Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren sliter med depresjon. I hovedsak pga. dårlig selvfølelse og selvtillit. Ingen liker eller forstår han. Alle har så mye mer enn oss og gjør så mye mer enn oss. Familien bryr seg ikke om han og forskjellsbehandler mellom søsknene. Og sist, men ikke minst så er alt galt med utseende hans.

Han har tidligere gått på antidepressiver, men vil ikke starte opp igjen med disse. Han står nå på vent hos psykolog, men dette funket ikke noe særlig sist gang. Han sier han vil jobbe med seg selv. Tidligere har han prøvd å lese selvhjelpsbøker, men han er ikke så glad i å lese så jeg er faktisk ikke sikker på om han kom gjennom noen av disse bøkene. Og jeg tror måten han tenker på er så fastgrodd at dette er noe som er vanskelig å komme ut av på egenhånd.

Men jeg vil jo så klart prøve å hjelpe ham! Så kom med alt dere har av tips og gode råd.

Vi har ganske nylig funnet en sport som begge liker og som vi kan trene sammen. Problemet er å få til kontinuitet, men det kan jeg prøve å skjerpe meg på og dra han med meg selv om vi ikke føler for å trene.

Anonymous poster hash: ed905...164
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening er veldig bra! Når det gjelder depresjon så er det ikke så masse du faktisk kan gjøre. Du kan være der og støtte ham, men han trenger profesjonell hjelp! De fleste har tider de er nedfor, men går ikke de periodene over, er det mer klinisk depresjon. Det er noe de selv må innse og søke hjelp på eller å greie å ta seg selv så hardt i nakken at man jobber seg ut av det. Aktivitet er en veldig bra start.

Skrevet

Trening er veldig bra! Når det gjelder depresjon så er det ikke så masse du faktisk kan gjøre. Du kan være der og støtte ham, men han trenger profesjonell hjelp! De fleste har tider de er nedfor, men går ikke de periodene over, er det mer klinisk depresjon. Det er noe de selv må innse og søke hjelp på eller å greie å ta seg selv så hardt i nakken at man jobber seg ut av det. Aktivitet er en veldig bra start.

Takk for svar. Det jeg ser for meg er å hjelpe ham med å ta seg selv i nakken. Da tenkte jeg på sånne ting som å skrive ned tre fine ting som har skjedd hver dag. Sånt har lett for å skli ut og så slutter han med det, mens jeg kanskje kan hjelpe han med å huske på å gjør det. Så jeg vil gjerne høre hvilke metoder andre har brukt og som har hjulpet de.

TS

Anonymous poster hash: ed905...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...