Ellam Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Noen som bruker denne tjenesten? Hadde vært gøy å diskutere oppskrifter og matvarer:)
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Vi har fått første levering denne uken! Fornøyd så langt hadde ekspress kasseb denne uken og skal prøve orginal kassen neste gang. Noen som har prøvd frukt kassen? Er det ofte mye "uvanlig" frukt? Anonymous poster hash: 040ae...689
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Nei, det er mye vanlig frukt.Ofte appelsiner,epler og pærer. Plommer, druer melon, ananas og mango innimellom. Jeg er egentlig fornøyd, men kjenner jeg er litt lei av mye spesiell mat. Så nå skal vi ha en pause, savner den kjedelige middagen Anonymous poster hash: 94d8e...942
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Nei, det er mye vanlig frukt.Ofte appelsiner,epler og pærer. Plommer, druer melon, ananas og mango innimellom. Jeg er egentlig fornøyd, men kjenner jeg er litt lei av mye spesiell mat. Så nå skal vi ha en pause, savner den kjedelige middagen Anonymous poster hash: 94d8e...942 Kan vel bli for mye av det gode også ja vi får kun annenhver uke. Så da rekker vi litt kjedelige middager innimellom.Anonymous poster hash: 040ae...689
Ellam Skrevet 12. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2014 Nei, det er mye vanlig frukt.Ofte appelsiner,epler og pærer. Plommer, druer melon, ananas og mango innimellom. Jeg er egentlig fornøyd, men kjenner jeg er litt lei av mye spesiell mat. Så nå skal vi ha en pause, savner den kjedelige middagen Anonymous poster hash: 94d8e...942 Skjønner den:) Første uka til oss også, orginalesken fem dager/uka. Gode,enkle retter. Legger til litt grønnsaker eneste. Vi er fem i familien og kassen for 4 personer er nok. Og så er det to fiskemiddager i uka. Det er spesielt bra siden jeg må innrømme at jeg ikke har hatt fisk så ofte. Vi har prøvd 3 dager nå og ingen av rettene har tatt over 30 minutter. Laks, torsk og sosekjøtt har vært menyen så langt. Hvilke retter er det på ekspresskassen? Og hvor lang tid bruker du?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Denne uken har vi fått - varmrøykt laks med spinatpasta -kylling wok -ovnsbakt torsk med couscous og mangokompott -shepards pie - stroganoff Enig i at det er litt lite grønnsaker. Bruker ca 15-20 min på rettene Anonymous poster hash: 040ae...689
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Enig i at det er bra de har mye fisk. Er vanskelig å finne på gode fiskeretter selv.Anonymous poster hash: 040ae...689
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Kan dere fortelle litt mer om Adams matkasse? Priser? Hvor ofte får dere det levert? Hva får dere? osv? Høres spennende ut. Anonymous poster hash: e9654...546
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 www.adamsmatkasse.no her finner du info om priser og hva som er i kassene Anonymous poster hash: 040ae...689
Brimi Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Jeg er ikke fornøyd. Mye spesiell mat og mye av maten + frukten var dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Jeg er ikke fornøyd. Mye spesiell mat og mye av maten + frukten var dårlig. Er du kresen du da? Ingen ting av det vi har fått anser jeg som spesiell. Kanskje ikke noe jeg hadde kommet på selv, men ikke spesiell.Anonymous poster hash: 040ae...689
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Ikke noe av det som er nevnt av retter her i trådener spesielt etter mitt syn, i hvert fall (høres heller litt kjedelig ut... ) Anonymous poster hash: 73c56...493
Brimi Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Er du kresen du da? Ingen ting av det vi har fått anser jeg som spesiell. Kanskje ikke noe jeg hadde kommet på selv, men ikke spesiell.Anonymous poster hash: 040ae...689 Ikke noe av det som er nevnt av retter her i trådener spesielt etter mitt syn, i hvert fall (høres heller litt kjedelig ut... ) Anonymous poster hash: 73c56...493 Har ihvertfall vært endel kjøtt jeg ikke har vært så mye borti før. Liker å prøve noe nytt jeg, men hovedgrunnen til at vi sluttet var fordi mye av maten var dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Jeg er ikke fornøyd. Mye spesiell mat og mye av maten + frukten var dårlig. Anonymous poster hash: b0023...996
MarianneE Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Adams Matkasse reklamerer på FB med at man sparer penger med å bestille dette. Jeg tok en utregning og fant ut at en 5dagers kasse vil tilsi middag til 189kr pr dag mener jeg at jeg fant ut. Det er MYE mer enn det vi bruker på middag hver dag ihvertfall! Adams Matkasse kommer ikke hjem til oss ihvertfall. 3
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Adams Matkasse reklamerer på FB med at man sparer penger med å bestille dette. Jeg tok en utregning og fant ut at en 5dagers kasse vil tilsi middag til 189kr pr dag mener jeg at jeg fant ut. Det er MYE mer enn det vi bruker på middag hver dag ihvertfall! Adams Matkasse kommer ikke hjem til oss ihvertfall. Enig i det. Trodde først at det var for 7 dager, men uansett så er den prisen noe jeg kunne handlet for hele uka her. Da er det med alle andre måltider og hygieneprodukter.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 Vi bruker det ikke for å spare penger. Vi bruker det for å få variasjon og for å slippe styret med å finne noe til middag hver dag. For det sliter vi med. Anonymous poster hash: 040ae...689 2
Ellam Skrevet 13. september 2014 Forfatter #18 Skrevet 13. september 2014 Jeg tror kanskje at det faktisk blir billigere for oss. Samlet kassalappene en mnd og det ble 11000,-. 2 voksne og 3 barn (10,12 og 17) i uka. Og da hadde vi ingen "spesiell" mat. Nå får vi smakfulle retter hver dag i uka med stor variasjon. Og så greit å slippe å tenke ut og handle middag hver dag. To fiskeretterer i uka er også et stort pluss. Liker at rettene smaker litt annerledes enn hvis jeg skulle ordnet det selv. En vri på maten. Barna har likt all av maten, og de får også variasjon. Det er med varianter av matvarer som jeg iallefall ikke villet brukt. (Knapt vet om...) F.eks beter og romanesco. Denne uka hadde vi kylling, sosekjøtt, laks, torsk og skinke. Hadde som sagt litt mer grønnsaker i, men bare sånn ferdigpakket frysevare.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 Jeg bruker det ikke for å spare penger, men for å få inspirasjon til nye retter, ingredienser og smaker. Og så bruker jeg mye mindre på å handle som en "bivirkning" fordi jeg ikke kjøper alt annet som er greit å ha når jeg er i butikken samtidig. Bestiller original eller ekspresskasse hver andre/tredje uke etter hva som står på menyen. Kan nevnes at jeg bare er en person og bestiller for 2 pers i 5 dager, og har mye mer enn 10 middager ut av de ingrediensene jeg får, ofte er det 12-15 middager for min del. Veldig greit å få ingredienser akkurat nok til det jeg trenger, og at det som kommer i store forpakninger i butikken er delt opp etter behov i kassene. (f.eks 2 store plommetomater fremfor 8 stk i en pakke). Maten har aldri vært dårlig, fikk en gang en litt umoden mango, men ingenting å utsette på det egentlig. Syns maten er bra, spesielt begeistret for fiskeretter som ellers lett blir nedprioritert, og at fisken er av god kvalitet. Flere av rettene har jeg lagd igjen senere, og kombinasjoner og teknikker har inspirert andre deler av matlagingen min. Anonymous poster hash: 60c83...194 3
Ellam Skrevet 15. september 2014 Forfatter #20 Skrevet 15. september 2014 Idag kommer ny kasse:)) Spennende. Kjøttkaker, kylling, laks, torsk og koteletter er ukens meny! Taco på fredag og en dag selvkomponert middag så er uka gått:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå