AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Hvor lenge holder en åpnet Norvegia seg i kjøleskap?Anonymous poster hash: fa46b...995
nattsvermer Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Og når den er hårete, kan du skjære det bort. Det er det som er så fint med fast ost. Men om du pakker den inn i en plastpose så det kommer lite luft til, holder den i ukevis. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Lenge, men det går også an å dele osten i to eller flere biter og fryse ned litt, om man ikke tror man bruker opp alt tidsnok. Opplever også at mine blir hårete hvis de ligger fullstendig ubrukt lenge, men så lenge det spises et par osteskiver om dagen, så holder de i evigheter. Anonymous poster hash: da59c...c51
Maximillian Cohen Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Min erfaring er at det er store forskjeller ut i fra hvilket kjøleskap en har. I vårt forrige kjøleskap (som var nytt og fint) klarte vi (2 voksne + 1 barn) aldri å spise opp en 0,5 kg ost før den ble dårlig, og vi spiser en del ost. Nå har vi fått oss nytt kjøleskap og det virker nesten som om det ikke er noen grense for hvor lenge osten kan ligge.
Gjest tuppesjura Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Det varierer en del, men et par uker hvertfall. Godt innpakket da. Anbefaler ikke å spisw ost som er blitt muggen. Mugg er i hele osten da, og ikke bare i den hårete delen, selv om deter der den vises.
venus_ Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Det varierer en del, men et par uker hvertfall. Godt innpakket da. Anbefaler ikke å spisw ost som er blitt muggen. Mugg er i hele osten da, og ikke bare i den hårete delen, selv om deter der den vises. Hvitt belegg kan kuttes bort, men man bør kutte vekk en del og ikke bare skjære vekk den ytterste skiven. Muggsoppen skyter knopper lenger inn i osten enn man kan se. Når det har gått lenger og blitt skikkelig mugg ville ikke jeg spist noe av osten.
Gjest Keikolina Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Pakker den inn i plastfolie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå