Gå til innhold

Slår kjæresten min- tips til sinnemestrings teknikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med sinnet mitt. Jeg sliter med angst som kommer til uttrykk som et voldsomt sinnet . Dette har noen ganger resultert i at jeg har gått til fysisk til angrep på kjæresten min :( dette er selvfølgelig helt forferdelig gjort av meg og jeg har bedt om unnskyldning til han og vi har snakket mye om hvor galt det er av meg og reagere slik. Jeg har bedt om sinnemestrings teknikker hos psykologen men hun har bare svart at det er ikke hun noe god på :(

Jeg har blitt anbefalt og lese bøker om sinnemestrings og lurer på om noen her har noen bøker og anbefale ?

Jeg håper jeg ikke får alt for mye drittslenging nå. Jeg vet jeg har et problem og jeg jobber Alt jeg kan for å bli bedre .

Anonymous poster hash: 248d8...ecb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke slå på andre ting en kjæresten din?

Anonymous poster hash: cc943...f64

• Liker 1
Skrevet

Få psykologen din til å henvise deg til noen som er gode på sinnemestring! Det å slå kjæresten sin er aldri greit!!

• Liker 4
Gjest Blomsterert
Skrevet

Nå syns jeg psykologen din burde ta deg på ramme alvor. Hun burde sørge for at du fikk hjelp,selv om hun ikke har kompetanse til å hjelpe på dette området(hvilket jeg syns er merkelig i seg selv).

Å bruke vold er no no! Men det vet du jo.

Hva med å gå vekk fra situasjonen når du kjenner at du vil miste beherskelsen. Løp en tur,kjøp deg en boksesekk,gå ut. Tror likevel du bør få profesjonell help med dette. Vet det er andre som faktisk har sluttet å bruke vold ved å få hjelp. Veldig bra at du innser alvoret! Forlang av psykologen at hun får gitt deg hjelp med dette. Du trenger det.

Skrevet

Nå syns jeg psykologen din burde ta deg på ramme alvor. Hun burde sørge for at du fikk hjelp,selv om hun ikke har kompetanse til å hjelpe på dette området(hvilket jeg syns er merkelig i seg selv).

Å bruke vold er no no! Men det vet du jo.

Hva med å gå vekk fra situasjonen når du kjenner at du vil miste beherskelsen. Løp en tur,kjøp deg en boksesekk,gå ut. Tror likevel du bør få profesjonell help med dette. Vet det er andre som faktisk har sluttet å bruke vold ved å få hjelp. Veldig bra at du innser alvoret! Forlang av psykologen at hun får gitt deg hjelp med dette. Du trenger det.

Jeg blir ikke tatt på alvor av hjelpe apparatet . Moren min skal være med meg til psykologen for å få de til og ta meg på alvor..

Men er det ingen som har tips om bra sinnemestrings bøker jeg kan kjøpe meg ?

Skrevet

Jeg blir ikke tatt på alvor av hjelpe apparatet . Moren min skal være med meg til psykologen for å få de til og ta meg på alvor..

Hvis du fysisk går til angrep på andre tror jeg ikke bøker er det du trenger. Sinnemestring kan være å telle til 10 når du kjenner sinne vokse, men jeg tror du er forbi det stadiet.

Har du fortalt psykologen din at du slår kjæresten din? Hvis den ikke tar det alvorlig virker den ikke særlig skikket som psykolog!

• Liker 3
Skrevet

Det ENESTE som fungerer for en med voldelige sinne problemer er å fjerne seg helt fra situasjonen. Når du kjenner du begynner å bli sinna så gå deg en tur alene til du roer deg. Angst er ingen unnskyldning for å slå!

Anonymous poster hash: 0df15...0e8

• Liker 2
Skrevet

Det ENESTE som fungerer for en med voldelige sinne problemer er å fjerne seg helt fra situasjonen. Når du kjenner du begynner å bli sinna så gå deg en tur alene til du roer deg. Angst er ingen unnskyldning for å slå!

Ta her :

Jeg er helt enig . Det som funker best for meg når jeg blir sint er og trekke meg ut fra situasjonen. Problemet er at kjæresten min nekter meg og dra og holder meg fysisk igjen. Da føler jeg meg presset og går til slutt til angrep. Jeg er fult klar over at det er ingen unnskyldning at jeg blir fysisk holdt igjen.

Skrevet

Ta her :

Jeg er helt enig . Det som funker best for meg når jeg blir sint er og trekke meg ut fra situasjonen. Problemet er at kjæresten min nekter meg og dra og holder meg fysisk igjen. Da føler jeg meg presset og går til slutt til angrep. Jeg er fult klar over at det er ingen unnskyldning at jeg blir fysisk holdt igjen.

Da må du fjerne deg selv fra situasjonen MYE før. Om diskusjonen allerede er så opphetet har det allerede gått for langt.

• Liker 1
Skrevet

Først vil jeg si at det er veldig bra at du innser at du har problemer. Da har du komt langt allerede. Deretter vil jeg si at jeg er skuffet over psykologen som ikke hjalp deg.

Min samboer har sinneproblemer. Han har aldri slått meg, men fysiske gjenstander har blitt ødelagt. Og det er ingen løsning å gå løs på døde ting. Jeg satte foten ned tilslutt og han kontaktet fastlege og er nå henvist til noen som er spesialister på sånt. Dessverre er det ventetid. Imellomtiden har han faktisk ikke utagert fordi han fikk kniven på strupen, så jeg tror det er mulig for det å unngå å slå dersom du er litt mer bevisst.

1. Les bøker om sinnemestring for å få innsyn.

2. Snakk med kjæresten din om dette og finn løsninger sammen når du kjenner det koker over.

3. Si unnskyld og vis at du mener det til kjæresten for alt du har påført han.

Viser til en link som fikk øynene opp for min samboer. http://tv.nrk.no/serie/puls/MDHP12004812/26-11-2012

• Liker 1
Skrevet

Ta her :

Da prater du med henne når du ikke er sinna. Sier at når du kommer til et visst stadie MÅ du gå ut for å unngå å bruke vold. At hun ikke skal holde deg tilbake når det skjer. At du kun må gå en tur for å roe deg ned, men at du kommer tilbake etterpå.

Skrevet

Er ikke TS en dame?

Da prater du med henne når du ikke er sinna. Sier at når du kommer til et visst stadie MÅ du gå ut for å unngå å bruke vold. At hun ikke skal holde deg tilbake når det skjer. At du kun må gå en tur for å roe deg ned, men at du kommer tilbake ette

Gjest BettyBoop
Skrevet

Ta her :

når du og kjæresten din snakker om ptoblemet så må di bare forklare at han må la deg gå når du kjenner at du blir sinna. At du trenger å fjerne deg fra situasjonen for å roe deg ned og at det blir motsatt effelt når hsn holder deg igjen
Skrevet

Ta kontakt med de som kan dette aller best, og de jeg mener psykologen burde ha tatt en telefonsamtale til for råd, nemlig alternativ til vold. Dette er det de driver med, og jeg vet om flere som har fått god hjelp der.

Anonymous poster hash: e9e4e...dfe

• Liker 1
Skrevet

Ta her :

Jeg er enig i at det ikke er en unnskyldning for at du slår. Kanskje en del av forklaringen allikevel.

Fysisk tvang/restriksjon er også en form for vold, og ikke greit om ikke det er i selvforsvar eller for å hindre noen fra å skade seg selv eller andre.

Jeg var sammen med en som mishandlet meg fysisk og psykisk. En stund prøvde han å jobbe med seg selv ved hjelp av denne boken. Det hjalp, men ble vanskelig for han da det var mye vonde barndomsopplevelser som kom opp. Dessuten var jeg så skadet av det som hadde skjedd at jeg ikke klarte å fortsette forholdet. Uansett føler jeg det er en bra bok som hjalp oss begge å fokusere på egne utfordringer og jobbe med de. (Søker du på forfatterne så finner du en del av tema oversatt til norsk.)

Det er uansett viktig å ha noen utenfor å bearbeide ting sammen med når det er gått så langt som for deg. Jeg håper psykologen kan hjelpe deg bedre eller sende deg videre til noen som forstår/kan mer.

Anonymous poster hash: 8e08f...14a

• Liker 1
Skrevet

"Meningen med volden"av Per Isdal

Anonymous poster hash: 77c7c...693
Skrevet

Du må bytte psykolog. Forholdet kommer til å ryke om du fortsetter å slå kjæresten din. Du vet du har et problem og psykologen skal kunne hjelpe deg med det.

Dette er ikke noe du kan lese deg opp på selv

Skrevet

Av nysgjerrighet, er du mann eller dame?

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor han holder deg igjen når du må ut en tur for å roe deg ned? Er det fordi han er redd for at du skal være så opprørt at du kan komme til å skade deg, eller er det for å dominere deg?

Anonymous poster hash: bb9e2...591
Gjest Whitestripes
Skrevet

Ta kontakt med organisasjonen "Alternativ til vold". De har mye kompetanse og erfaring med vold - både i nære relasjoner og blind vold.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...