Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet i december å farge håret mitt blondt fra en ganske mørk brunfarge. Nå har jeg nesten platinablondt hår. Elsker fargen, men det har seg slik at håret har blitt ekstremt slitt. Mye har knekt, og det resterende er veldig slitt. Jeg har kuret det, men det hjelper ikke. så nå vurderer jeg om jeg må farge det mørkt igjen. Spørsmålet er om noen har tips til om dette kan fikses. Jeg setter utrolig stor pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lært nå at det ikke lønner seg å mishandle håret?

Anonymous poster hash: 78dd9...514

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satset på en god klipp, og minimalt med farging, retting, styling ol.

Ta den en tur til frisøren, så hjelper de deg skikkelig :)

Anonymous poster hash: fb2a8...0d5
Skrevet

Har du lært nå at det ikke lønner seg å mishandle håret?

Anonymous poster hash: 78dd9...514

Spurte om tips, ikke idotiske svar.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satset på en god klipp, og minimalt med farging, retting, styling ol.

Ta den en tur til frisøren, så hjelper de deg skikkelig :)

Anonymous poster hash: fb2a8...0d5

Saken er at jeg allerede har vert til frisøren. Og det ble ikke så mye bedre. Fikk stusset bort mye hår, men føler ikke det ble så mye bedre. Farget ettervekst, tor det tok litt knekken på håret. Men takk for tips :)

Skrevet

Dessverre så er det bare en ting å gjøre når det har nådd denne fasen her.. klippe alt som er ødelagt og ta en god stund uten noe form for behandling som varme, farging, osv..

Anonymous poster hash: e8c4e...774
Skrevet

Når du har kommet til punktet hvor håret knekker fordi det er så slitt, er det ikke mye annet enn å gjøre enn å klippe alt som er ødelagt. Ta pause fra hårfarging, varmebehandling og alt annet som sliter på håret. Ikke børst det når det er vått. Dusjer du med varmt vann sliter det også på håret, og da anbefales det å bruke kaldt vann de siste minuttene av dusjen (du trenger bare å ha håret under, ikke kroppen om det blir for kaldt). Du kan bruke håroljer og hårkurer, men det kommer bare til å skjule skaden og ikke gjøre den særlig bedre. Det kan være et alternativ om håret også ser veldig slitt ut, og det gjør det nok (etter erfaring). Anbefaler Moroccanoil av håroljer.

Skrevet

Dessverre så er det bare en ting å gjøre når det har nådd denne fasen her.. klippe alt som er ødelagt og ta en god stund uten noe form for behandling som varme, farging, osv..

Anonymous poster hash: e8c4e...774

Svaret er dessverre så kjedelig. :( Jeg sluttet å gjøre noe med håret mitt for ett år siden, og først nå begynner det å bli sunt. Da har jeg klippet det med jevne mellomrom (alt som er slitt, ikke sånn at jeg vil at de skal klippe så lite som mulig så jeg får beholde lengden), ingen kjemisk behandling, kuret jevnlig, brukt en god balsam så jeg ikke får floker (The Detangler), gredd håret med grov kam og brukt minst mulig føner.

Skal være veldig forsiktig heretter. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...