Gå til innhold

Sunn snacks/kveldsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir alltid sulten et par timer etter middag (spiser i 7-tiden), og det blir derfor til at jeg spiser enda et måltid i 9-10-tiden. Prøver å gå ned i vekt og stramme opp, men det er vanskelig når jeg spiser for mye på kvelden. Spiser nok også for mye mellommåltider. Trenger tips til sunn snacks, og måltider som metter på kveldstid. Gjerne både salt og søt mat, da jeg ofte blir sugen på noe søtt også. Til middag spiser jeg ofte ørret og kylling med grønnsaker eller salat, så jeg holder meg mett lenge, men ikke helt til leggetid.

Anonymous poster hash: 1e7ea...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryvitaknekkebrød har bare 31 kalorier pr knekkebrød. Jeg spiser det med kyllingfilet på, som er 10 kalorier. Spiser rosiner som snacks stort sett, eller agurk med dip.

Anonymous poster hash: 5c298...66f
Skrevet

Skyr, kesam med bær, smoothies, rosiner, grønnsaker

Anonymous poster hash: 19733...7b2
Skrevet

Du blir sulten igjen et par timer etter middag, og mener at du er mett lenge? Jeg orker ikke å spise så sent som kl 21-22, så for min del ville det vært best å spise litt mer til middag. Hvis det ikke er aktuelt, har du fått greie forslag allerede :)

Skrevet

Ryvitaknekkebrød har bare 31 kalorier pr knekkebrød. Jeg spiser det med kyllingfilet på, som er 10 kalorier. Spiser rosiner som snacks stort sett, eller agurk med dip.

Anonymous poster hash: 5c298...66f

Takk for tips! :)

Skrevet

Skyr, kesam med bær, smoothies, rosiner, grønnsaker

Anonymous poster hash: 19733...7b2

Takk for tips :)

Skrevet

Du blir sulten igjen et par timer etter middag, og mener at du er mett lenge? Jeg orker ikke å spise så sent som kl 21-22, så for min del ville det vært best å spise litt mer til middag. Hvis det ikke er aktuelt, har du fått greie forslag allerede :)

Hvis jeg spiser middag 7, blir jeg alltid sulten igjen i 10-tiden. Spiser ca hver tredje time gjennom dagen. Kan ikke spise mer til middag, da blir jeg altfor mett. Jeg mener at jeg kan vente lenger med å spise etter middag enn etter lunsj f.eks., fordi jeg blir mettere av middagen. Hadde klart å vente til 11 med å spise noe mer, liksom. Men noe må jeg i hvert fall spise, for klarer ikke å legge meg sulten :P

Skrevet

Jeg spiser ofte ost, frukt og nøtter, og gjerne litt grønnsaker, til kveldsmat.

Skrevet

Blir alltid sulten et par timer etter middag (spiser i 7-tiden), og det blir derfor til at jeg spiser enda et måltid i 9-10-tiden. Prøver å gå ned i vekt og stramme opp, men det er vanskelig når jeg spiser for mye på kvelden. Spiser nok også for mye mellommåltider. Trenger tips til sunn snacks, og måltider som metter på kveldstid. Gjerne både salt og søt mat, da jeg ofte blir sugen på noe søtt også. Til middag spiser jeg ofte ørret og kylling med grønnsaker eller salat, så jeg holder meg mett lenge, men ikke helt til leggetid.

Bare varm opp igjen noen av grønnsakene fra middagen til kveldsmat. Mye næring, lite kalorier. Om du sliter med å holde vekten OG holde deg mett så øk mengden grønnsaker fra de standard anbefalte 2/3 av middagen til 4/5 eller lignende.

Anonymous poster hash: dad96...fd6

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva du legger i ordet sunt,men ser flere nevner rosiner og de er fulle av sukker,og metter vel ikke så mye.Da ville jeg heller gått for druer.

Anonymous poster hash: 90cf2...876
Skrevet

Bare varm opp igjen noen av grønnsakene fra middagen til kveldsmat. Mye næring, lite kalorier. Om du sliter med å holde vekten OG holde deg mett så øk mengden grønnsaker fra de standard anbefalte 2/3 av middagen til 4/5 eller lignende.

Anonymous poster hash: dad96...fd6

Bra tips, takk! :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva du legger i ordet sunt,men ser flere nevner rosiner og de er fulle av sukker,og metter vel ikke så mye.Da ville jeg heller gått for druer.

Anonymous poster hash: 90cf2...876

Enig. Bra jeg ikke liker rosiner ;)

• Liker 1
Skrevet

Rart du blir så fort sulten etter middag. Kanskje den er for mager? Eller kanskje du forveksler "snope-syke" med sult? For meg hjelper det å ta en kopp te. Fyller litt i magen i tillegg til at det er litt "kos".

Skrevet

Rart du blir så fort sulten etter middag. Kanskje den er for mager? Eller kanskje du forveksler "snope-syke" med sult? For meg hjelper det å ta en kopp te. Fyller litt i magen i tillegg til at det er litt "kos".

Jeg blir jo alltid mett, men mulig den er for mager. Mulig det "bare" er snopesyke, ja. Skal prøve med te :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...