Gå til innhold

Hva satt dere mest pris på med forloveren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å velge forlover. Jeg har en blanding av barndomsvenner, studievenner og venner fra helt nyeste tid. De har alle ulike egenskaper jeg setter pris på.

- En av dem er min første venninne, som jeg igjen har kommet svært nær nå som vi er voksne. Hun bor i en by på andre siden av landet.

- En har jeg delt mye med i barndom/ungdomstid, hun kjenner meg godt fra da, men vi har ikke så mye til felles lenger, selv om jeg tror hun ikke oppfatter det slik.

- En har jeg trent masse med, hun kjenner meg godt, men hun skal være forlover i et annet bryllup også neste år.

- Hun jeg syns det er mest naturlig å velge er en studievenninne, men hun bor i utlandet nå, og er nesten aldri i Norge. Hun kjenner meg på godt og vondt.

- Så har jeg to andre svært gode venninner, som kanskje ikke kjenner det "dypeste" i meg, men som jeg stoler veldig på, som er rolige og bare godt i. En av dem bor i nærheten, den andre i en annen by.

Bare en av de aktuelle har giftet seg selv. Hun er ikke så stresset, og hun hauser det ikke sånn opp slik mange andre allerede gjør. Men hun har også to små barn og bor langt unna.

Jeg overkompliserer dette sikkert. Jeg er redd for å legge en byrde på noen som ikke har tid, og jeg er redd for å såre noen som forventer å bli valgt.. Jeg håper at forloveren min kan være en samtalepartner når jeg er usikker under planleggingen, ellers har jeg ikke store forventninger utover at jeg håper det blir en form for utdrikking :)

Hva la dere vekt på ved valg av forlover, og hva betydde mest "in the end"? :)

Anonymous poster hash: adba3...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det der er ikke lett, og vet at mange synes det er vanskelig!

Men det er vel i bunn og grunn så enkel/vanskelig som å følge hjertet, virker jo som du vil velge studievenninnen din som bor i utlandet, og da hadde jeg gått for henne :)

Anonymous poster hash: 602ee...6b9

Skrevet

Huff, det der er ikke lett, og vet at mange synes det er vanskelig!

Men det er vel i bunn og grunn så enkel/vanskelig som å følge hjertet, virker jo som du vil velge studievenninnen din som bor i utlandet, og da hadde jeg gått for henne :)Anonymous poster hash: 602ee...6b9

Det er det jeg også tenker :) Men er det ikke upraktisk at hun bor i utlandet? Håper hun ikke kommer til å føle seg forpliktet til å ta ekstra lang ferie og slikt pga bryllupet. Jeg kan jo så klart legge føringer der, men jeg vet at hvis jeg hadde vært forlover for henne hadde jeg ikke klart å holde meg unna ;) Og det er kanskje vanskeligere å arrangere et utdrikkingslag når man er så langt unna? Eller løser slikt seg som regel greit?

TS :)

Anonymous poster hash: adba3...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...