pluttipott Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Noen som har tips til en bra og dekkende mineralfoundation (kompaktpudder)? Gjerne noe som ikke koster skjorta, men som likevel ikke ødelegger huden da man har lett for å få uren hud. Takk for tips!
pluttipott Skrevet 12. september 2014 Forfatter #2 Skrevet 12. september 2014 Ingen som har noe bra forslag???
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Jeg syns Glo Minerals pressed base er bra, utrolig god dekkevne. Anonymous poster hash: 18f5c...e42 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Finnes det mineralpudder i kompaktform? Hvordan legger man det? Anonymous poster hash: 0e4f3...3a7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Finnes det mineralpudder i kompaktform? Hvordan legger man det? Anonymous poster hash: 0e4f3...3a7 Ja det finnes, du bruker kabuki kost som du dytter bort i, så påfører du på lik måte som med løst mineralpudder. Både Glo Minerals, ID Bare Minerals & Jane Iredale har i hvert fall mineralfoundation i kompaktform. Anonymous poster hash: 18f5c...e42
pluttipott Skrevet 13. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2014 Ja det finnes, du bruker kabuki kost som du dytter bort i, så påfører du på lik måte som med løst mineralpudder. Både Glo Minerals, ID Bare Minerals & Jane Iredale har i hvert fall mineralfoundation i kompaktform. Anonymous poster hash: 18f5c...e42 Takk! Kanskje jeg prøver meg på glo Minerals. Men jeg er glad i store sminkekoster til foundation, de små kabuki kostene er jeg ikke så glad i å bruke når jeg har dårlig tid (og det har jeg jo alltid).. Du har vel ikke tips til en svær kabuki kost? Finner bare små jeg.
pluttipott Skrevet 13. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2014 Nå står jeg mellom disse tre kompaktpudderne: areMinerals - Ready Foundation Broad Spectrum glóMinerals - gloPressed Base Powder Foundation Kanebo Sensai Total Finish Natural Matte Recommendations?
monokini Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Jeg bruker den du linket til fra kanebo, og er kjempefornøyd! Ser veldig fint og naturlig ut på huden, og er lett å påføre. Men dette er vel ikke et mineralpudder, hvis det var det du var ute etter? 2
Gjest fotballflue Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Nå står jeg mellom disse tre kompaktpudderne: Kanebo Sensai Total Finish Natural Matte Recommendations? Denne har jeg brukt i over 10 år. Har aldri fått uren hud av den, og den dekker utrolig bra anbefales!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Nå står jeg mellom disse tre kompaktpudderne: areMinerals - Ready Foundation Broad Spectrum glóMinerals - gloPressed Base Powder Foundation Kanebo Sensai Total Finish Natural Matte Recommendations? Jeg har selv bare prøvd Glo Minerals pressed base, og er superfornøyd med den. Den har utrolig bra dekkevne, og matter ned huden. Har også lest flere omtaler av disse hvor mange er fornøyd med Glo Minerals og flere som syns at Bare Minerals ready ikke er fult så bra. Men det varierer jo fra person til person. Anonymous poster hash: 18f5c...e42
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Takk! Kanskje jeg prøver meg på glo Minerals. Men jeg er glad i store sminkekoster til foundation, de små kabuki kostene er jeg ikke så glad i å bruke når jeg har dårlig tid (og det har jeg jo alltid).. Du har vel ikke tips til en svær kabuki kost? Finner bare små jeg. Selv har jeg både små og store. Min favoritt er Sigma F82 Round Kabuki og Sigma F80 Flat Kabuki, men disse er ikke veldig store. Den største jeg har som jeg også er veldig fornøyd med er fra Kicks sitt eget merke av koster, og heter bare stor kabuki, men denne er kjempeflott hvis man ønsker lett dekke og har dårlig tid. Til Glo Minerals pressed base derimot vil jeg faktisk anbefale Sigma F80 Flat Kabuki, jeg syns denne er helt super sammen med denne mineral foundationen, plukker opp riktig mengde og fordeler det helt supert, samt gir en utrolig flott finish på huden. Anonymous poster hash: 18f5c...e42
pluttipott Skrevet 13. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 13. september 2014 Jeg bruker den du linket til fra kanebo, og er kjempefornøyd! Ser veldig fint og naturlig ut på huden, og er lett å påføre. Men dette er vel ikke et mineralpudder, hvis det var det du var ute etter? Jeg har brukt Kanebo i mange år jeg også og vært veldig fornøyd, siden den har utrolig bra dekkevne, eneste er at huden min er veldig sensitiv overfor urenheter så jeg har fått litt kviser av den. Nei det er ikke et mineralpudder, men ville bare sammenligne og se om folk anbefalte noen av de andre over den :-)
pluttipott Skrevet 13. september 2014 Forfatter #13 Skrevet 13. september 2014 Selv har jeg både små og store. Min favoritt er Sigma F82 Round Kabuki og Sigma F80 Flat Kabuki, men disse er ikke veldig store. Den største jeg har som jeg også er veldig fornøyd med er fra Kicks sitt eget merke av koster, og heter bare stor kabuki, men denne er kjempeflott hvis man ønsker lett dekke og har dårlig tid. Til Glo Minerals pressed base derimot vil jeg faktisk anbefale Sigma F80 Flat Kabuki, jeg syns denne er helt super sammen med denne mineral foundationen, plukker opp riktig mengde og fordeler det helt supert, samt gir en utrolig flott finish på huden. Anonymous poster hash: 18f5c...e42 Tusen takk! Skal sjekke ut disse kostene
ilc Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Jeg liker Glo litt bedre enn BM, BM blir fort litt for kakete fordi det nesten har for god dekkevne. Synes også det blir i overkant kremete på huden, jeg sliter litt med å få det til å smelte helt inn i huden - men denne tråden inspirerte meg likevel til å hente det frem igjen for å gi det en ny sjans! (Ja, også er fargevalget i BM Ready et eventyr i seg selv da. Lykke til! )
pluttipott Skrevet 13. september 2014 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2014 Jeg liker Glo litt bedre enn BM, BM blir fort litt for kakete fordi det nesten har for god dekkevne. Synes også det blir i overkant kremete på huden, jeg sliter litt med å få det til å smelte helt inn i huden - men denne tråden inspirerte meg likevel til å hente det frem igjen for å gi det en ny sjans! (Ja, også er fargevalget i BM Ready et eventyr i seg selv da. Lykke til! ) Takk! Tror jeg går for Glo litt vanskelig å vite hvilken farge man bør ha, da. Vet du om noen som selger det, hvor man kan gå for å få sjekket hvilken farge som passer en best? Litt kjipt å ta sjanser for å finne ut at det ble feil farge. Men jeg tror det står mellom Natural Medium eller Beige Medium. (Nøytral hudtone, men med røde pigmenter) 1
ilc Skrevet 14. september 2014 #16 Skrevet 14. september 2014 Takk! Tror jeg går for Glo litt vanskelig å vite hvilken farge man bør ha, da. Vet du om noen som selger det, hvor man kan gå for å få sjekket hvilken farge som passer en best? Litt kjipt å ta sjanser for å finne ut at det ble feil farge. Men jeg tror det står mellom Natural Medium eller Beige Medium. (Nøytral hudtone, men med røde pigmenter) Nå aner jeg ikke hvor du bor, men selv i min lille by er det en hudpleier som fører Glo - så kanskje ta et Googlesøk på "byen du bor i" + "GloMinerals"? Fargene i denne er såpass tricky i forhold til undertoner at jeg vil anbefale deg å kjøpe hos hudpleier første gang om du blir fornøyd med fargen, og heller kjøpe på nett når du trenger nytt. Jeg kjøpte mitt "brukt" og billig fra ei venninne og hadde rimelig mye flaks, for den passer fint, men da hadde vi diskutert fargen en del og jeg betalte også lite for den - å betale fullpris uten å være mer fargesikker hadde jeg ikke turt 1
pluttipott Skrevet 16. september 2014 Forfatter #17 Skrevet 16. september 2014 Nå aner jeg ikke hvor du bor, men selv i min lille by er det en hudpleier som fører Glo - så kanskje ta et Googlesøk på "byen du bor i" + "GloMinerals"? Fargene i denne er såpass tricky i forhold til undertoner at jeg vil anbefale deg å kjøpe hos hudpleier første gang om du blir fornøyd med fargen, og heller kjøpe på nett når du trenger nytt. Jeg kjøpte mitt "brukt" og billig fra ei venninne og hadde rimelig mye flaks, for den passer fint, men da hadde vi diskutert fargen en del og jeg betalte også lite for den - å betale fullpris uten å være mer fargesikker hadde jeg ikke turt En liten oppdatering - i dag var jeg innom en hudpleiesalong og fikk testet ut Glo, og fargen ble faktisk Honey Medium! Trodde jeg var mer beige/grå/rosa, men nå er jeg også solbrun da. Skal teste pudderet noen dager og damen jeg kjøpte det av sa at det var bare å komme tilbake dersom det ikke passet, så skulle jeg få nytt Takk for at du anbefalte meg å kjøpe på hudpleiesalong først, tror jeg sparte noen kroner på det gitt! Skal gå tilbake i vinter når jeg er blek igjen og få sjekket hvilken farge som passer meg best da. Jeg tror jeg liker Glo, det kjennes mye mer naturlig på huden enn Kanebo som ble litt tykt og kakete på meg, og selv om jeg elsker BareMinerals også på grunn av dekkevne og naturlig finish, så ble jeg veldig skinnete i huden av den. Blir spennede å se hvordan Glo holder seg på huden min i løpet av en dag 1
ilc Skrevet 20. september 2014 #18 Skrevet 20. september 2014 En liten oppdatering - i dag var jeg innom en hudpleiesalong og fikk testet ut Glo, og fargen ble faktisk Honey Medium! Trodde jeg var mer beige/grå/rosa, men nå er jeg også solbrun da. Skal teste pudderet noen dager og damen jeg kjøpte det av sa at det var bare å komme tilbake dersom det ikke passet, så skulle jeg få nytt Takk for at du anbefalte meg å kjøpe på hudpleiesalong først, tror jeg sparte noen kroner på det gitt! Skal gå tilbake i vinter når jeg er blek igjen og få sjekket hvilken farge som passer meg best da. Jeg tror jeg liker Glo, det kjennes mye mer naturlig på huden enn Kanebo som ble litt tykt og kakete på meg, og selv om jeg elsker BareMinerals også på grunn av dekkevne og naturlig finish, så ble jeg veldig skinnete i huden av den. Blir spennede å se hvordan Glo holder seg på huden min i løpet av en dag Så bra!! Håper den fungerer for deg (Jeg testet forresten BM Ready igjen i dag, det er noe med den som bare virkelig ikke funker på huden min... Liker Glo bedre!)
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #19 Skrevet 24. september 2014 Selv har jeg både små og store. Min favoritt er Sigma F82 Round Kabuki og Sigma F80 Flat Kabuki, men disse er ikke veldig store. Den største jeg har som jeg også er veldig fornøyd med er fra Kicks sitt eget merke av koster, og heter bare stor kabuki, men denne er kjempeflott hvis man ønsker lett dekke og har dårlig tid. Til Glo Minerals pressed base derimot vil jeg faktisk anbefale Sigma F80 Flat Kabuki, jeg syns denne er helt super sammen med denne mineral foundationen, plukker opp riktig mengde og fordeler det helt supert, samt gir en utrolig flott finish på huden. Anonymous poster hash: 18f5c...e42 Nå har jeg fått Sigma F80 Flat Kabuki i hus, og har testet den sammen med Glo Minerals pressed base. Men jeg får ikke et dekke jeg er ordentlig fornøyd med?? Synes den svære IsaDora-kabukien min gir et mye bedre dekke, men det kan hende jeg påfører feil med Sigma'en. Hvordan påfører du presset foundation med den, og hvordan plukker du opp foundationen fra skrinet? Føler jeg må liksom "trykke" den nedi, i og med at den er flat, og ta alt for mye av gangen :/
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Nå har jeg fått Sigma F80 Flat Kabuki i hus, og har testet den sammen med Glo Minerals pressed base. Men jeg får ikke et dekke jeg er ordentlig fornøyd med?? Synes den svære IsaDora-kabukien min gir et mye bedre dekke, men det kan hende jeg påfører feil med Sigma'en. Hvordan påfører du presset foundation med den, og hvordan plukker du opp foundationen fra skrinet? Føler jeg må liksom "trykke" den nedi, i og med at den er flat, og ta alt for mye av gangen :/ Jeg trykker kosten ned i pudderet, så påfører jeg ved at jeg stryker den på huden, man skal ikke bruke sirkulære bevegelser slik som med løst mineral pudder. Så en video på youtube om hvordan best påføre presset mineralpudder, men den var vedr Bare Minerals Ready Foundation, så jeg brukte samme fremgangsmåte med Glo Minerals pressed base, og på denne måten gir den fantastisk dekkevne på min hud hvertfall. Av alle Foundations jeg har (og det er mange) er denne en av de som gir best dekkevne, foruten ett par flytende Foundations som ikke er mineralsminke og som er forbeholdt spesielle eventer (som den sjeldne gangen jeg er på fest f.eks) Anonymous poster hash: 18f5c...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå