AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Jeg er student, deler bad. Jeg var dør rett inn til badet fra hybelen, det samme har naboen. Det er veeeldig lytt inn. Når jeg sitter ved skrivebordet mitt er dusjen bokstavelig talt 2 m unna. Naboen snyter seg i stor skala, høylytt og alltid. Jeg syns dette er direkte kvalmende og vemmelig å høre på. Det skjer også ofte at det henger igjen snørr i dusjen. Er dette greit, liksom? Å snyte seg i en dusj man deler med andre, og attpåtil lar det henge igjen? Kan nevnes at håndkleet hans brukes i et par-tre uker før det vaskes. Det STINKER på badet og er fullt av flekker. Det vaskes neppe på særlig mer enn 40-60 grader, da det lukter like ille igjen etter et par dagers bruk. Han er også generelt grisete og rotete på hyller og servant. Ellers en hyggelig kar, men denne mangelen på hygiene gir meg brekninger. Hvordan tar man dette opp med en man ikke kjenner noe særlig??Anonymous poster hash: 39445...dad
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Ææææææh. Så ekkelt!! Hvor mange er dere som deler bad, snakk med noen av de andre om hva som bør gjøres? Det første som slår meg: Hva med å henge opp en maskinskrevet lapp med "Regler" for badet? Harking og snyting i dusjen er så ekkelt at jeg nesten brekker meg bare av tanken. Anonymous poster hash: 22b38...2f7
kaffekjærring Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Ta det nå heller opp med huseier da så kan jo huseier kanskje bli enig med deg om hva som må gjøres? Men nei... Dette er ABSOLUTT IKKE GREIT! Hvis du ikke kan snakke med huseier kan du evt si til han at dere begge må rydde opp etter hverandre, og at det er feil at en skal plukke opp etter den andre..... Det med håndkleet hans... Vel... Han vasker vel sitt tøy, og du ditt så med det vet jeg ingen fin måte du kan si ifra på.... Sukk for en EKKEL situasjon å være i..... Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Det er bare meg og han som deler et bad med servant og dusj. Så det er vi som må bli enig om regler oss imellom. Vi har vaskeliste som vi er enig om, men han slurver en del når han vasker. Det blir ikke rent, akkurat. Men ja, jeg skulle gjerne hatt en regel på at snyting ikke er lov i dusjen, men da må jeg jo snakke med han. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Trenger å høre litt synspunkter, må han få lov til å gjøre dette, eller er dere enig i at det er ekkelt i en delt dusj?Anonymous poster hash: 39445...dad
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Hvilken by er dette? Minner om noen jeg kjenner, og da kan jeg ta det opp.. Anonymous poster hash: e444a...117 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Oslo Anonymous poster hash: 39445...dad
kaffekjærring Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Dersom du ikke vil si "direkte" at "slutt å spraye ned dusjen med snørr!!!!!" så bli enige om at dere skal vaske dusjen hver gang dere har brukt den. Med en eller annen spray og veldig varmt vann..... Men faen altså.... Unnskyld språkbruken men FYFAEN så ekkelt.... ÆÆÆÆÆSJJJJJ!!!!!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Ta det nå heller opp med huseier da så kan jo huseier kanskje bli enig med deg om hva som må gjøres? Men nei... Dette er ABSOLUTT IKKE GREIT! Hvis du ikke kan snakke med huseier kan du evt si til han at dere begge må rydde opp etter hverandre, og at det er feil at en skal plukke opp etter den andre..... Det med håndkleet hans... Vel... Han vasker vel sitt tøy, og du ditt så med det vet jeg ingen fin måte du kan si ifra på.... Sukk for en EKKEL situasjon å være i..... Lykke til! Vi bor på et studenthjem, vi må som sagt bli enig om regler oss imellom. Jeg føler jeg bør prate med han før jeg går til daglig leder. Jeg bare syns det er en ekstremt ubehagelig samtale å ta, så vil gjerne få litt innspill på hvordan jeg kan gå frem, og hva jeg med rette kan klage litt på. For min del er snørret og håndkleet værst. Den skitne såpekoppen hans vasker jeg når det er min tur til å vaske... Klarer ikke se på slikt gris. Første gang jeg vasket såpekoppen hans var den grønn i fargen, med masssse eldgamle såperester. Den viste seg å egentlig være blå Anonymous poster hash: 39445...dad
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Ingen innspill? Jeg ligger nærmes våken om natten og plages av dette her. Syns det er ufattelig kvalmt... :s Anonymous poster hash: 39445...dad
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Spill clueless, få han til å bli med på badet og spør hva i all verden de små gusjete greiene i dusjkabinettet er.... Anonymous poster hash: 22b38...2f7 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Spill clueless, få han til å bli med på badet og spør hva i all verden de små gusjete greiene i dusjkabinettet er.... Anonymous poster hash: 22b38...2f7 Hehe, ja kanskje jeg skal prøve den neste gang. Han har hatt "full vask" av badet i dag, men ser han ikke har vasket gulvet. Noe som er litt synd, da han tråkker inn med sko og det er ganske skittent... Off, hjelp.Anonymous poster hash: 39445...dad
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 eg hadde driti i dusjen og latt det vera, so når han kjem inn og skal dusje kan du si kroppsavfall er kroppsavfall mens du spiser en sammenrullet skive med jarlsberg. Anonymous poster hash: 0998d...993 5
Sola de Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Sett fram en boks med Kleenex og si du vil sette pris på om han snyter seg i det i stedet for å snyte ut dusjen. For det andre, så kan dere sette opp vaskelister og sette opp regler for bruk av badet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Hvordan går det TS? Hvordan er fyren ellers, er det en du kan prate med liksom? Da kan du jo bare si du hører lydene når han er i dusjen (snyting, harking osv), og bare spør om han kan gjøre sånt i papir e.l. Det hører ikke hjemme i en dusj. Dere er to som deler, da må man ta hensyn... Anonymous poster hash: 04bba...a4d
Gjest chisandra Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 Her er det noe som sier meg at lappen "forlat badet som du ønsker å finne det" ikke vil ha noen som helst virkning! Tror rett og slett du må prøve å si fra. Kan faktisk hende at han ikke skjønner hvor guggent det er for andre.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #16 Skrevet 12. september 2014 Vet hvordan det er.. Har samme problemet her. Jeg og typen bor sammen med en kompis, som tydeligvis er veldig glad i å snyte seg i dusjen... I tillegg så driver han å legger igjen kroppshår over halve badegulvet og i doen. Jeg vil ikke en gang vite hvor på kroppen de hårene kommer fra.. Anonymous poster hash: 1a430...23c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 TS her! Vi har vaskeliste som vi er enig om, vi vasker to uker av gangen hver. En uke med kjapp vask + en uke med vask av alt. Han er ikke særlig nøye som sagt, han skulle vaske hele badet i dag, men gulvet er fortsatt skitne skomerker og litt sand på. (Han er jævlig høy, kanskje det er derfor han ikke ser skitt på gulvet og snørr på dusjveggen??) Det skitne håndkleet henger der fortsatt, og han organiserer ikke tingene sine selv om han har vasket. Det er ikke snakk om rot akkurat, vi har bare hver vår såpekopp på vasken og en delt glasshylle. Men han er ikke så organisert. Jeg kjenner han ikke, har bare hilst på han og småpratet. Vi har snakket om vaskeplan, og ellers er det noen ganger småprat gjennom døren om en er på badet. "God natt", "er du sulten, jeg har pizza til overs", "hvis du skal dusje, kan jeg sminke meg ferdig etterpå" etc. Skulle gjerne satt frem servietter, men det er ikke plass. Vi ordner oss selv med slikt, så han må liksom ha det på sitt eget rom og snyte seg der! I bunn kg grunn så må jeg jo mote meg opp og snakke med fyren, men jeg syns det er så kleint... Har ikke lyst å klage på både vaskingen hans, stinkende hånkle og grotesk snørrsnyting i dusjen... O.O Noen tips til hvordan man går frem og hvilke temaer bør/kan jeg ta opp uten å virke frekk/uhøflig?Anonymous poster hash: 39445...dad
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Det verste er snørrsnytinga. Si du ikke synes det er så kult å ta opp, men at bla bla.... Tenker du vil føle deg lettet etterpå. Om det går bra, kan du si at dere ikke bør gå med sko inne på badet. "Du vasket vel nylig, men det ser jo allerede skittent ut igjen pga. sko"... Og når du først er i gang: "Synes jeg kjenner en rar lukt på badet.. Har du merket det? Det er noe som ikke lukter rent...?" Anonymous poster hash: 04bba...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Jeg trodde du var gutt, men du er visst jente?! Da er det jo enda eklere at han utfolder seg på den måten. Noen eier ikke skam, rett og slett. Jeg tror bare jeg ville flyttet, jeg. Anonymous poster hash: 9ff65...494
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #20 Skrevet 12. september 2014 Jeg trodde du var gutt, men du er visst jente?! Da er det jo enda eklere at han utfolder seg på den måten. Noen eier ikke skam, rett og slett. Jeg tror bare jeg ville flyttet, jeg. Anonymous poster hash: 9ff65...494 Jeg er ei jente ja! Syns også det er rart at han har så dårlig badskikk og dårlig bad-hygiene. Han dusjer jo hver dag etc, men man blir jo ikke ren om man tørker seg med et stinkende, skittent håndkle... Flytte er nok ikke et alternativ. Skal prøve å få tatt opp snørrproblematikken i helgen! Haha, kan ikke tro at jeg må ta den praten med en voksen kar...Anonymous poster hash: 39445...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå