AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 hei alle sammen. ER jeg urettferdig? Vet at det nok er delte meninger men her er saken, Jeg har lenge , altså i 3- 4 mnd snakket om å skaffe en valp, noe mannen min syntes er ok. Men vi skulle spare. Jeg måtte til tannlegen og min mann tok av forbrukslånet og overførte penger til en bruks konto. Jeg sa til min tante dagen før at jeg skulle til tannlegen, og at jeg måtte utsette valpekjøp, men at jeg håpet at jeg kunne få en til når jeg fyller rundt år ( 30), hun visste at jeg var på jakt etter valp Saken er den at min tante ringte til tannlegen, vi v´visste prisen og betalte den, og så sendte tante mail til min mann om at de pengene han hadde satt over på konto kunne heller brukes til valpekjøp. Jeg fant i går den rette valpen, perfekt rase, akkurat det jeg så etter. Jeg nevnte dette for mannen min, Han trekker på det og så sier han at han har betalt regninger for de pengene. Valp må jeg vente med. Jeg kjenner at jeg blir sår, spes siden tante vet at jeg har ønske om det, og at hun sendte link til annonsen til meg, Jeg kjenner at jeg er litt sur Anonymous poster hash: aade2...bb9
Red-Ruby Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 hei, jeg skjønner ikke helt. Tanten din har betalt, og mannen din påstår at han har betalt han også,eller har han brukt pengene på noe annet?
umwar Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Betalte han regninger for penger du fikk av din tante som var øremerket valp? Forsto ikke helt.
GammelKaktus Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Tanten betalte vel tannlegen og så ville tanten at pengene som egentlig skulle gå til tannlegen fra forbrukslånet skulle gå til valpekjøp? Men mannen til ts har brukt pengene på andre regninger og virker lite interessert i valpekjøp?
Ti T Usen Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Mannen har brukt forbrukslån for å dekke nødvendige regninger (tannlege) Trådstarter har i stedet tusket til seg penger fra tanten sin til å betale tannlegen slik at pengene fra mannen kan brukes på en valp. Mannen mener i stedet at pengene fra forbrukslånet da i stedet bør brukes til andre regninger. Jeg hadde blitt gretten hvis jeg var mannen. 3
umwar Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Joda, jeg ser det aboslutt fra mannen sin side og. Men tanten overførte nok disse pengene for at de skulle gå til valp? Ikke betaling av regninger fra forbrukslån. Blir litt rart ovenfor henne da syns jeg 2
Red-Ruby Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Joda, jeg ser det aboslutt fra mannen sin side og. Men tanten overførte nok disse pengene for at de skulle gå til valp? Ikke betaling av regninger fra forbrukslån. Blir litt rart ovenfor henne da syns jeg Ja,det er litt urettferdig av han å bare bestemme at pengene til tanten skal gå til noe annet enn det tanten selv ville.
Gjest Coolaid Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Får sånn luksusfelle følelse her. Har man ikke et overskudd av penger så kjøper man ikke valp, det koster også en del med dyrlege, forsikring, mat osv.....
Løvefrøken Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Har dere tatt opp forbrukslånet for å kjøpe valp? Eller har dere et forbrukslån bare stående? Hvorfor har dere ikke spart opp disse pengene på forhånd?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Tanten betalte vel tannlegen og så ville tanten at pengene som egentlig skulle gå til tannlegen fra forbrukslånet skulle gå til valpekjøp? Men mannen til ts har brukt pengene på andre regninger og virker lite interessert i valpekjøp? Du forklarte det bedre enn meg gitt!! Takk. TS Anonymous poster hash: aade2...bb9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Mannen har brukt forbrukslån for å dekke nødvendige regninger (tannlege) Trådstarter har i stedet tusket til seg penger fra tanten sin til å betale tannlegen slik at pengene fra mannen kan brukes på en valp. Mannen mener i stedet at pengene fra forbrukslånet da i stedet bør brukes til andre regninger. Jeg hadde blitt gretten hvis jeg var mannen. Dette er så feil. Jeg fikk behov for tannlege og dette forbrukslånet ligger i huset vårt, det er et åpent lån vi begge dekker. Mannen fikk beskjed av tante å bruke de pengene han hadde satt på konto til hundekjøp så kunne jeg selv finne den valpen jeg ville ha, for da ble det enklest. Vi betaler ikke i dyre dommer på dette forbrukslånet, og da jeg flyttet inn her la jeg inn min kapital på huset, dtv 2,3 mill. Men sakene r den at han bestemnmer alt som pengene skal gå til Jeg har ikke tusket til meg penger fra tante Anonymous poster hash: aade2...bb9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Får sånn luksusfelle følelse her. Har man ikke et overskudd av penger så kjøper man ikke valp, det koster også en del med dyrlege, forsikring, mat osv..... Vel dette vet jeg alt om, og vi har et lån stående åpent som kan brukes, Jeg har forsikring osv på G så jeg vet at dette ikke er noe problem. Anonymous poster hash: aade2...bb9
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 Skal dere kjøpe hund,så er det ihvertfall veldig viktig at dere er enige om det. En hund krever mye,også penger til veterinær,utstyr osv,så har dere dårlig råd bør dere kanskje vente litt? Men skjønner at du ble skuffet da.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #16 Skrevet 12. september 2014 Skal dere kjøpe hund,så er det ihvertfall veldig viktig at dere er enige om det. En hund krever mye,også penger til veterinær,utstyr osv,så har dere dårlig råd bør dere kanskje vente litt? Men skjønner at du ble skuffet da. Vi er enige men han mente at det ikke passet akkurat nå. Greit for han som skal på reise i 5 mnd. Anonymous poster hash: aade2...bb9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 Regninger kommer alltid først. Vent med valpekjøp til dere har spart nok penger. Husk at det ikke bare er selve valpen som koster, men veterinæren, vaksiner, kurs osv kan koste "skjorta". Du kan jo heller adoptere en hund eller kjøpe en blandingsvalp. Det er ikke hundens utseende som teller, men personligheten og lynne. Anonymous poster hash: 443d2...efe
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Kjære alle sammen. Jeg regnet ikke med at noen skal forstå dette, Men vil dere vite en ting? Jeg er altså gift med en luring ser jeg. Det ropes opp om luksusfellen osv. Vel jeg tror ikke vi passer inn der, gjeldfritt hus, 2 biler, men vet dere hva de regningen var? Jo hans 2 barn som jeg er bonus mamma til, vel de har maset og maset på nye pc, spill pc. Deres mor har ikke råd , og de har mast på oss, jeg har ment at de kan vente til januar da de fyller 15. Men nei da, pengene var fått til de pc. De jobber selv men har ikke nok lønn til å skulle kunne kjøpe pc selv, og spare opp er ikke i deres verden, de er rett og slett bortskjemte. Vel de ville ikke at vi skulle ha hund, det likte de ikke, de ville ha katt men jeg liker ikke katter. Så jeg ble mer enn gretten. Han skal være borte i 5 mnd på reise så jeg blir alene, Anonymous poster hash: aade2...bb9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Regninger kommer alltid først. Vent med valpekjøp til dere har spart nok penger. Husk at det ikke bare er selve valpen som koster, men veterinæren, vaksiner, kurs osv kan koste "skjorta". Du kan jo heller adoptere en hund eller kjøpe en blandingsvalp. Det er ikke hundens utseende som teller, men personligheten og lynne. Anonymous poster hash: 443d2...efe Hvilke regninger? ja klart vanlige regninger men hallo, ingen regninger er ubetalt. Og jeg har lett lenge etter den rette rasen, jeg har hatt hund før og vet alt dette, Og nei siden jeg driver med utstilling så funker det ikke med blanding Anonymous poster hash: aade2...bb9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #20 Skrevet 12. september 2014 Kjære alle sammen. Jeg regnet ikke med at noen skal forstå dette, Men vil dere vite en ting? Jeg er altså gift med en luring ser jeg. Det ropes opp om luksusfellen osv. Vel jeg tror ikke vi passer inn der, gjeldfritt hus, 2 biler, men vet dere hva de regningen var? Jo hans 2 barn som jeg er bonus mamma til, vel de har maset og maset på nye pc, spill pc. Deres mor har ikke råd , og de har mast på oss, jeg har ment at de kan vente til januar da de fyller 15. Men nei da, pengene var fått til de pc. De jobber selv men har ikke nok lønn til å skulle kunne kjøpe pc selv, og spare opp er ikke i deres verden, de er rett og slett bortskjemte. Vel de ville ikke at vi skulle ha hund, det likte de ikke, de ville ha katt men jeg liker ikke katter. Så jeg ble mer enn gretten. Han skal være borte i 5 mnd på reise så jeg blir alene, Anonymous poster hash: aade2...bb9 Ta hensyn til familien din. Hvis de ikke ønsker hund, skal du heller ikke skaffe deg en. I en familie skal alle være enig i anskaffelsen av hund. Hunden er ikke et tidsfordriv, men en forpliktelse som du tar på deg i opptil 15 år frem i tid. Du skal heller sette familiens og barnas behov først. Hvis du har lyst på selskap av en firbent, kan du f eks tilby deg å være hundelufter eller passe en hund når eieren(e) er bortreist. Kanskje familien din vil endre syn på hundehold når de blir kjent med en slik hund. Du må også tenke på at dere vil bli "hemmet" i ferier. Det er ikke alle steder du kan reise på ferie og ta med hunden og da blir må du plassere den i et hundepensjonat, hvis ikke du har noen som kan passe den. Anonymous poster hash: 443d2...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå