AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Frisøren min har nemnt at jeg kanskje kan ha psoriasis i hodebunnen. Hva burde jeg gjøre med det? Burde jeg gå til legen? Har hørt at noen sa det hjalp å gå til frisøren å få farge håret, - da det etterhvert vil flasse av og man slipper plangene i ein mnds tid....? Noen med erfaring på området? Anonymous poster hash: da2c9...037
Gjest Christina146 Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Ville gått til legen, han kan nok si om du har psoriasis eller ikke. Å farge håret vet jeg ikke om er så lurt, jeg forestillinger meg heller at det kan irritere huden mer. Jeg ville gått på apoteket og fått noen beroligende kremer du kan ta på, og høre med de om de har noen råd.
Gjest Christina146 Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Ville gått til legen, han kan nok si om du har psoriasis eller ikke. Å farge håret vet jeg ikke om er så lurt, jeg forestillinger meg heller at det kan irritere huden mer. Jeg ville gått på apoteket og fått noen beroligende kremer du kan ta på, og høre med de om de har noen råd.
Gjest Christina146 Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Ville gått til legen, han kan nok si om du har psoriasis eller ikke. Å farge håret vet jeg ikke om er så lurt, jeg forestillinger meg heller at det kan irritere huden mer. Jeg ville gått på apoteket og fått noen beroligende kremer du kan ta på, og høre med de om de har noen råd.
Gjest Christina146 Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Årgh. Litt treg mobil, så trykket litt mange ganger. Sorry!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Hehe Jo takk for svar. TS Anonymous poster hash: da2c9...037
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Jeg har det og gikk til legen. Der fikk jeg et liniment som jeg smører i hodebunden ved behov (først skal det tas på daglig). Det demper plagene. Det er ikke sikkert at du har psoriasis, det kan også være eksem. Behandlingen for begge lidelsene er helt lik, sånn at legen er ikke sikker på om jeg har psoriasis eller eksem. Det viktigste er at behandlingen har effekt. Anonymous poster hash: 1057c...e7b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Dersom det er psoriasis, ville jeg virkelig droppet tipset om å farge håret. På apoteket selger de ulike produkter fra "La Roche Posay". Dette er spesielt utviklet for psoriasis, atopisk eksem og sensitiv hud. De har sjampo og krem for flasset hodebunn, og sammen med en lusekam (Utrolig effektivt), blir det borte. Anonymous poster hash: 4f3ac...f46
Gjest stian86 Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Og farge håret med problemer i hodebunne ska man ikke gjøre. Gå til en hudlege og få dette sjekket. Om hudlegen er i tvil blir det tatt en hud prøve av eventuelt utslett osv.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Jeg har seboreisk eksem. Har ikke fått noe liniment og bruker bare en reseptfri shampo som ikke hjelper. Anonymous poster hash: f921e...974
tunaen Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Prøv eb shampoo som heter Fungoral. Hjelper på meg, selv om jeg ikke har fått påvist psoriasis (men faren min har det, og det er veldig arvelig:p). Men ellers kan du dra til legen og få noe liniment man smører i hodebunnen. Er nokså bra.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Gå til legen. Ikke hør på alle råd om å smøre hodet med alt mulig rart, psoriasis kan som oftest enkelt behandles med reseptbelakte midler. Jeg har hatt psoriasis i 10 år, og hele min fars side av familien har det, så jeg har god erfaring på området. Det er ikke nødvendig å kaste bort penger på alt mulig tull du blir anbefalt her, legen kan stort sett hjelpe. Anonymous poster hash: 59800...562
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå