Gjest Virvar Skrevet 8. juli 2004 #1 Skrevet 8. juli 2004 "Det var en stille sommer natt at reven ut av hiet smatt, for han skulle ut på hønsejakt i bondens hønse hus ja, hus ja, hus ja, for han skulle ut på hønsejakt i bondens hønse hus." Noen som drar kjensel på denne barnesangen av Lillebjørn Nilsen? Vi lærte den på skolen, og nå er jeg på jakt etter teksten, men jeg finner den ikke noe sted på nettet. Det er mange vers på den. Her er noe mer jeg husker, kanskje det hjelper på : "..... han såg på månen, takk og lov, at du lyser mens jeg er på rov så jeg finner mine høner" og noe slikt : "i hønsehuset gikk han inn, men da det luktet reveskinn, våknet hanen opp av søvnen sin og gol i vilden sky" Noe sånt. Drar du kjensel på noe av dette? Vet du hvor sangen kan finnes, eller har du den selv og kan sende den til meg i pm? (er ikke lov å legge ut hele tekster her ).
Suzy Skrevet 9. juli 2004 #2 Skrevet 9. juli 2004 Har du forsøkt biblioteket og en av Lillebjørn Nilsens sangbøker??
Ingeborg Skrevet 9. juli 2004 #3 Skrevet 9. juli 2004 Jeg husker noe av den, men ikke hele. Den sangboka jeg VET at den står i, har jeg ikke her (men hos foreldrene mine langt unna). Men hvis du finner sangboka "Gapatrosten" fra serien Barnas Beste (laaaaaaang bokserie), finner du den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå