Gå til innhold

Er det greit at en 8åring kaller andre for en bæsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha det din bæsj kan han si til oldemor, tante og ingen tør å si ifra til foreldrene da de bare lukker øynene for at han gjør det.

I mine øyne er det ikke greit men andre har kanskje andre meninger?

Jeg tok det opp med mor på en fin måte og hun reagerte med raseri og mente det var slikt barn sa og han var jo så liten..

Hm er det normalt å ta kritikk så ille opp?

Som jeg sa til henne,de fleste foreldre har utfordringer og også vi men hun blåste det opp til dimensjoner,dvs mente jeg overdrev og at hun aldri kom til å ta tak i det.

Hm kjenner meg en smule sjokkert men vet at omgangskretsen min har bivånet dette lenge og det at ingen tør å si noe

Hva dere mener dere kan være interresant å vite? At sjargongen mellom 8åringer kan være slik som en form for humor kan jeg til nød forstå men når det blir den evige sjargongen iforhold til alle kjenner jeg at jeg rygger litt.

Noen tanker her?

Anonymous poster hash: 14daa...029
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det greit!!!

Anonymous poster hash: 33651...5d3

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Nei, det er ikke greit at barn sier slikt til andre.

• Liker 1
Skrevet

Det må jo kunne gå an å si ifra til ungen når han sier sånne ting? Om de ikke tør å si ifra til foreldrene så får de si ifra til gutten da.

De er vel ikke redd for en 8-åring?

• Liker 1
Skrevet

Trenger du virkelig og spørre om det?

• Liker 1
Skrevet

Gutten har blitt sagt ifra til men han bare fortsetter siden foreldrene anerkjenner oppførselen....og når besteforeldrene også sier ifra reagerer moren med å true med sanksjon;utbryter, at hun trenger jo ikke komme hjem til dem med barna lenger hvis det skal være slik .dermed sier de ikke ifra så mye bare for å bevare husfreden.

Gutten slår også både på voksne og barn , men det bagatelliseres.

Når det er sagt så kommer jeg til å si ifra til gutten om jeg opplever slikt igjen.

Skrevet

Ts

Skrevet

Å herregud, noen har slakket vel av i oppdragelsen sin! Nei det er ikke greit å kalle andre for stygge ord, dette er det viktig at barn lærer. Bæsj er ikke et koselig kjæleord. Å slå andre er heller ikke greit. Jeg hadde ikke ønsket å ha de på besøk når de (foreldrene) oppfører seg slik.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg vært den som ble snakket til sånn av en liten unge hadde jeg glatt bedt ungen om å gi seg med det og hadde ikke hatt noe problem med at foreldrene ikke vil komme på besøk med ungen før han hadde lært å snakke ordentlig og oppføre seg.

• Liker 1
Skrevet

For oss voskne, så kan ordet "bæsj" virke som en bagatell. Vi har jo mye sterkere ord, som er mye styggere - for oss. For et barn er "bæsj" et stygt ord på lik linje med at "faen" er et stygt ord for voksne. Så det spiller ingen rolle hva ordet er, barn bør lære at stygge ord ikke brukes mot andre.

Skrevet

Ungen har ikke lært at det ikke er greit fordi foreldrene ikke sier ifra. Her har foreldrene svikta totalt, en åtteåring burde vite at man ikke sier sånt til oldemor

• Liker 1
Skrevet

Helt uaktuelt. Har en åtte år gammel gutt og han er definitivt stor nok til å vite hva som er rett og galt.

Men er du sikker på at alt er i orden med gutten? Kjenner mange 8 år gamle gutter og de holder ikke på slik.

Skrevet

Det er vel ikke gutten det er noe galt med, men de voksne som ikke forklarer han at slik snakker man ikke.

Kaller han deg bæsj, må du si at sånt er ikke fint å si. Jeg blir lei meg når du kaller meg slikt.

Dette bør alle voksne være voksne nok til å si ifra om.

Skrevet

Gutten har blitt sagt ifra til men han bare fortsetter siden foreldrene anerkjenner oppførselen....og når besteforeldrene også sier ifra reagerer moren med å true med sanksjon;utbryter, at hun trenger jo ikke komme hjem til dem med barna lenger hvis det skal være slik .dermed sier de ikke ifra så mye bare for å bevare husfreden. Gutten slår også både på voksne og barn , men det bagatelliseres. Når det er sagt så kommer jeg til å si ifra til gutten om jeg opplever slikt igjen. Anonymous poster hash: 14daa...029

Høres ut som moren din følger oppskriften for å oppdra en psykopat.

Nei, det er ikke greit. Sånn oppførsel skal ikke tolereres. Men moren din høres ikke helt vel bevart ut, heller...

Anonymous poster hash: 7eb8d...dcf

Skrevet

Selvsagt ikke. Det får ikke min 2,5 åring si heller, så jeg forventer da virkelig at en åtteåring ikke får si sånt.

Skrevet

de som sier andre er bæsj er bæsj selv, flawless comeback som vil fikse dette for alltid

Anonymous poster hash: 3e1cf...3c0
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...