AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Jeg ønsker erstatning for: At psykisk terror ikke ble meldt av helsesøster. (Gikk i samtale med henne en gang i uken på barneskolen der vi snakket om hva som foregikk hos mor) grov psykisk terror. - kasteball i barnevernsystemet. (Kom inne der som 15 åring) -6 måneder ventetid på akuttplassering. - valgte bo på institusjon å da jeg kom dit ble jeg antastet av menn som jobbet der. Bemerkninger om rumpen min, klask på rumpen og upassende berøring. - ett rom lå det gamle sakspapaprier fra tidligere ungdommer som fløt rundt som car fritt for oss å lese. -ble plassert en rusmisbruker der som gjorde at 3 ungdommer flyttet. Jeg klagde til tilsynet om tilstanden der å ble truet av personalet/styret om å ikke få hjelp mer. - barnevernet prøvde omsorgsovertagelse fra far da jeg var 17 år fordi de var lei av at han purret på den dårlige oppfølgingen av meg når det gjalt skole og psykolog. Sa de ikke ville hjelpe meg mer hvis jeg ikke sa det de ville til sakkyndig. Noe jeg ikke gjorde. Listen er lang. I ettertiden sliter jeg med angst å sitter å føler jeg har ikke bare tapt barndommen min men ungdomstiden min også. Tapt den av de som liksom skulle ivareta meg. I dag er jeg voksen å mildt tatt forbanna og har dlitt i flere år pga dette. Jeg klarer meg men sliter med somatisk sykdom å angst. Sliter ennå med å komme meg igjennom vgs å isolering. Jeg ble slik etter jeg kom i bv. Føler de har ødelagt mye mer enn å hjelpe. Har jeg rett på erstatning. Glemmer aldri de ekle mannfolkene der jeg bodde. De som liksom skulle gi meg omsorg men heller ville beføle og kommentere rumpen min. Trusslene når jeg gav beskjed. Dette er barnevernet i sitt S. Jeg er 27 år nå men jeg er ikke ferdig med dette å syntes de har slippet billig unna med stor omaorgssvik å barnemishandling. Anonymous poster hash: 3ad7d...f43
Gjest Malanthor Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Jeg tror slettes ikke at dette er barnevernet i sitt S. Og dette er neppe riktig forum for å engasjere en jurist. Lykke til et annet sted. 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Jeg tror slettes ikke at dette er barnevernet i sitt S. Og dette er neppe riktig forum for å engasjere en jurist. Lykke til et annet sted. Hva vet du om det? Har du vært i det systemet kanskje. For jeg kan si at av de 50 ungdommene jeg bodde med er det to som fungerer "nor alt", mens resten er enten død av selvmord, overdoser ol. Hvis barnevernet ivaretar oss så godt hvorfor går det da tilhelsikken med de fleste? Kjekk statestikken kontra barn fra vanlige familier. Dette gjelder barn ig ungdommer under barnevernet. Syntes du må få hode opp av jorden. Ville heller levd med en ustabil mor enn pedofile menn. Å det er ikke deg til å avgjøre om jeg kan spørre jurister eller enkwlt individer om jeg kan få råd her eller ikke. Anonymous poster hash: 3ad7d...f43
Gjest Malanthor Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Jasså og du har holdt kontakten med de 50 ungdommene du bodde med? La meg gjette, du er egentlig en sint forelder som har fått barnet fratatt seg grunnet omsorgsvikt og som skal "ta" barnevernet ved og dikte opp forskjellige ting på random forum. Det er fullstendig irrasjonelt at du lager en tråd om det her men hvis mot formodning det du sier skulle stemme må du samle sammen informasjon om det som har skjedd deg. Datoer, steder, personer, diagnoser du sitter med osv. Så må du kontakte de ansvarlige myndigheter, barnevernet trenger å vite hvis de har institusjoner som ikke er forsvarlig drevet. Politiet trenger å vite det hvis de har noen skitne pedoer gående fritt. Og tilslutt må du kontakte en advokat for og se an om du har nok for og fremme et erstattningskrav. Den siste biten er den vanskeligste. Merk at du også sannsynligvis kan benytte deg av fri rettshjelp hvis du da faktisk har en sak. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Har du vurdert å prøve å se fremover og gå videre i livet? Vi kan alle være forbannet på fortiden, men det gjøre oss ikke til bedre mennesker av den grunn. Hvorfor ikke bruke energien din på å skape et bedre liv for deg selv? Anonymous poster hash: a347d...3a4 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Hvor mye tid og penger på behandling tror ikke du slike som meg på traumer og hull? Ja vi går videre i livet men det koster mangen år av livet og behandling for de fleste. Tror du at det ville vært så simpelt for deg med samme bakgrunn? Med andre ord så skal barn som blir mishandlet av barne "vernet" bare gå videre å smile til livet på bar bakke. Er du vittig med meg?Anonymous poster hash: 3ad7d...f43 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Ah....the drama.... Du skal jo ikke på alvor finne en jurist på en forumside. Du søker jo heller ikke hjelp på en forumeside.... Du spyr bare ut av deg over en situasjon som er SVÆRT subjektiv. Du fremstår som lite troverdig og fratar dermed andre, med lignende sanne historier, deres seriøsitet. Anonymous poster hash: 6dff9...539 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Å herregud for noen svar. Anonymous poster hash: 5db0d...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Ah....the drama.... Du skal jo ikke på alvor finne en jurist på en forumside. Du søker jo heller ikke hjelp på en forumeside.... Du spyr bare ut av deg over en situasjon som er SVÆRT subjektiv. Du fremstår som lite troverdig og fratar dermed andre, med lignende sanne historier, deres seriøsitet. Anonymous poster hash: 6dff9...539 Ah-så LITE EMPATI!!!!!!!!!!!! Ts: gjør det du selv føler for! Anonymous poster hash: 5db0d...7d5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Hvis du vil vite om du har krav på erstatning så må du ta kontakt med en advokat å legge fram saken din der. Ingen her kan gi deg svar på det. Du får sette opp en liste over punkter som bør nevnes til advokat, ta med eventuelle bevis og erklæringer fra andre som har fått med seg at det foregikk ting som ikke skulle ha skjedd osv. og ta det derfra. Anonymous poster hash: 354f7...70f 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Var dette i Oslo, TS? For Oslo kommune har gjenåpnet for at man kan søke om erstatning for feilbehandling under barnevernet. Der får man opp til 750.000 i erstatning. I tillegg kan man søke staten, hvor man får opp til 200.000. Det høres helt klart ut som om du har en sak, TS. Rettferdsvederlag heter det, rent teknisk. Anonymous poster hash: 7b280...1d5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Var dette i Oslo, TS? For Oslo kommune har gjenåpnet for at man kan søke om erstatning for feilbehandling under barnevernet. Der får man opp til 750.000 i erstatning. I tillegg kan man søke staten, hvor man får opp til 200.000. Det høres helt klart ut som om du har en sak, TS.Rettferdsvederlag heter det, rent teknisk. Anonymous poster hash: 7b280...1d5 Meg bekjent gjelder dette de som bodde på institusjon og eller var under Oslo kommunes Barnever før 1980. Er Ts 27 år i dag, var ikke TS født i 1980.Anonymous poster hash: 80780...714 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Før du tenker på å kontakte advokat må du selv få ut alle mapper og journaler om mdeg selv. Ellers må du betale advokaten for denne jobben. Når du har lest hvilken oppfatning hjelpeaparatet har av deg og dine problemer vil du se om dette stemmer med din oppfatning av situasjonen og om du har noe å gå videre med. Anonymous poster hash: 80780...714
Gjest Badabing Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 http://www.fri-rettshjelp.no/ 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Var dette i Oslo, TS? For Oslo kommune har gjenåpnet for at man kan søke om erstatning for feilbehandling under barnevernet. Der får man opp til 750.000 i erstatning. I tillegg kan man søke staten, hvor man får opp til 200.000. Det høres helt klart ut som om du har en sak, TS.Rettferdsvederlag heter det, rent teknisk. Anonymous poster hash: 7b280...1d5 Før 01.01. 1993 gjelder for Oslo Kommunes erstatningsordning. Forhold etter denne datoen kan der ikke søkes om erstatning for i Oslo kommunes erstatningsordning. Da må man gå på ordinære erstatningsregler.Anonymous poster hash: 80780...714
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Her er for øvrig noen som kan og vil hjelpe: http://www.taperne.no/om-oss Anonymous poster hash: 7b280...1d5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 http://www.fri-rettshjelp.no/ Reglene om fri rettshjelp er litt mer komplisert enn det som fremkommer der. I tillegg er tildelte timer svært begrenset, mange advokater jobber heller ikke etter fri rettshjelp fordi de taper penger på å jobbe etter en timesats som er omlag 50 % av timesatsen de kan ta på å jobbe med andre saker fra betalende klienter. Et annet forhold er at før man kan få innvilget fri rettshjelp så skal alle andre ordninger og muligheter for rettshjelpsdekning være uttømt. Så nåøyet er trangt.Anonymous poster hash: 80780...714 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Rettferdsvederlag er noe annet enn å søke om erstatning fra barnevernet. Innhent kopi av mappen/dokumentene dine fra barnevernet, send en skriftlig henvendelse. Skriv en klage til fylkesmannen i det fylket du hørte til. Kan være lurt og kontakte en advokat, ( hør med JURK om de kan hjelpe) Anonymous poster hash: 280ea...4c0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #19 Skrevet 14. september 2014 Her er for øvrig noen som kan og vil hjelpe: http://www.taperne.no/om-oss Anonymous poster hash: 7b280...1d5 Da er personskadeforbundet et langt mer seriøst sted å henvende seg. Taperne setter som betingelse for å hjelpe at de får en evt. Erstatning inn på foreningens konto. Anonymous poster hash: 80780...714
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #20 Skrevet 14. september 2014 Det er en orgasnisasjon som heter PROPP som har hjulpet mange tidligere bvbarn Anonymous poster hash: 78a47...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå