt noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Når det er så drastisk endring på så kort tid så synes jeg et legebesøk er på sin plass.

Skrevet

Vi slet med det samme i den alderen, men det var for det meste bare hjemme. I barnehagen spiste hun bra med de andre. Ville vel anbefalt ett legebesøk, tur på helsestasjonen, eller bare prøve noen egne teknikker, som å gjøre matpakka mer interessant, morsom og variert. Hva liker han å spise da? Favorittpålegg, favorittmiddag? Gi han det han liker best, i forskjellig varianter.

Jeg vet hvor frustrerende det er å se at barnet ikke spiser nok, heldigvis går det som regel over, men man må som oftest forandre på noe for å se en endring også :)

Skrevet

Får ta et legebesøk for å sjekke for sikkerhetsskyld :-) har følt jeg har prøvd å gjøre maten spennende og variabel, med både frukt, yoghurt, og favorittpålegget hans Fiskepudding .. :-) men ja, er nok bare en fase, men dog veldig frustrerende å se på :/ tusen takk !:-)

• Liker 1
Skrevet

Vi har en på samme alder, h*n har hatt disse "problemene" hele livet. Det er oftest selvregulering, han hopper over et måltid eller 2. Men dersom det er flere dager, brygger han oftest på noe. Har din sønn fått alle tenner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...