AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Jeg er 18 og har slitt veldig siden slutten av barneskolen med depresjon og selvskading. Vet ikke om det er lov å skrive noe mere utover det på kvinneguiden, men poenget er at jeg har gått på enda en smell igjen. Og familien min støtter meg ikke lengre, og jeg forstår at jeg bare drar resten av familien med mine yngre søsken ned når de ser hvordan jeg har det. Jeg droppet nettopp ut av vg3. Jeg blir kastet ut av hjemmet. Jeg hadde ikke trodd det skulle skje, men mamma er hvertfall veldig skuffet over meg, og det er jeg også. Men jeg innså at jeg hadde en dårlig start og klarte aldri og opparbeide både venner og skolearbeid, og dersom jeg ikke droppet ut hadde jeg mistet retten til å ta vg3 om et år eller to. Jeg er faktisk en veldig stygg person utseende messig i tillegg til at jeg ikke har personlighet til å skaffe venner. Jeg er alltid helt stille. Jeg klarer ikke engang si hei dersom noen sier hei til meg for det er mange som gjør/gjorde det for å mobbe, eller si nedlatende ''kan du snakke???''. Jeg gjør resten av familien syk når jeg plutselig kan bryte sammen i en times gråt og raser ned alt på rommet mitt for jeg er så frustert og har slike sosiale sperrer. Moren min sa jeg burde søke om hjelp til bolig, men hvordan hjelp kan jeg få? Jeg går forresten til psykolog en gang uken, men noen ganger klarer jeg ikke å dra. Jeg føler egentlig psykologen er veldig lei av meg og at jeg bare ikke kan ta meg sammen. Kan jeg søke om bostøtte eller sosialstønad? Jeg har vært innlagt to ganger, men når de slepper meg ut så får jeg ikke gå hjem til mamma. Jeg er blitt for stor, men jeg føler meg som et hjelpeløst barn. Anonymous poster hash: 80119...5c2
Gjest Vevila Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Du kan søke sosial stønad i alle fall. Begynn med å få en time hos nav og forklar situasjonen så kan de nok hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Psykologen din kan hjelpe deg med dette. Anonymous poster hash: 1aaca...37c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå