Anders42 Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Hva om vi alle visste ALT om hverandre , og da mener jeg absolutt alt . Hvordan ville verden vært mon tro. For vi lyver alle sammen, om små eller større ting. Løgner som fungerer som smøremiddel i vår lille verden, men også løgner som skader andre mennesker .Jeg har levd en stund i landet og er ikke nevneverdig plaget av andres løgner lengre, jeg vet at det bare er sånn det er .Det jeg har tenkt litt på i det siste er om verden virkelig hadde vært noe godt sted hvis alle alltid var dønn ærlige med hverandre.. Jeg tviler sterkt på det.
Gjest Pheel Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Ja, jeg lyver, og alle som sier noe annet lyver. Men jeg lyver så lite som mulig, spesielt til min partner, og ærlighet er den egenskapen som er aller viktigst for meg i et forhold, og også vennskap.
dillyduzit Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Jeg lyver om svært lite, men til folk som vil låne penger (les: søster) så sier jeg heller at jeg er blakk. Jeg låner gjerne bort penger til folk jeg vet betaler tilbake, men når jeg ikke har sett noe til de 10k jeg har lånt henne, så tar jeg heller en hvit løgn.
Gjest daisydaisy Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Jeg lyver, men det kommer an på hva det gjelder.
inlovewith Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Jeg lyver for å slippe å dra på middagsbesøk til tanta til typen. Hun er veldig glad i tantebarnet sitt, men han syns hun er plagsom. Og jeg liker ikke å få servert posemat som gikk ut på dato i 1999, det er nemlig normal kost for henne. Det syns jeg blir sært, og jeg blir den som finne på "unnskyldningene" når vi blir invitert over. En sjelden gang lyver jeg hvis noen spør om jeg kan jobbe ekstra. Det er liksom lettere å finne på en unnskyldning der også, enn å bare si "nei, det orker jeg ikke i dag".
Anders42 Skrevet 12. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2014 "du skal ikke lyve" Står det visst i bibelen. Er det derfra dette kommer ? Jeg mener løgn må være mer positivt enn negativt siden verden ikke ville være et hyggelig sted uten løgnen..
Gjest Chloe87 Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Selvfølgelig lyver jeg, det er ikke alltid det er like lurt å fortelle sannheten.
Gjest Uhumskheter Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Jeg lyver for å gjøre andre mennesker glade. Har sett filmen The invention of lying. Det er bra vi har muligheten til å lyve.
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Verden ville blitt galere enn den allerede er,om alle var ærlige om alt hele tiden. Alle vil ha ærlighet,men ikke om alt :-) Så er ikke ærlighet noen dyd heller,som mange later til å oppheve det som. Jeg lyver,men helst ikke. Syns det er mye greiere å si det som det er,og så bli ferdig med det liksom. Dessuten er jeg en elendig løgner,for får store problemer med å se andre i øynene,være redd om noen skulle finne ut,og så tror jeg så mye på karma at jeg forventer å få en smekk tilbake om jeg skulle komme med en mer alvorlig løgn. Tror ikke så mange juger om alvorlige ting faktisk.
Cathrine88 Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 - "Ja, frisørbesøket har gjort deg mindre attraktiv." - "Nei, jeg tenker ikke alltid på deg når vi har sex. Av og til fantaserer jeg om broren din." - "Ja, eksen hadde mye finere pupper." - "Nei, jeg liker ikke moren din. Hun kjeder vettet av meg og virker mindre intelligent." Det skulle tatt seg ut. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Lyver til alle bortsatt fra til min kjæreste. Jeg og han har et spesielt forhold der vi kan si hva som helst så er ikke nødvendig å lyve. De normale hvite løgnene som er til for å skjule overraskelser eller for å pynte på ting er heller ikke nødvendig. Hvis jeg får spørsmål om feks hva jeg har gjort og ikke kan si det fordi det ville ødelagt for en eventuell overraskelse så sier jeg bare at jeg ikke kan si det fordi det er hemmelig. Noen reagerer på at vi er så unaturlige ærlige med hverandre, men det har en naturlig forklaring. Slet veldig med tidligere at jeg måtte lyve. Var ikke så nøye med om hva, men hadde behov for det for å føle at jeg hadde kontroll. Som en del av prosessen for å slutte med slike løgner var jeg opptatt av å kunne si absolutt alt slik det var. Så fortsatte bare med det etter at løgnene ikke lenger tok overhånd... vil gjerne ha det slikt med alle andre og, men så lenge andre ikke alltid aksepterer mine ærlige upyntede meninger så blir det bare mer negativt enn positivt å si alt slikt det er. Anonymous poster hash: 81573...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå